
prof. dr Dragan Partalo
vanredni profesor
| 051/322-780 |
| Katedre |
|
||
|---|---|---|---|
| Uža naučna/umjetnička oblast | Zvanje | Datum izbora u zvanje | |
| Opšta pedagogija | vanredni profesor | 30. oktobar 2025. | |
| ORCid | https://orcid.org/0000-0003-4680-1308 | Google Scholar | https://scholar.google.com/citations?user=xWUKJdwAAAAJ&hl=sr |
Predmeti
Filozofski fakultet
| Akademske studije drugog ciklusa | |
|---|---|
| MPV13ISP | Istraživanje predškolskog vaspitanja |
| MPV13MTP | Metodologija pedagogije |
| MPV13PDS | Pedagoška statistika |
| MPV13UMP | Uvod u metodologiju pedagogije |
| MPD10KIP | Kvalitativna istraživanja u pedagogiji |
| MPD10SSL | Studija slučaja |
| MPD22MNIR | Metodologija naučno - istraživačkog rada u pedagogiji |
| MPD22OPPI | Obrada podataka u pedagoškim istraživanjima |
| MUS07MPI | Metodologija pedagoških istraživanja |
| MUS07SUO | Statistika u obrazovanju | Akademske studije prvog ciklusa |
| AI142 | Akciona istraživanja |
| KIP132 | Kvantitativna istraživanja u pedagogiji |
| KIP132-07 | Kvantitativna istraživanja u pedagogiji |
| OPD22MP1 | Metodologija pedagogije 1 |
| OPD22MP2 | Metodologija pedagogije 2 |
| OPD22PED | Pedagoška dijagnostika |
| OPD22PR8 | Pedagoški praktikum 8 - Metodički praktikum rada pedagoga |
| OPD22PS1 | Pedagoška statistika 1 |
| OPD22PS2 | Pedagoška statistika 2 |
| OPD22STS | Studija slučaja |
| OPS121 | Osnovi pedagoške statistike |
| OPFZF-F1 | Osnovi pedagogije |
| PD142 | Pedagoška dijagnostika |
| PD147 | Pedagogija |
| PD174-16 | Pedagogija |
| PI148 | Uvod u metodologiju pedagoških istraživanja |
| PI148-07 | Uvod u metodologiju pedagoških istraživanja |
| PNS122 | Parametrijska i neparametrijska statistika |
| UMP131 | Uvod u metodologiju pedagogije |
| UMP131-07 | Uvod u metodologiju pedagogije | Akademske studije trećeg ciklusa |
| DPD19KSII | Konstrukcija i standardizacija istraživačkih instrumenata |
| DPD19PUV | Paradigme u vaspitanju |
| DPD19SUO | Standardi u obrazovanju |
| DPD19TMPUP | Teorijsko metodološki problemi učenja i poučavanja |
| KSMI | Konstrukcija i standardizacija instrumenata u metodičkim istraživanjima |
Bibliografija
Radovi u časopisima
IMPLICITNE TEORIJE UČITELJA O VREDNOVANJU U NASTAVI MUZIČKE KULTURE
| DOI | 10.19090/ps.2025.1.3-18 |
|---|---|
| Časopis | Pedagoška stvarnost |
| Godina | 2025 |
| Autori | Ozrenka Bjelobrk-Babić, Milica Drobac-Pavićević, Miomira Đurđanović i Dragan Partalo |
| Volumen | 71 |
| Broj | 1 |
| Strana od | 3 |
| Strana do | 18 |
| Veb adresa | https://pedagoskastvarnost.ff.uns.ac.rs/index.php/ps/article/view/245/152 |
Faktori saobraćajnog vaspitanja učenika osnovnoškolskog uzrasta
| DOI | 10.46793/Uzdanica21.2.325J |
|---|---|
| Časopis | UZDANICA Časopis za jezik, književnost i pedagoške nauke |
| Godina | 2024 |
| Autori | Ljiljana Jerković, Margareta Skopljak, Dragan Partalo i Slaviša Jenjić |
| Volumen | XXI |
| Broj | 2 |
| Strana od | 325 |
| Strana do | 337 |
Profesionalno izgaranje stručnih suradnika u školi
| Časopis | Metodički ogledi |
|---|---|
| Godina | 2023 |
| Autori | Tatjana Mihajlović, Margareta Skopljak, Nada Vaselić i Dragan Partalo |
| Volumen | 30 |
| Broj | 2 |
