| Katedre |
|
|
|---|---|---|
| Uža naučna/umjetnička oblast | Zvanje | Datum izbora u zvanje |
| Metodika vaspitno-obrazovnog rada | redovni profesor | 29. april 2021. |
Predmeti
Filozofski fakultet
| Akademske studije drugog ciklusa | |
|---|---|
| MPV13MVZ | Metodika vaspitanja za zdravo odrastanje |
| MPV13MOI | Metodičke osnove individualizacije u predškolskom vaspitanju i obrazovanju |
| MPV13STM | Savremene teorije i modeli u metodici predškolskog vaspitanja |
| MPD22IPVO | Individualizacija u predškolskom vaspitanju i obrazovanju | Akademske studije prvog ciklusa |
| MP136 | Medijska pedagogija |
| MUODS135 | Metodika upoznavanja okoline i društvene sredine |
| PVSIL136 | Scenski izraz i lutkarstvo |
| PVUAIU136 | Usmjerene aktivnosti i učenje | Akademske studije trećeg ciklusa |
| DPD19EVR | Evaluacija vaspitnog rada |
| IMKP | Inovativne metodičke koncepcije nastave prirode |
Bibliografija
Radovi u časopisima
Intergenerational learning and cooperation: a perspective of preschool teachers
| DOI | https://doi.org/10.18844/cjes.v17i8.7410 |
|---|---|
| Časopis | Cypriot Journal of Educational Sciences (CJES) |
| Godina | 2022 |
| Autori | Jurka Lepičnik Vodopivec, Dragan Partalo i Aleksandra Šindić-Radić |
| Volumen | 17 |
| Broj | 8 |
| Strana od | 2877 |
| Strana do | 2887 |
| Veb adresa | https://un-pub.eu/ojs/index.php/cjes/article/view/7410 |
Predictors of Intergenerational Learning in Kindergarten
| DOI | https://doi.org/10.31192/np.20.2.10 |
|---|---|
| Časopis | Nova prisutnost: časopis za intelektualna i duhovna pitanja |
| Godina | 2022 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić, Dragan Partalo i Nives Ličen |
| Volumen | XX |
| Broj | 20 |
| Strana od | 375 |
| Strana do | 387 |
| Veb adresa | https://hrcak.srce.hr/280527 |
Preschool teachers’ perspective on factors of intergenerational learning important for professional development
| DOI | https://doi.org/10.21464/mo.29.1.125 |
|---|---|
| Časopis | Metodički ogledi |
| Godina | 2022 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić, Dragan Partalo i Nives Ličen |
| Volumen | 29 |
| Broj | 1 |
| Strana od | 125 |
| Strana do | 142 |
| Veb adresa | https://hrcak.srce.hr/clanak/404850 |
Unmasking Sustainability in Early Childhood Education: Teachers' Voices from Bosnia and Herzegovina, Croatia, and Slovenia
| DOI | https://doi.org/10.1007/s13158-022-00321-2 |
|---|---|
| Časopis | International Journal of Early Childhood |
| Godina | 2022 |
| Autori | Adrijana Višnjić-Jeftić, Jurka Lepičnik-Vodopivec, Tamara Pribišev-Beleslin i Aleksandra Šindić-Radić |
| Volumen | 54 |
| Broj | 2 |
| Strana od | 119 |
| Strana do | 137 |
| Veb adresa | https://doi.org/10.1007/s13158-022-00321-2 |
Competencies and Intergenerational Learning of Preschool Teachers
| Časopis | Didactica Slovenica |
|---|---|
| Godina | 2022 |
| Autori | Dragan Partalo, Aleksandra Šindić-Radić i Nives Ličen |
| Volumen | 37 |
| Broj | 1 |
| Strana od | 37 |
| Strana do | 49 |
| Veb adresa | http://www.pedagoska-obzorja.si/Revija/Vsebine/vs22-1.html |
WHERE DOES MATHEMATICS EDUCATION START? CONNECTING THE PRESCHOOL CURRICULUM AND THE HOME ENVIRONMENT
| DOI | https://doi.org/10.7251/NSK2201119B |
|---|---|
| Časopis | Naša škola |
| Godina | 2022 |
| Autori | Tamara Pribišev-Beleslin, Jurka Lepičnik-Vodopivec, Sanja Partalo i Aleksandra Šindić-Radić |
| Volumen | 28 |
| Broj | 1 |
| Strana od | 119 |
| Strana do | 140 |
| Veb adresa | https://nasaskola.org/index.php/nasaskola/article/view/74/73 |
Teaching Methodology Approach to Writing a Therapeutic Fairy Tale: Implications for Preschool Teacher Education
| DOI | https://doi.org/10.15516/cje.v24i1.4244 |
|---|---|
| Časopis | Croatian Journal of Education |
| Godina | 2022 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić, Tamara Pribišev-Beleslin i Jurka Lepičnik-Vodopivec |
| Volumen | 24 |
| Broj | 1 |
| Strana od | 271 |
| Strana do | 296 |
| Veb adresa | https://doi.org/10.15516/cje.v24i1.4244 |
Methodical Approach in Chatolic Religius Education in Kindergartens in Bosnia and Herzegovina
| Časopis | Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja |
|---|---|
| Godina | 2020 |
| Autori | Aleksandra Šindić, Dijana Andrić, Jurka Lepičnik-Vodopivec i Nives Ličen |
| Volumen | 18 |
| Broj | 1 |
| Strana od | 87 |
| Strana do | 99 |
Vklučevanje umetniških izraznih sredstev v učno okolje predškolsih otrok. Integration of Artistic Expressive Means into Preschool Children s Learning Environment
| Časopis | Didactica Slovenica |
|---|---|
| Godina | 2019 |
| Autori | Aleksandra Šindić, Tamara Pribišev-Beleslin i Darko Ratković |
| Volumen | 34 |
| Broj | 3-4 |
| Strana od | 80 |
| Strana do | 91 |
Students and preschool teachers in play with children: Playfulness approached through the Ego States.
