| Katedre |
|
|
|---|---|---|
| Uža naučna/umjetnička oblast | Zvanje | Datum izbora u zvanje |
| Metodika vaspitno-obrazovnog rada | redovni profesor | 29. mart 2025. |
| ORCid | https://orcid.org/0009-0000-1071-8452 |
Predmeti
Filozofski fakultet
| Akademske studije drugog ciklusa | |
|---|---|
| MPV13VDE | Vaspitanje za demokratiju |
| MPD10VZD | Vaspitanje za demokratiju |
| MPD10MTD | Metodika vaspitanja za demokratiju |
| MPD22TRU | Timski rad u vaspitno-obrazovnim ustanovama | Akademske studije prvog ciklusa |
| MV135 | Metodika vaspitnog rada |
| VDFZF | Vaspitanje za demokratiju |
| IKU141 | Interaktivno i kooperativno učenje |
| IU147 | Interaktivno učenje |
| IUO141-PD | Individualizacija u obrazovanju |
| IUO-15 | Individualizacija u obrazovanju |
| MVZDFZF | Metodika vaspitanja za demokratiju |
| MVOR2142 | Metodika vaspitno-obrazovnog rada II |
| MRP141 | Metodika rada pedagoga |
| OPD22IKU | Interaktivno i kooperativno učenje |
| OPD22MVD | Metodika vaspitanja za demokratiju |
| OPD22MOPMV | Metodičke osnove prirodno- matematičkog vaspitanja i obrazovanja |
| OPD22MRP1 | Metodika rada pedagoga 1 |
| OPD22MRP2 | Metodika rada pedagoga 2 |
| OPD22PR7 | Pedagoški praktikum 7 - Metodički praktikum sa supervizijom |
| OPD22PR8 | Pedagoški praktikum 8 - Metodički praktikum rada pedagoga |
| PS1-IN3I | Interaktivna nastava | Akademske studije trećeg ciklusa |
| DPD19DUV | Dinamizmi u vaspitanju |
| IMKD | Inovativne metodičke koncepcije nastave društva |
Bibliografija
Radovi u časopisima
Factor Structure of the Teacher Reflection Scale for Primary and Secondary School Teachers
| DOI | 10.5937/zrffp55-57984 |
|---|---|
| Časopis | Zbornik radova Filozofskog fakulteta Kosovska Mitrovica Univerziteta u Prištini |
| Godina | 2025 |
| Autori | Nemanja Vukanović, Margareta Skopljak i Tatjana Mihajlović |
| Volumen | LV |
| Broj | 3 |
| Strana od | 415 |
| Strana do | 434 |
| Veb adresa | https://aseestant.ceon.rs/index.php/zrffp/article/view/57984/29069 |
Faktorska struktura skale autonomije nastavnika osnovnih škola
| DOI | https://doi.org/10.19090/ps.2025.1.33-47 |
|---|---|
| Časopis | Pedagoška stvarnost |
| Godina | 2025 |
| Autori | Nemanja Vukanović, Tatjana Mihajlović i Margareta Skopljak |
| Volumen | LXXI |
| Broj | 1 |
| Strana od | 33 |
| Strana do | 47 |
| Veb adresa | https://pedagoskastvarnost.ff.uns.ac.rs/index.php/ps/article/view/256/154 |
Faktori saobraćajnog vaspitanja učenika osnovnoškolskog uzrasta
| DOI | 10.46793/Uzdanica21.2.325J |
|---|---|
| Časopis | UZDANICA Časopis za jezik, književnost i pedagoške nauke |
| Godina | 2024 |
| Autori | Ljiljana Jerković, Margareta Skopljak, Dragan Partalo i Slaviša Jenjić |
| Volumen | XXI |
| Broj | 2 |
| Strana od | 325 |
| Strana do | 337 |
Profesionalno izgaranje stručnih suradnika u školi
| Časopis | Metodički ogledi |
|---|---|
| Godina | 2023 |
| Autori | Tatjana Mihajlović, Margareta Skopljak, Nada Vaselić i Dragan Partalo |
| Volumen | 30 |
| Broj | 2 |
| Strana od | 113 |
| Strana do | 134 |
| Veb adresa | https://doi.org/10.21464/mo.30.2.6 |
OSPOSOBLJENOST UČENIKA ZA SAMOSTALNO UČENJE MATEMATIKE
| DOI | 10.51558/2490-3647.2023.8.1.525 |
|---|---|
| Časopis | DHS-Društvene i humanističke studije, časopis Filozofskog fakulteta u Tuzli |
| Godina | 2023 |
| Autori | Tatjana Mihajlović, Margareta Skopljak i Slaviša Jenjić |
| Volumen | 24 |
| Broj | 3 |
| Strana od | 551 |
| Strana do | 572 |
Kreiranje klime za podršku i učenje iz ugla pedagoga u srednjim školama
| DOI | https://doi.org/10.7251/NSK2302071M |