| Strana od | 113 |
| Strana do | 134 |
| Veb adresa | https://doi.org/10.21464/mo.30.2.6 |
Intergenerational learning and cooperation: a perspective of preschool teachers
| DOI | https://doi.org/10.18844/cjes.v17i8.7410 |
|---|---|
| Časopis | Cypriot Journal of Educational Sciences (CJES) |
| Godina | 2022 |
| Autori | Jurka Lepičnik Vodopivec, Dragan Partalo i Aleksandra Šindić-Radić |
| Volumen | 17 |
| Broj | 8 |
| Strana od | 2877 |
| Strana do | 2887 |
| Veb adresa | https://un-pub.eu/ojs/index.php/cjes/article/view/7410 |
Predictors of Intergenerational Learning in Kindergarten
| DOI | https://doi.org/10.31192/np.20.2.10 |
|---|---|
| Časopis | Nova prisutnost: časopis za intelektualna i duhovna pitanja |
| Godina | 2022 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić, Dragan Partalo i Nives Ličen |
| Volumen | XX |
| Broj | 20 |
| Strana od | 375 |
| Strana do | 387 |
| Veb adresa | https://hrcak.srce.hr/280527 |
Preschool teachers’ perspective on factors of intergenerational learning important for professional development
| DOI | https://doi.org/10.21464/mo.29.1.125 |
|---|---|
| Časopis | Metodički ogledi |
| Godina | 2022 |
| Autori | Aleksandra Šindić-Radić, Dragan Partalo i Nives Ličen |
| Volumen | 29 |
| Broj | 1 |
| Strana od | 125 |
| Strana do | 142 |
| Veb adresa | https://hrcak.srce.hr/clanak/404850 |
Competencies and Intergenerational Learning of Preschool Teachers
| Časopis | Didactica Slovenica |
|---|---|
| Godina | 2022 |
| Autori | Dragan Partalo, Aleksandra Šindić-Radić i Nives Ličen |
| Volumen | 37 |
| Broj | 1 |
| Strana od | 37 |
| Strana do | 49 |
| Veb adresa | http://www.pedagoska-obzorja.si/Revija/Vsebine/vs22-1.html |
Specifičnosti stručnog usavršavanja učitelja za nastavu muzičke kulture
| DOI | DOI 10.51558/2490-3647.2021.6.4.375 |
|---|---|
| Časopis | Društvene i humanističke studije |
| Godina | 2021 |
| Autori | Ozrenka Bjelobrk-Babić, Merima Čaušević i Dragan Partalo |
| Volumen | 4(17) |
| Strana od | 355 |
| Strana do | 372 |
| Veb adresa | https://unitz.ba/wp-content/uploads/2021/12/DHS-br17-Drustvene_i_humanisticke_studije_FF_decembar2021.pdf |
Podsticanje kritičkog mišljenja u univerzitetskoj nastavi
| DOI | https://doi:10.5937/nasvas1902231P |
|---|---|
| Časopis | NASTAVA I VASPITANJE |
| Godina | 2019 |
| Autori | Dragan Partalo, Margareta Skopljak i Tatjana Mihajlović |
| Volumen | 68 |
| Broj | 2 |
| Strana od | 231 |
| Strana do | 250 |
| Veb adresa | https://doi.org/10.5937/nasvas1902231P |
Unapređenje kvaliteta vježbi u univerzitetskoj nastavi
| Časopis | Učenje i nastava |
|---|---|
| Godina | 2015 |
| Autori | Brane Mikanović i Dragan Partalo |
| Broj | 3 |
| Strana od | 441 |
| Strana do | 456 |
Primjena taksonomije vaspitno-obrazovnih ciljeva u analizi udžbenika prirode i društva
| Časopis | UČITELJ |
|---|---|
| Godina | 2013 |
| Autori | Drago Branković, Brane Mikanović i Dragan Partalo |
| Broj | 4 |
| Strana od | 539 |
| Strana do | 551 |
Metodološki pristupi istraživanju kompetencija nastavnika
| Časopis | RADOVI časopis za humanističke i društvene nauke |
|---|---|
| Godina | 2012 |
| Autori | Drago Branković i Dragan Partalo |
| Broj | 15 |