| DOI | https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3052 |
|---|---|
| Časopis | Croatian Journal of Education |
| Godina | 2018 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić i Tamara Pribišev-Beleslin |
| Volumen | 20 |
| Broj | (Spec. Ed. 3) |
| Strana od | 31 |
| Strana do | 50 |
Model integriranja posebnih metodika odgoja u ranom djetinjstvu: perspektive studenata o njihovom učenju u autentičnim okruženjima
| DOI | 10.15516/cje.v17i0.1485 |
|---|---|
| Časopis | Croatian Journal of Education |
| Godina | 2015 |
| Autori | Tamara Pribišev-Beleslin, Aleksandra Šindić i Tanja Vujić |
| Volumen | 17 |
| Broj | 1 |
| Strana od | 179 |
| Strana do | 194 |
| Veb adresa | http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=202955 |
Emotions as Efficiency Predictors of Third Phase of the NTC System of Learning for Preschool Children – Emocije kao prediktori efikasnosti treće faze NTC sistema učenja na predškolskom uzrastu
| Časopis | Zbornik radova Učiteljskog fakulteta u Užicu |
|---|---|
| Godina | 2015 |
| Autori | Nenad Suzić, Aleksandra Šindić-Radić, Ranko Rajović i Uroš Petrović |
| Strana od | 77 |
| Strana do | 90 |
Muzičke aktivnosti u NTC programu i razvoj fine motorike djece predškolskog uzrasta
| DOI | DOI 10.7251/NSK1312008R |
|---|---|
| Časopis | NOVA ŠKOLA |
| Godina | 2013 |
| Autori | Aleksandra Šindić, Ranko Rajović i Darko Ratković |
| Volumen | 8 |
| Broj | (2) |
| Strana od | 103 |
| Strana do | 116 |
| Veb adresa | http://www.pfb.unssa.rs.ba/Casopis/Broj12/CasopisBr12.php |
Roditeljski stilovi vaspitanja i razvoj kompetencija za 21. vijek djece predškolskog uzrasta
| Časopis | NAŠA ŠKOLA |
|---|---|
| Godina | 2011 |
| Autori | Aleksandra Šindić |
| Strana od | 41 |
| Strana do | 59 |
Metode i stilovi vaspitanja roditelja
| Časopis | NAŠA ŠKOLA |
|---|---|
| Godina | 2010 |
| Autori | Aleksandra Šindić |
| Broj | 3-4 |
| Strana od | 125 |
| Strana do | 139 |
Prilog mjerenju nivoa razvijenosti EI djece predškolskog uzrasta
| Časopis | NAŠA ŠKOLA |
|---|---|
| Godina | 2008 |
| Autori | Aleksandra Šindić |
| Strana od | 149 |
| Strana do | 168 |
Emocionalno opismenjavanje djece predškolskog uzrasta.
| Časopis | Medicinski žurnal |
|---|---|
| Godina | 2007 |
| Autori | Aleksandra Šindić |
| Strana od | 902 |
| Strana do | 915 |
Radovi sa skupova
Therapeutic fairy tales in times of pandemic : cross-curricular initial preschool teacher education.