|---|---|
| Časopis | Naša škola |
| Godina | 2023 |
| Autori | Tatjana Mihajlović i Margareta Skopljak |
| Volumen | 29 |
| Broj | 2 |
| Strana od | 71 |
| Strana do | 100 |
Spremnost studenata ‒ budućih učitelja za kreiranje demokratske kulture u školi
| DOI | https://doi.org/10.7251/NSK2201055S |
|---|---|
| Časopis | Naša škola |
| Godina | 2022 |
| Autori | Margareta Skopljak, Želimir Dragić, Draženko Jorgić i Rolf Gollob |
| Volumen | XXVIII |
| Broj | 1 |
| Strana od | 55 |
| Strana do | 73 |
Uloge i zajedničke aktivnosti pedagoga i psihologa u školama
| Časopis | Društvene i humanističke studije |
|---|---|
| Godina | 2020 |
| Autori | Margareta Skopljak, Tatjana Mihajlović i Jelena Kovačević |
| Volumen | Vol 5, 4(13) |
| Strana od | 303 |
| Strana do | 320 |
| Veb adresa | https://unitz.ba/wp-content/uploads/2021/02/DHS-br13-Drustvene_i_humanisticke_studije_FF_novembar2020.pdf |
Kompetentnost pedagoga za podsticanje i razvijanje stručnog usavršavanja nastavnika
| DOI | 10.5937/inovacije2004001B |
|---|---|
| Časopis | INOVACIJE U NASTAVI - ČASOPIS ZA SAVREMENU NASTAVU |
| Godina | 2020 |
| Autori | Drago Branković, Margareta Skopljak i Draženko Jorgić |
| Volumen | 33 |
| Broj | 4 |
| Strana od | 1 |
| Strana do | 12 |
| Veb adresa | 10.5937/inovacije2004001B |
Neuspjeh učenika u osnovnim školama iz ugla pedagoga
| DOI | 10.19090/ps.2020.2.156-168 |
|---|---|
| Časopis | Medicinski žurnal |
| Godina | 2020 |
| Autori | Margareta Skopljak i Nataša Kovačević |
| Volumen | 66 (2) |
| Strana od | 156 |
| Strana do | 168 |
Podsticanje kritičkog mišljenja u univerzitetskoj nastavi
| DOI | https://doi:10.5937/nasvas1902231P |
|---|---|
| Časopis | NASTAVA I VASPITANJE |
| Godina | 2019 |
| Autori | Dragan Partalo, Margareta Skopljak i Tatjana Mihajlović |
| Volumen | 68 |
| Broj | 2 |
| Strana od | 231 |
| Strana do | 250 |
| Veb adresa | https://doi.org/10.5937/nasvas1902231P |
Profesionalne kompetencije školskih pedagoga
| Časopis | Učenje i nastava |
|---|---|
| Godina | 2018 |
| Autori | Drago Branković, Margareta Skopljak i Draženko Jorgić |
| Strana od | 201 |
| Strana do | 218 |
| Veb adresa | http://www.klettobrazovanje.org/Casopis/ucenje_i_nastava_2_2018.pdf |
Kvalitet univerzitetske nastave i sposobnost apstraktnog mišljenja studenata
| DOI | 10.7251/NSK1601081S |
|---|---|
| Časopis | NAŠA ŠKOLA |
| Godina | 2016 |
| Autori | Margareta Skopljak, Ivana Zečević i Milica Drobac |
| Volumen | LXXVIII |
| Broj | 1-2 |
| Strana od | 81 |
| Strana do | 94 |
Specifičnosti nastave zasnovane na interaktivnom učenju
| Časopis | NAŠA ŠKOLA |
|---|---|
| Godina | 2012 |
| Autori | Margareta Skopljak |
| Strana od | 59 |
| Strana do | 79 |
Filozofska i pedagoško-psihološka zasnovanost interaktivnog učenja
| Časopis | RADOVI časopis za humanističke i društvene nauke |
|---|---|
| Godina | 2011 |
| Autori | Margareta Skopljak |
| Strana od | 215 |
| Strana do | 232 |
Obrazovno-vaspitni efekti metoda kooperativnog učenja u razrednoj nastavi
| Časopis | NAŠA ŠKOLA |
|---|---|
| Godina | 2006 |
| Autori | Margareta Skopljak |
| Strana od | 53 |
| Strana do | 74 |
Metodičke specifičnosti kooperativnog učenja
| Časopis | RADOVI časopis za humanističke i društvene nauke |
|---|---|
| Godina | 2006 |
| Autori | Margareta Skopljak |
| Strana od | 409 |
| Strana do | 425 |
Kooperativno učenje
| Časopis | RADOVI časopis za humanističke i društvene nauke |
|---|---|
| Godina | 2005 |
| Autori | Margareta Skopljak |
| Strana od | 225 |
| Strana do | 233 |
Radovi sa skupova