| Strana od | 23 |
| Strana do | 43 |
Komplementarnost kvantitativne i kvalitativne istraživačke paradigme u pedagogiji
| Časopis | NAŠA ŠKOLA |
|---|---|
| Godina | 2011 |
| Autori | Drago Branković i Dragan Partalo |
| Broj | 3-4 |
| Strana od | 5 |
| Strana do | 22 |
Etape analize sadržaja u pedagoškim istraživanjima i proučavanjima
| Časopis | NAŠA ŠKOLA |
|---|---|
| Godina | 2008 |
| Autori | Dragan Partalo |
| Broj | 1-2 |
| Strana od | 139 |
| Strana do | 157 |
Vrijednosti i ograničenja sociometrije u pedagoškim istraživanjima
| Časopis | RADOVI časopis za humanističke i društvene nauke |
|---|---|
| Godina | 2008 |
| Autori | Dragan Partalo |
| Broj | 11 |
| Strana od | 263 |
| Strana do | 289 |
Radovi sa skupova
Dječija igra iz perspektive djece i njihovih roditelja
| Naučni skup | Banjalučki novembarski susreti |
|---|---|
| DOI | https://doi.org/10.7251/FLZB2501269S |
| Publikacija | Banjalučki novembarski susreti 2024, Zbornik radova sa naučnog skupa Naučni skupovi (knjiga 25) |
| Godina | 2025 |
| Autori | Tanja Stojaković, Dragan Partalo i Milica Kandić |
| Strana od | 269 |
| Strana do | 292 |
| Veb adresa | https://blns.pro/wp-content/uploads/2025/09/Zbornik2024web.pdf |
Uloga mobilnih telefona u kontekstu fakultetskih obaveza studenata nastavničkih usmjerenja
| Naučni skup | Banjalučki novembarski susreti |
|---|---|
| Godina | 2022 |
| Autori | Draženko Jorgić, Tatjana Marić, Marko Obradović i Dragan Partalo |
| Strana od | 305 |
| Strana do | 323 |
| Veb adresa | https://ff.unibl.org/admin/get-document-admin/537 |
Emancipacija istraživača i ispitanika u pedagoškim istraživanjima
| Naučni skup | Humanističko i emancipatorsko vaspitanje |
|---|---|
| Publikacija | Humanističko i emancipatorsko vaspitanje |
| Godina | 2016 |
| Autori | Dragan Partalo |
| Strana od | 253 |
| Strana do | 264 |
Eksperiment s rotacijom faktora u pedagogiji
| Naučni skup | Stanje i perspektive istraživanja u humanističkim i društvenim naukama |
|---|---|
| Godina | 2015 |
| Autori | Drago Branković, Margareta Skopljak i Dragan Partalo |
| Strana od | 453 |
| Strana do | 468 |
Evaluacija kvaliteta procesa i ishoda univerzitetske nastave
| Naučni skup | Nastava i učenje – evaluacija vaspitno-obrazovnog rada |
|---|---|
| Publikacija | Nastava i učenje – evaluacija vaspitno-obrazovnog rada |
| Godina | 2015 |
| Autori | Drago Branković i Dragan Partalo |
| Strana od | 85 |
| Strana do | 98 |
Slobodno vrijeme i fakultetske obaveze studenata
| Naučni skup | Banjalučki novembarski susreti |
|---|---|
| Publikacija | VRIJEDNOSTI I PROTIVURJEČJA DRUŠTVENE STVARNOSTI |
| Godina | 2013 |
| Autori | Brane Mikanović i Dragan Partalo |
| Strana od | 165 |
| Strana do | 178 |
Etnička distanca i kulturna podrška među studentima tri nacije u BiH
| Naučni skup | Drugi kongres pedagoga Hrvatske |
|---|---|
| Publikacija | Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti |
| Godina | 2013 |
| Autori | Nenad Suzić, Drago Branković i Dragan Partalo |
| Strana od | 391 |
| Strana do | 403 |
Metodološki postupci analize kvaliteta sadržaja učenja u nastavi
| Naučni skup | NASTAVA I UČENJE: kvalitet vaspitno-obrazovnog procesa |
|---|---|