| Naučni skup | 16. mednarodni znanstveni sestanek Pomen medpredmetnega poučevanja in povezovanja Cross-curricular integration: the path to the realisation of educational goals |
|---|---|
| Publikacija | V: VOLK, Marina (ur.) Medpredmetno povezovanje: pot do uresničevanja vzgojno-izobraževalnih ciljev = Cross-curricular integration: the path to the realisation of educational goals. |
| Godina | 2020 |
| Autori | Aleksandra Šindić, Tamara Pribišev-Beleslin i Jurka Lepičnik-Vodopivec |
| Strana od | 373 |
| Strana do | 386 |
Starejši v družini: raziskovati raznolikost in medgeneracijske odnose v starajoči se družbi.
| Naučni skup | V međunarodna konferencija Društvene devijacije: Porodica i savremeno društvo |
|---|---|
| Publikacija | Porodica i savremeno društvo. |
| Godina | 2020 |
| Autori | Nives Ličen i Aleksandra Šindić-Radić |
| Strana od | 286 |
| Strana do | 293 |
Međugeneracijsko učenje u informacionom dobu
| Naučni skup | Banjalučki novembarski susreti Društveno-humanističke nauke danas |
|---|---|
| Publikacija | Banjalučki novembarski susreti Društveno-humanističke nauke danas Rezimei |
| Godina | 2019 |
| Autori | Nives Ličen, Jurka Lepičnik-Vodopivec, Tamara Pribišev-Beleslin, Aleksandra Šindić, Brane Mikanović i Sanja Partalo |
Dječija igraonica u KPZ Banja Luka kao faktor očuvanja porodičnih odnosa
| Naučni skup | IV međunarodna konferencija Društvene devijacije: Položaj marginalizovanih grupa u društvu |
|---|---|
| Publikacija | Položaj marginalizovanih grupa u društvu |
| Godina | 2019 |
| Autori | Nebojša Macanović i Aleksandra Šindić-Radić |
| Strana od | 213 |
| Strana do | 223 |
Medgeneracijsko izobraževanje za trajnostni razvoj kot strategija za družbeno vključevanje starejših
| Naučni skup | IV međunarodna konferencija Društvene devijacije: Položaj marginalizovanih grupa u društvu |
|---|---|
| Publikacija | Položaj marginalizovanih grupa u društvu |
| Godina | 2019 |
| Autori | Nives Ličen i Aleksandra Šindić-Radić |
| Strana od | 93 |
| Strana do | 98 |
Perspektive vaspitanja djece jasličke dobi u Bosni i Hercegovini
| Naučni skup | 15. mednarodni znanstveni sestanek Vloga vrtca pri vzgoji otroka prvega starostnega obdobja |
|---|---|
| Publikacija | Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja |
| Godina | 2019 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić |
| Strana od | 77 |
| Strana do | 89 |
Integrisanje umjetničke aktivnosti kao kontekst učenja za predškolsku djecu
| Naučni skup | Savremeni pristupi u profesionalnom razvoju i radu vaspitača i učitelja |
|---|---|
| Publikacija | Zbornik rezimea. Međunarodni naučni skup 2018 „Savremeni pristupi u profesionalnom razvoju i radu vaspitača i učitelja“ |
| Godina | 2018 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić, Tamara Pribišev-Beleslin i Darko Ratković |
| Strana od | 97 |
| Strana do | 98 |
Students' play-like experiences within university teaching practice
| Naučni skup | EARLY CHILDHOOD EDUCATION "The Ways and Possibilities of Professional Development" |
|---|---|
| Publikacija | S. Pálfi & A. Vargáné Nagy (2017), Kora gyermekkori nevelés szakmai megújításának úthai, lehetőségei 2 |
| Godina | 2016 |
| Autori | Tamara Pribišev-Beleslin i Aleksandra Šindić |
| Strana od | 96 |
| Strana do | 113 |
Students’ play-like experiences within university teaching practice
| Naučni skup | International Scientific Conference Early Childhood Education "The Ways and Possibilities of Professional Development" |
|---|---|
| Publikacija | Meghívó programfüzet absztraktok. "The Ways and Possibilities of Professional Development" |
| Godina | 2016 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić i Tamara Pribišev-Beleslin |
Humanističko obilježje roditeljskog stila vaspitanja i razvoj dječijih kompetencija
| Naučni skup | Humanističko i emancipatorsko vaspitanje |