Socijalno-humanističko vaspitanje: Istorijske ideje i aktuelni ishodi učenja vaspitnog rada u odjeljenjskoj zajednici
| Naučni skup | Dete, kultura, obrazovanje |
|---|---|
| DOI | 10.46793/DKO24.04MS |
| Publikacija | Dete, kultura, obrazovanje |
| Godina | 2024 |
| Autori | Margareta Skopljak, Nemanja Vukanović i Tatjana Mihajlović |
| Strana od | 77 |
| Strana do | 92 |
Samostalno učenje - važan aspekt u postizanju boljeg školskog uspjeha
| Naučni skup | Unapređenje kvaliteta života djece i mladih |
|---|---|
| Godina | 2019 |
| Autori | Tatjana Mihajlović i Margareta Skopljak |
| Strana od | 187 |
| Strana do | 197 |
Stručna praksa - višestruki značaj za studente sa invaliditetom, fakultete i poslodavce
| Naučni skup | Inkluzija studenata sa invaliditetom |
|---|---|
| Publikacija | Inkluzija studenata sa invaliditetom |
| Godina | 2018 |
| Autori | Margareta Skopljak i Tanja Stanković - Janković |
| Strana od | 169 |
| Strana do | 188 |
Pedagoško savjetovanje univerzitetskog osoblja uključenog u rad studenata sa invaliditetom
| Naučni skup | Inkluzija studenata sa invaliditetom |
|---|---|
| Godina | 2018 |
| Autori | Tanja Stanković - Janković i Margareta Skopljak |
| Strana od | 135 |
| Strana do | 151 |
IZAZOVI ISTRAŽIVANJU OBRAZOVANJA
| Naučni skup | Nauka i stvarnost |
|---|---|
| DOI | 10.7251/TOMNIS1701189J |
| Publikacija | Zbornik radova sa naučnog skupa Nauka i stvarnost, Knjiga 12, Tom 2 |
| Godina | 2018 |
| Autori | Draženko Jorgić i Margareta Skopljak |
| Strana od | 189 |
| Strana do | 202 |
| Veb adresa | http://ffuis.edu.ba/files/docs/users/Urednik/Nauka-i-stvarnost/stampatom2ispravka.pdf |
Interaktivno učenje i emancipacija učenika
| Naučni skup | Humanističko i emancipatorsko vaspitanje |
|---|---|
| Godina | 2016 |
| Autori | Margareta Skopljak |
| Strana od | 231 |
| Strana do | 254 |
Eksperiment s rotacijom faktora u pedagogiji
| Naučni skup | Stanje i perspektive istraživanja u humanističkim i društvenim naukama |
|---|---|
| Godina | 2015 |
| Autori | Drago Branković, Margareta Skopljak i Dragan Partalo |
| Strana od | 453 |
| Strana do | 468 |
Interaktivno učenje i participacija učenika
| Naučni skup | Nauka i sloboda |
|---|---|
| Godina | 2015 |
| Autori | Margareta Skopljak |
| Strana od | 733 |
| Strana do | 746 |
Modeli interaktivnog učenja i kvalitet znanja učenika osnovne škole
| Naučni skup | Nastava i učenje - savremeni pristupi i perspektive |
|---|---|
| Godina | 2014 |
| Autori | Drago Branković i Margareta Skopljak |
| Strana od | 241 |
| Strana do | 256 |
Interaktivno učenje u prošlosti i danas
| Naučni skup | Drugi Kongres pedagoga Republike Srpske - Kvalitet vaspitno-obrazovnog rada |
|---|---|
| Godina | 2014 |
| Autori | Tatjana Mihajlović i Margareta Skopljak |
| Strana od | 207 |
| Strana do | 222 |
Protivurječnosti u razvoju profesionalnih kompetencija pedagoga
| Naučni skup | Banjalučki novembarski sureti |
|---|---|
| Godina | 2013 |
| Autori | Margareta Skopljak, Tamara Pribišev-Beleslin i Tanja Vujić |
| Strana od | 235 |
| Strana do | 250 |
Praćenje i ocjenjivanje studenata po Bolonjskom procesu
| Naučni skup | Kvalitet nastavnog i naučnog rada i Bolonjski proces |
|---|---|
| Godina | 2011 |
| Autori | Margareta Skopljak, Sanja Partalo i Tanja Vujić |
| Strana od | 225 |
| Strana do | 240 |
Uticaj interaktivnog učenja na vaspitno-obrazovne ishode
| Naučni skup | Banjalučki novembarski susreti - Nauka, kultura i ideologija |
|---|---|
| Godina | 2008 |
| Autori | Margareta Skopljak |
| Strana od | 447 |
| Strana do | 455 |
Knjige