| Publikacija | NASTAVA I UČENJE: kvalitet vaspitno-obrazovnog procesa |
| Godina | 2013 |
| Autori | Drago Branković i Dragan Partalo |
| Strana od | 121 |
| Strana do | 132 |
Kompetencije za cjeloživotno učenje u kontekstu društva znanja
| Naučni skup | Banjalučki novembarski susreti DRUŠTVO ZNANJA I LIČNOST: PUTEVI I STRANPUTICE (DE)HUMANIZACIJE |
|---|---|
| Publikacija | DRUŠTVO ZNANJA I LIČNOST: PUTEVI I STRANPUTICE (DE)HUMANIZACIJE |
| Godina | 2012 |
| Autori | Drago Branković i Dragan Partalo |
| Strana od | 43 |
| Strana do | 54 |
Metodološki problemi teorijskog definisanja i empirijskog istraživanja kompetencija nastavnika
| Naučni skup | NASTAVA I UČENJE: stanje i problemi |
|---|---|
| Publikacija | NASTAVA I UČENJE: stanje i problemi |
| Godina | 2011 |
| Autori | Drago Branković i Dragan Partalo |
| Strana od | 39 |
| Strana do | 50 |
Stavovi mladih o vrijednostima sporta
| Naučni skup | Banjalučki novembarski susreti |
|---|---|
| Publikacija | Kultura i obrazovanje - determinante društvenog progresa |
| Godina | 2010 |
| Autori | Brane Mikanović, Draženko Jorgić i Dragan Partalo |
| Strana od | 347 |
| Strana do | 358 |
Ostali radovi
Društveni angažman u akademskoj i društvenoj zajednici iz ugla studenata: predstavljanje rezultata kvalitativne studije
| Izdavač | Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet i Univerzitet u Banjoj Luci, Filozofski fakultet |
|---|---|
| ISSN/ISBN | 978-86-6065-832-8 |
| Godina | 2024 |
| Autori | Tamara Pribišev-Beleslin, Dragan Partalo i Marina Antonić |
| Strana od | 121 |
| Strana do | 156 |
| Veb adresa | https://digitalna.ff.uns.ac.rs/sites/default/files/db/books/978-86-6065-832-8.pdf#page=121 |
Društveni angažman u akademskoj i društvenoj zajednici iz ugla studenata: predstavljanje rezultata kvalitativne studije
| Izdavač | Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet i Univerzitet u Banjoj Luci, Filozofski fakultet |
|---|---|
| ISSN/ISBN | 978-86-6065-832-8 |
| Godina | 2024 |
| Autori | Tamara Pribišev-Beleslin, Dragan Partalo i Marina Antonić |
| Strana od | 121 |
| Strana do | 156 |
| Veb adresa | https://digitalna.ff.uns.ac.rs/sites/default/files/db/books/978-86-6065-832-8.pdf#page=121 |
Informacija o održavanju sedme zimske škole pedagoga i direktora
| Godina | 2016 |
|---|---|
| Autori | Dragan Partalo |
| Strana od | 141 |
| Strana do | 143 |
Osposobljavanje nastavnika za dijagnostiku vršnjačkog nasilja u školi
| Izdavač | Filozofski fakultet u Banjoj Luci |
|---|---|
| ISSN/ISBN | 978-99955-59-52-6 |
| Godina | 2014 |
| Autori | Dragan Partalo |
| Strana od | 89 |
| Strana do | 100 |
Pedagoške vrijednosti virtuelnih socijalnih mreža
| Izdavač | Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Filozofski fakultet Pale |
|---|---|
| ISSN/ISBN | 978-99938-47-49-6 |
| Godina | 2013 |
| Autori | Draženko Jorgić i Dragan Partalo |
| Strana od | 256 |
Tradicionalni i savremeni pristup tehnici intervjua u istraživanju vaspitnih pojava
| Izdavač | Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Filozofski fakultet Pale |
|---|---|
| ISSN/ISBN | 978-99938-47-40-3 |
| Godina | 2012 |
| Autori | Drago Branković i Dragan Partalo |