|---|---|
| Publikacija | Zbornik radova Humanističko i emancipatorsko vaspitanje |
| Godina | 2016 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić |
| Strana od | 157 |
| Strana do | 170 |
Habit of Solid Food Conformmation Preschool-aged Children and its Potential Role in Cognitive Development
| Naučni skup | 11. mednarodni znanstveni sestanek Vzgojno-izobraževalne paradigme |
|---|---|
| Publikacija | Obzorja učenja: vzgojno-izobraževalne perspektive |
| Godina | 2015 |
| Autori | Ranko Rajović, Aleksandra Šindić-Radić i Nenad Suzić |
| Strana od | 393 |
| Strana do | 405 |
Kompetencije vaspitača za komunikaciju sa roditeljima
| Naučni skup | Saradnja sa porodicom u doba savremene komunikacije |
|---|---|
| Godina | 2015 |
| Autori | Aleksandra Šindić i Nenad Suzić |
| Strana od | 53 |
| Strana do | 78 |
Igra i saznanja o vremenu: implikacije za savremenu metodiku predškolskog vaspitanja i obrazovanja
| Naučni skup | Implementacija inovacija u obrazovanju i vaspitanju – izazovi i dileme |
|---|---|
| Godina | 2014 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić, Tamara Pribišev-Beleslin i Mira Galić |
| Strana od | 171 |
| Strana do | 188 |
Inkluzija na predškolskom uzrastu: značaj, dometi i ograničenja
| Naučni skup | BAPTA |
|---|---|
| Godina | 2014 |
| Autori | Nenad Suzić i Aleksandra Šindić |
| Strana od | 125 |
| Strana do | 143 |
NTC program na jasličkom uzrastu
| Naučni skup | 2. skup pedagoga RS „Kvalitet vaspitno-obrazovnog rada" |
|---|---|
| Godina | 2014 |
| Autori | Ranko Rajović, Aleksandra Šindić-Radić i Dragana Čampara |
| Strana od | 145 |
| Strana do | 159 |
Darovitost, rani start i individualizacija na ranom uzrastu
| Naučni skup | Inkluzija u predškolstvu –stanje, problemi i potrebe |
|---|---|
| Godina | 2014 |
| Autori | Aleksandra Šindić i Nenad Suzić |
| Strana od | 47 |
| Strana do | 60 |
Pedagogical workshops for stimulation and development of emotional and social competences
| Naučni skup | Education betnween tradition and modernity |
|---|---|
| Godina | 2013 |
| Autori | Aleksandra Šindić, Mira Galić i Nataša Radulović |
| Strana od | 269 |
| Strana do | 276 |
Primjena NTC sistema učenja u početnom muzičkom opismenjavanju
| Naučni skup | „Metodološki problemi istraživanja darovitosti" |
|---|---|
| Godina | 2013 |
| Autori | Aleksandra Šindić, Ranko Rajović i Nenad Suzić |
| Strana od | 366 |
| Strana do | 381 |
Emocionalna inteligentnost v predučilišna vazrast pregled na eksperimentalnoto izsledvane
| Naučni skup | „Savremenni tendencii v preducilišnoto vazpitanie“ |
|---|---|
| Godina | 2011 |
| Autori | Aleksandra Šindić i Mira Galić |
| Strana od | 30 |
| Strana do | 38 |
Uticaji roditelja na razvoj dječijih kompetencija
| Naučni skup | Horizonti |
|---|---|
| Godina | 2011 |
| Autori | Aleksandra Šindić, Nataša Radulović i Mira Galić |
| Strana od | 77 |
| Strana do | 84 |
NTC u obuci studenata i vaspitača
| Naučni skup | „Kvalitet nastavnog i naučnog rada i bolonjski proces“ |
|---|---|
| Godina | 2011 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić i Ranko Rajović |
| Strana od | 265 |
| Strana do | 278 |
Scenski izraz kao medij za razvijanje emocionalne inteligencije predškolaca
| Naučni skup | Kultura i obrazovanje- determinante društvenog progresa |
|---|---|
| Godina | 2010 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić |
| Strana od | 537 |
| Strana do | 546 |
Metode i stilovi vaspitanja roditelja
| Naučni skup | 1. kongres pedagoga |
|---|---|
| Godina | 2010 |
| Autori | Aleksandra Šindić |
| Strana od | 125 |
| Strana do | 139 |
Emocionalno opismenjevanje predšolskih otrok – prikaz eksperimentalnega raziskovanja
| Naučni skup | Opismenjavanje učenk in učencev |
|---|---|
| Godina | 2010 |
| Autori | Aleksandra Šindić i Nenad Suzić |
| Strana od | 50 |
| Strana do | 63 |
Ostali radovi
Stvaralačke aktivnosti za djecu predškolskog uzrasta u svijetu lutkarstva i muzike
| Izdavač | Filozofski fakultet - Univerzitet u Banjoj Luci |
|---|---|
| ISSN/ISBN | 978-99976-38-48-9 |
| Godina | 2020 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić, Tamara Pribišev-Beleslin i Darko Ratković |
| Strana od | 155 |
| Strana do | 177 |
Obrazovanje za održivi razvoj u inicijalnom profesionalnom razvoju vaspitača predškolske djece
| Izdavač | Filozofski fakultet Univerziteta u Banjoj Luci - Pedagoška fakulteta Univerza na Primorskem |
|---|---|
| ISSN/ISBN | 978-99976-38-27-4 |
| Godina | 2019 |
| Autori | Tamara Pribišev-Beleslin, Sanja Partalo, Aleksandra Šindić-Radić, Brane Mikanović i Nives Ličen |
| Strana od | 9 |
| Strana do | 26 |
Preschool Children’s Understanding of Animate and Inanimate: Methodical Suggestions
| Izdavač | Univerza v Maribor Pedagoška fakulteta |
|---|---|
| ISSN/ISBN | 978-961-286-269-5 |
| DOI | 10.18690/978-961-286-269-5 |
| Godina | 2019 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić, Tamara Pribišev-Beleslin i Marcela Batistič Zorec |
| Strana od | 101 |
| Strana do | 115 |
Specifičnost vjerskoga odgoja predškolske djece u Bosni i Hercegovini
| Izdavač | Filozofski fakultet Univerziteta u Banjoj Luci, Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem |
|---|---|
| ISSN/ISBN | 978-99976-38-27-4 |
| Godina | 2019 |
| Autori | Dijana Andrić i Aleksandra Šindić-Radić |
| Strana od | 103 |
| Strana do | 122 |
Sodobni pristopi za uresničevanje trajnostnega razvoja v vrtcu in lokalni skupnosti
| Izdavač | Pedagoški inštitut |
|---|---|
| Godina | 2019 |
| Autori | Nives Ličen, Aleksandra Šindić-Radić i Jurka Lepičnik Vodopivec |
| Strana od | 122 |
| Strana do | 123 |
Dva pogleda na prirodu: distinkcija živo–neživo na predškolskom uzrastu
| Izdavač | Filozofski fakultet Univerziteta u Banjoj Luci, Pedagoška fakulteta univerze na Primorskem |
|---|---|
| Godina | 2019 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić, Snežana Jovanović, Dražena Ševo i Marcela Batistič Zorec |
| Strana od | 67 |
| Strana do | 84 |
Integrisane umjetničke aktivnosti kao kontekst učenja za predškolsku djecu
| Izdavač | Učiteljski fakultet |
|---|---|
| Godina | 2018 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić, Tamara Pribišev-Beleslin i Darko Ratković |
| Strana do | 97 |
Students' play-like experiences within university teaching practice
| Izdavač | Debrecen University Press |
|---|---|
| Godina | 2017 |
| Autori | Tamara Pribišev-Beleslin i Aleksandra Šindić-Radić |
| Strana od | 96 |
| Strana do | 113 |
Mathematical knowledge in children's game.
| Izdavač | Moskovskiй pedagogičeskiй gosudarstvennый universitet |
|---|---|
| ISSN/ISBN | 978-5-4263-0298-3 |
| Godina | 2015 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić, Tamara Pribišev-Beleslin i Mira Galić |
| Strana od | 178 |
| Strana do | 188 |
Knjige
Individualizacija u vaspitanju i obrazovanju na predškolskom uzrastu.
| Izdavač | Filozofski fakultet Univerziteta u Banjoj Luci, Filozofski fakultet Univerziteta u Ljubljani. |
|---|---|
| ISBN | ISBN 978-99976-38-49-6 |
| Godina | 2021 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić |
| Tip knjige | naučna knjiga |
Družinsko učenje ob tranzicijah (Učenje u porodici u tranziciji)
| Izdavač | Centar modernih znanja |
|---|---|
| ISBN | 978-99976-761-7-7 |
| Godina | 2020 |
| Autori | Nives Ličen, Aleksandra Šindić-Radić i Ana Vogrinčič Čepič |
| Tip knjige | naučna knjiga |
Upoznavanje predškolske djece s okolinom i društvenom sredinom,
| Izdavač | Filozofski fakultet Univerziteta u Banjoj Luci |
|---|---|
| ISBN | ISBN 978-99976-38-07-6 |
| Godina | 2018 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić |
| Tip knjige | naučna knjiga |
Tri teorijska pristupa metodici matematičkog obrazovanja u ranom djetinjstvu