| Strana od | 146 |
Knjige
Teorijske osnove i primjena studije slučaja u istraživanju nastave
| Izdavač | Filozofski fakultet Univerziteta u Banjoj Luci |
|---|---|
| ISBN | 978-99976-38-98-4 |
| Godina | 2025 |
| Autori | Dragan Partalo |
| Tip knjige | monografija nacionalnog značaja |
| Broj strana | 327 |
Projekti
Stanje i perspektive inicijalnog obrazovanja nastavnika u Republici Srpskoj
Projekat „Stanje i perspektive inicijalnog obrazovanja nastavnika u Republici Srpskoj“ ima za cilj analizu kvaliteta, izazova i mogućnosti za unapređenje nastavničkih studijskih programa. Istraživanje će obuhvatiti procjenu u kojoj mjeri postojeći programi razvijaju profesionalne kompetencije nastavnika, koliko su teorijska znanja primjenjiva u praksi i koja su područja neophodna za reformu...
| Broj projekta | 1251335 |
|---|---|
| Status | Aktivan |
| Tip projekta | Nacionalni naučnoistraživački |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Dragan Partalo |
| Projektni tim |
prof. dr Brane Mikanović prof. dr Miroslav Drljača prof. dr Aleksandra Petrašević prof. dr Jelenka Pandurević prof. dr Dragiša Vasić Anabela Zrnić Mihajlo Nišević Branka Đukić dr Biljana Sladoje Bošnjak prof. dr Aleksandra Šindić-Radić prof. dr Dragan Matić prof. dr Sanja Macura prof. dr Nina Govedar dr Kristijan Popović prof. dr Ljiljana Jerković Željana Kovačević Miroslav Galić, ma prof. dr Milica Drobac Pavićević |
| Finansijer | Ministarstvo za naučnotehnološki razvoj i visoko obarzovanje Republike Srpske |
| Početak realizacije | 01.12.2024. |
| Završetak projekta | 31.12.2026. |
| Vrijednost projekta | 7000.0 BAM |
Vrednosne orijentacije i društveni angažman studenata u okviru nastavnih i vannastavnih aktivnosti u multietničkom okruženju
U cilju unapređivanja regionalne saradnje kao predmet istraživanja uzima se pitanje vrednosnih orijentacija i društvenog angažmana studenata u okviru nastavnih i vannastavnih aktivnosti u multietničkom okruženju, odnosno na koji način predstavnici različitih etničkih grupa percipiraju pitanja o negovanju vrednosti interkulturne osetljivosti i društvenog angažmana studenata...
| Broj projekta | 1251327 |
|---|---|
| Status | Neaktivan |
| Tip projekta | Međunarodni naučnoistraživački - Ostali |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Tamara Pribišev-Beleslin |
| Projektni tim |
Marina Antonić dr Kristijan Popović prof. dr Dragan Partalo |
| Finansijer | AUTONOMNA POKRAJINA VOJVODINA,POKRAJINSKI SEKRETARIJAT ZA VISOKO OBRAZOVANJE I NAUČNOISTRAŽIVAČKU DJELATNOST |
| Početak realizacije | 01.03.2023. |
| Završetak projekta | 28.06.2024. |
| Vrijednost projekta | 4918.0 BAM |
Unapređenje upravljanja i rukovođenja kroz podučavanje
Na visokoškolskim ustanovama na Zapadnom Balkanu, nastavno osoblje se bira na osnovu istraživačkih postignuća ili profesionalnih vještina koje olakšavaju realizaciju nastavnog procesa u okviru svoje stručne oblasti u kojoj dobijaju nastavno-naučno zvanje. Savremeni pristupi potenciraju pomijeranje ka visokom obrazovanju zasnovanom na kompetencijama (Competency-Based Higher Education (CBHE)) i paradigmi zasnovanoj na ishodima. Naglašava se u svim fazama visokoškolske nastave...