| Izdavač | Filozofski fakultet Univerzitet u Banjoj Luci |
|---|---|
| ISBN | 978-99976-38-01-4 |
| Godina | 2017 |
| Autori | Tamara Pribišev-Beleslin, Dragica Milinković i Aleksandra Šindić-Radić |
| Tip knjige | naučna knjiga |
Upoznavanje predškolske djece s okolinom i društvenom sredinom
| Izdavač | GrafoMark |
|---|---|
| ISBN | 978-99955-92-65-3 |
| Godina | 2016 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić |
| Tip knjige | naučna knjiga |
Emocionalno opismenjavanje predškolske djece
| Izdavač | Ektos, Banja Luka |
|---|---|
| ISBN | 978-99955-32-09-3 |
| Godina | 2011 |
| Autori | Aleksandra Šindić |
| Tip knjige | naučna knjiga |
| Broj strana | 150 |
NTC sistem učenja - metodički priručnik za primjenu programa
| Izdavač | Ministarstvo prosvjete i kulture RS |
|---|---|
| ISBN | 978-99955-88-01-4 |
| Godina | 2011 |
| Autori | Ranko Rajović, Aleksandra Šindić, Danica Mojić, Natali Ninković, Nataša Cvijanović i Uroš Petrović |
| Tip knjige | ostale naučne publikacije |
Roditeljski stilovi vaspitanja i kompetencije djece predškolskog uzrasta
| Izdavač | XBS, Banja Luka |
|---|---|
| ISBN | 978-99955-32-05-5 |
| Godina | 2010 |
| Autori | Aleksandra Šindić |
| Tip knjige | naučna knjiga |
| Broj strana | 254 |
Projekti
Stanje i perspektive inicijalnog obrazovanja nastavnika u Republici Srpskoj
Projekat „Stanje i perspektive inicijalnog obrazovanja nastavnika u Republici Srpskoj“ ima za cilj analizu kvaliteta, izazova i mogućnosti za unapređenje nastavničkih studijskih programa. Istraživanje će obuhvatiti procjenu u kojoj mjeri postojeći programi razvijaju profesionalne kompetencije nastavnika, koliko su teorijska znanja primjenjiva u praksi i koja su područja neophodna za reformu...
| Broj projekta | 1251335 |
|---|---|
| Status | Aktivan |
| Tip projekta | Nacionalni naučnoistraživački |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Dragan Partalo |
| Projektni tim |
prof. dr Jelenka Pandurević prof. dr Aleksandra Petrašević prof. dr Dragan Matić dr Biljana Sladoje Bošnjak prof. dr Miroslav Drljača prof. dr Aleksandra Šindić-Radić dr Kristijan Popović Anabela Zrnić prof. dr Sanja Macura Branka Đukić Željana Kovačević prof. dr Ljiljana Jerković Mihajlo Nišević prof. dr Brane Mikanović Miroslav Galić, ma prof. dr Nina Govedar prof. dr Dragiša Vasić prof. dr Milica Drobac Pavićević |
| Finansijer | Ministarstvo za naučnotehnološki razvoj i visoko obarzovanje Republike Srpske |
| Početak realizacije | 01.12.2024. |
| Završetak projekta | 31.12.2026. |
| Vrijednost projekta | 7000.0 BAM |
Kombinovano obrazovanje na univerzitetima Zapadnog Balkana
Projekat BEWBU ima za cilj da poboljša institucionalne kapacitete i podigne pedagoške kompetencije u visokom obrazovanju na univerzitetima Zapadnog Balkana. Ističe integraciju kombinovanog obrazovanja u univerzitetske programe kako bi se podstakla fleksibilnost u odgovoru na krize, povećala inkluzivnost i demokratizovao obrazovni proces...
| Broj projekta | 1251334 |
|---|---|
| Status | Aktivan |
| Tip projekta | Erazmus+ |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Tamara Pribišev-Beleslin |
| Projektni tim |
prof. dr Aleksandra Šindić-Radić prof. dr Tatjana Mihajlović doc. dr Ljubiša Mićić prof. dr Ljiljana Jerković prof. dr Margareta Skopljak Đorđe Stojisavljević, ma |
| Finansijer | Evropska komisija |
| Početak realizacije | 01.11.2024. |
| Završetak projekta | 31.10.2027. |
| Vrijednost projekta | 135816.0 BAM |
Digitalna transformacija u studiju razvoja govora i obrazovanju Zapadnog Balkana
digitalnom dobu, kako djeca sve više vremena provode u digitalnom svijetu na štetu vremena provedenog u fizičkoj interakciji s drugom djecom, digitalizacija studija razvoja govora je imperativ za unapređenje usmene komunikacije, jezičkih vještina i smanjenje anksioznosti kod djece..
| Broj projekta | 1251333 |
|---|---|
| Status | Aktivan |
| Tip projekta | Erazmus+ |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Tamara Pribišev-Beleslin |
| Projektni tim |
prof. dr Miroslav Drljača doc. dr Ljubiša Mićić Zoran Sanković prof. dr Aleksandra Šindić-Radić prof. dr Sanja Partalo |
| Finansijer | Evropska komisija |
| Početak realizacije | 01.11.2024. |
| Završetak projekta | 01.11.2027. |
| Vrijednost projekta | 73095.0 BAM |
Podrška održivom razvoju kroz cjeloživotno učenje
Održivost zajednice u savremenim uslovima, koji se velikom brzinom mijenjaju, nameće potrebu permanentnog i cjeloživotnog obrazovanja svih članova društva, a time i vaspitno-obrazovnih radnika. Namjera je, da kroz bilateralni projekt, planiranim obilascima (za svaku ekipu po jedan obilazak godišnje), produbimo i obogatimo već uspješnu saradnju istraživača dvije visokoškolske ustanove, razmjenimo iskustva i ideje, te da tako unaprijedimo naučni rad...
| Broj projekta | 1251329 |
|---|---|
| Status | Aktivan |
| Tip projekta | Međunarodni naučnoistraživački - Ostali |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Aleksandra Šindić-Radić |
| Projektni tim |
Nikolina Ogorelac Danka Grujičić |
| Finansijer | Ministarstvo za naučnotehnološki razvoj i visoko obarzovanje Republike Srpske |
| Početak realizacije | 01.01.2024. |
| Završetak projekta | 31.12.2025. |
| Vrijednost projekta | 3600.0 BAM |
Osnaživanje i promovisanje vrijednosti inkluzije u vaspitanju i obrazovanju
Naš program će se u početku zasnivati na teorijskoj i praktičnoj obuci studenata, angažovanih vršnjačkih edukatora sa pet nastavničkih fakulteta Univerziteta u Banjoj Luci u ljetnom semestru školske 2021/2022. godine. Obučeni vršnjački edukatori realizovaće aktivnosti (interaktivna predavanja, radionice, panel diskusije) sa svojim nastavnicima na pet fakulteta za obuku nastavnika...
| Broj projekta | 1251317 |
|---|---|
| Status | Neaktivan |
| Tip projekta | Međunarodni naučnoistraživački - Ostali |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Sanja Partalo |
| Projektni tim |
prof. dr Kristina Pantelić Babić prof. dr Tamara Pribišev-Beleslin prof. dr Sanja Josifović-Elezović Mirjana Predić, ma Željana Kovačević Marko Aćić prof. dr Tanja Stanković - Janković doc. dr Nevena Vučen Papić prof. dr Slavica Tutnjević prof. dr Želimir Dragić prof. dr Aleksandra Hadžić prof. dr Dragan Matić prof. dr Svetlana Borojević prof. dr Dragan Partalo prof. dr Ljiljana Jerković doc. dr Tanja Glišić prof. dr Tatjana Mihajlović Aleksandar Pajkić, ma prof. dr Aleksandra Šindić-Radić dr Kristijan Popović prof. dr Emir Muhić doc. dr Snježana Kević-Zrnić prof. dr Margareta Skopljak prof. dr Slaviša Jenjić prof. dr Tatjana Marić prof. dr Miroslav Drljača |
| Finansijer | UNICEF |
| Početak realizacije | 01.03.2022. |
| Završetak projekta | 01.07.2024. |
| Vrijednost projekta | 41900.0 BAM |
Životna sredina u vrijeme pandemije: pedagoške i andragoške implikacije u razvoju rezilijentnosti
Pandemija COVID-19 predstavlja elementarnu katastrofu koja je prouzrokovala društvenu krizu i opšti društveni stres i traumu. U takvim situacijama od velike važnosti je podrška odraslih bitnih za dijete, njihova stabilnost i spremnost da pruže sigurnost, zadovolje dječije potrebe i pomognu u emocionalnoj preradi teških psihičkih situacija (Kruger &Reddemann 2013, Profaca i Arambašić 2009). Različite aktivnosti roditelja i drugih odraslih bitnih za dijete...
| Broj projekta | 1251313 |
|---|---|
| Status | Neaktivan |
| Tip projekta | Međunarodni naučnoistraživački - Ostali |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Aleksandra Šindić-Radić |
| Projektni tim |
prof. dr Draženko Jorgić prof. dr Tanja Stanković - Janković prof. dr Sanja Partalo prof. dr Tamara Pribišev-Beleslin doc. dr Tanja Glišić dr Kristijan Popović |
| Finansijer | Ministarstvo za naučnotehnološki razvoj, visoko obrazovanje i informaciono društvo |
| Početak realizacije | 01.07.2021. |
| Završetak projekta | 10.07.2024. |
| Vrijednost projekta | 4000.0 BAM |
Obrazovanje za održivi razvoj na ranom uzrastu i međugeneracijsko učenje
Koncepti koje ćemo istraživati su održivi razvoj, obrazovanje u zajednici, ekologija učenja i odnosa, univerzitetsko, predškolsko, školsko i postformalno obrazovanje. Istraživački kontekst je proistekao iz bilateralnog projekta BiH i Slovenije pod nazivom Očuvanje životne sredine: vaspitanje i obrazovanje u zajednici koji je u toku. Naše istraživanje zasniva se na tezi da je za podršku i razvoj održivosti u okruženju i dobrobiti zajednice potrebna edukacija za sve generacije ...