| Broj projekta | 1251324 |
|---|---|
| Status | Aktivan |
| Tip projekta | Erazmus+ |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Tamara Pribišev-Beleslin |
| Projektni tim |
prof. dr Siniša Lakić prof. dr Tanja Stanković - Janković prof. dr Dragan Matić prof. dr Sanja Partalo Željana Kovačević prof. dr Dragan Partalo prof. dr Draženko Jorgić Dragan Dragomirović |
| Finansijer | EUROPEAN COMMISSION EUROPEAN EDUCATION AND CULTURE EXECUTIVE AGENCY |
| Početak realizacije | 01.12.2022. |
| Završetak projekta | 30.11.2025. |
| Vrijednost projekta | 46165.0 BAM |
Osnaživanje i promovisanje vrijednosti inkluzije u vaspitanju i obrazovanju
Naš program će se u početku zasnivati na teorijskoj i praktičnoj obuci studenata, angažovanih vršnjačkih edukatora sa pet nastavničkih fakulteta Univerziteta u Banjoj Luci u ljetnom semestru školske 2021/2022. godine. Obučeni vršnjački edukatori realizovaće aktivnosti (interaktivna predavanja, radionice, panel diskusije) sa svojim nastavnicima na pet fakulteta za obuku nastavnika...
| Broj projekta | 1251317 |
|---|---|
| Status | Neaktivan |
| Tip projekta | Međunarodni naučnoistraživački - Ostali |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Sanja Partalo |
| Projektni tim |
prof. dr Ljiljana Jerković prof. dr Svetlana Borojević dr Kristijan Popović prof. dr Miroslav Drljača prof. dr Dragan Matić doc. dr Nevena Vučen Papić prof. dr Tamara Pribišev-Beleslin prof. dr Aleksandra Šindić-Radić prof. dr Želimir Dragić prof. dr Kristina Pantelić Babić prof. dr Sanja Josifović-Elezović prof. dr Slaviša Jenjić Marko Aćić Mirjana Predić, ma doc. dr Snježana Kević-Zrnić prof. dr Margareta Skopljak Aleksandar Pajkić, ma prof. dr Emir Muhić prof. dr Slavica Tutnjević doc. dr Tanja Glišić prof. dr Tanja Stanković - Janković Željana Kovačević prof. dr Aleksandra Hadžić prof. dr Tatjana Mihajlović prof. dr Dragan Partalo prof. dr Tatjana Marić |
| Finansijer | UNICEF |
| Početak realizacije | 01.03.2022. |
| Završetak projekta | 01.07.2024. |
| Vrijednost projekta | 41900.0 BAM |
Obrazovanje za održivi razvoj na ranom uzrastu i međugeneracijsko učenje
Koncepti koje ćemo istraživati su održivi razvoj, obrazovanje u zajednici, ekologija učenja i odnosa, univerzitetsko, predškolsko, školsko i postformalno obrazovanje. Istraživački kontekst je proistekao iz bilateralnog projekta BiH i Slovenije pod nazivom Očuvanje životne sredine: vaspitanje i obrazovanje u zajednici koji je u toku. Naše istraživanje zasniva se na tezi da je za podršku i razvoj održivosti u okruženju i dobrobiti zajednice potrebna edukacija za sve generacije ...
| Broj projekta | 1251307 |
|---|---|
| Status | Neaktivan |
| Tip projekta | Nacionalni naučnoistraživački |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Aleksandra Šindić-Radić |
| Projektni tim |
prof. dr Tamara Pribišev-Beleslin prof. dr Želimir Dragić prof. dr Brane Mikanović prof. dr Sanja Partalo Adrijana Jevtić Višnjić Snježana Jovanović prof. dr Dragan Partalo |
| Finansijer | Ministarstvo za naučnotehnološki razvoj, visoko obrazovanje i informaciono društvo |
| Početak realizacije | 01.04.2020. |
| Završetak projekta | 10.07.2024. |
| Vrijednost projekta | 10000.0 BAM |