| Broj projekta | 1251307 |
|---|---|
| Status | Neaktivan |
| Tip projekta | Nacionalni naučnoistraživački |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Aleksandra Šindić-Radić |
| Projektni tim |
prof. dr Želimir Dragić prof. dr Brane Mikanović prof. dr Sanja Partalo prof. dr Dragan Partalo prof. dr Tamara Pribišev-Beleslin Adrijana Jevtić Višnjić Snježana Jovanović |
| Finansijer | Ministarstvo za naučnotehnološki razvoj, visoko obrazovanje i informaciono društvo |
| Početak realizacije | 01.04.2020. |
| Završetak projekta | 10.07.2024. |
| Vrijednost projekta | 10000.0 BAM |
Dječije stvaralaštvo u predškolskim ustanovama
Interdisciplinarni naučnoistraživački projekat Dječije stvaralaštvo u predškolskim ustanovama polazi od pretpostavke da je stvaralaštvo opšta, djetetu imanentna tendencija razvoja, a nastaje iz unutrašnje potreba da istražuje svijet oko sebe i stvaralački prerađuje elemente svog iskustva. U institucijama predškolskog vaspitanja djeca...
| Broj projekta | 1251304 |
|---|---|
| Status | Neaktivan |
| Tip projekta | Nacionalni naučnoistraživački |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Tamara Pribišev-Beleslin |
| Projektni tim |
prof. dr Svetozar Bogojević Vladana Gajić prof. dr Jelenka Pandurević prof. dr Biljana Babić prof. dr Sanja Partalo prof. dr Brane Mikanović prof. dr Miroslav Drljača doc. mr Biljana Smailagić Jasmina Bećirović doc. dr Danijel Dojčinović prof. dr Aleksandra Šindić-Radić |
| Finansijer | Ministarstvo za naučnotehnološki razvoj, visoko obrazovanje i informaciono društvo |
| Početak realizacije | 01.05.2019. |
| Završetak projekta | 17.05.2021. |
| Vrijednost projekta | 4500.0 BAM |
Očuvanje životne sredine: vaspitanje i obrazovanje u zajednici (Komparativna analiza između Republike Slovenije i Bosne i Hercegovine)
Glavni cilj istraživanja se odnosi na identifikovanje, proučavanje i komparaciju programe/kurikulume i ekološke metodičke strategije u različitim grupama i okruženju s akcentom na predškolsko vaspitanje i neformalno obrazovanje u zajednici odraslih i starijih odraslih...
| Broj projekta | 1251302 |
|---|---|
| Status | Neaktivan |
| Tip projekta | Međunarodni naučnoistraživački - Ostali |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Aleksandra Šindić-Radić |
| Projektni tim |
prof. dr Tamara Pribišev-Beleslin prof. dr Brane Mikanović Milana Damjenić Mihaldžić, ma prof. dr Sanja Partalo |
| Finansijer | Ministarstvo za naučnotehnološki razvoj i visoko obarzovanje Republike Srpske |
| Početak realizacije | 01.01.2019. |
| Završetak projekta | 01.10.2021. |
| Vrijednost projekta | 4000.0 BAM |
Savremeni pristupi u metodici matematičkog obrazovanja djece predškolskog uzrasta
Reforma predškolskog vaspitanja i obrazovanja u Republici Srpskoj je aktualan stručni, naučni i društveni problem. Savremeno institucionalno predškolsko vaspitanje i obrazovanje doživljava se kao briga i odgovornost države za odrastanje i blagostanje njegovih najmlađih građana, uključujući mogućnosti za rani start u razvoju matematičkih pojmova.
| Broj projekta | 8301301 |
|---|---|
| Status | Neaktivan |
| Tip projekta | Nacionalni naučnoistraživački |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Tamara Pribišev-Beleslin |
| Projektni tim |
prof. dr Tatjana Duronjić prof. dr Aleksandra Hadžić prof. dr Aleksandra Šindić-Radić Dejan Kantar, ma doc. dr Tanja Glišić |
| Finansijer | Ministarstvo nauke i tehnologije Republike Srpske |
| Početak realizacije | 01.03.2016. |
| Završetak projekta | 18.02.2018. |
| Vrijednost projekta | 15000.0 BAM |