Metodičko oblikovanje matematičkih sadržaja u razrednoj nastavi
| Izdavač | "Zavod za udžbenike i nastavna sredstva"a.d. Istočno Sarajevo |
|---|---|
| ISBN | 978-99955-1-743-4 |
| Godina | 2023 |
| Autori | Slaviša Jenjić i Margareta Skopljak |
| Tip knjige | osnovni udžbenik |
| Broj strana | 158 |
Metodičke kompetencije učitelja i kooperativno učenje u Vaspitnom radu odjeljenjske zajednice
| Izdavač | Filozofski fakultet Univerziteta u Banjoj Luci |
|---|---|
| ISBN | 978-99976-38-76-2 |
| Godina | 2023 |
| Autori | Margareta Skopljak |
| Tip knjige | naučna knjiga |
| Broj strana | 223 |
Obuka studenata s invaliditetom
| Izdavač | Centar modernih znanja Banja Luka |
|---|---|
| ISBN | 9789997672216 |
| Godina | 2017 |
| Autori | Draženko Jorgić, Tanja Stanković - Janković, Tanja Vujić, Margareta Skopljak, Brane Mikanović, Amra Džindo, Nebojša Macanović i Matjaž Debevc |
| Tip knjige | ostale naučne publikacije |
STUDENTS WITH DISABILITIES TRAINING
| Izdavač | CENTAR MODERNIH ZNANJA BANJA LUKA |
|---|---|
| ISBN | 978-99976-722-1-6 |
| Godina | 2017 |
| Autori | Draženko Jorgić, Tanja Stanković - Janković, Tanja Vujić, Margareta Skopljak, Brane Mikanović, Amra Džindo, Nebojša Macanović i Matjaž Debevc |
| Tip knjige | ostale naučne publikacije |
Interaktivno učenje u nastavnom procesu
| Izdavač | Grafomark, Laktaši |
|---|---|
| ISBN | 978-99955-92-54-7 |
| Godina | 2015 |
| Autori | Margareta Skopljak |
| Tip knjige | naučna knjiga |
Projekti
Kombinovano obrazovanje na univerzitetima Zapadnog Balkana
Projekat BEWBU ima za cilj da poboljša institucionalne kapacitete i podigne pedagoške kompetencije u visokom obrazovanju na univerzitetima Zapadnog Balkana. Ističe integraciju kombinovanog obrazovanja u univerzitetske programe kako bi se podstakla fleksibilnost u odgovoru na krize, povećala inkluzivnost i demokratizovao obrazovni proces...
| Broj projekta | 1251334 |
|---|---|
| Status | Aktivan |
| Tip projekta | Erazmus+ |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Tamara Pribišev-Beleslin |
| Projektni tim |
prof. dr Tatjana Mihajlović doc. dr Ljubiša Mićić Đorđe Stojisavljević, ma prof. dr Margareta Skopljak prof. dr Aleksandra Šindić-Radić prof. dr Ljiljana Jerković |
| Finansijer | Evropska komisija |
| Početak realizacije | 01.11.2024. |
| Završetak projekta | 31.10.2027. |
| Vrijednost projekta | 135816.0 BAM |
Osnaživanje i promovisanje vrijednosti inkluzije u vaspitanju i obrazovanju
Naš program će se u početku zasnivati na teorijskoj i praktičnoj obuci studenata, angažovanih vršnjačkih edukatora sa pet nastavničkih fakulteta Univerziteta u Banjoj Luci u ljetnom semestru školske 2021/2022. godine. Obučeni vršnjački edukatori realizovaće aktivnosti (interaktivna predavanja, radionice, panel diskusije) sa svojim nastavnicima na pet fakulteta za obuku nastavnika...
| Broj projekta | 1251317 |
|---|---|
| Status | Neaktivan |
| Tip projekta | Međunarodni naučnoistraživački - Ostali |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Sanja Partalo |
| Projektni tim |
Željana Kovačević prof. dr Slaviša Jenjić doc. dr Tanja Glišić prof. dr Dragan Matić Marko Aćić prof. dr Ljiljana Jerković prof. dr Aleksandra Hadžić prof. dr Margareta Skopljak prof. dr Slavica Tutnjević doc. dr Snježana Kević-Zrnić dr Nevena Vučen Papić prof. dr Kristina Pantelić Babić prof. dr Tamara Pribišev-Beleslin dr Kristijan Popović prof. dr Miroslav Drljača Aleksandar Pajkić, ma prof. dr Tatjana Mihajlović prof. dr Emir Muhić prof. dr Tanja Stanković - Janković prof. dr Želimir Dragić prof. dr Svetlana Borojević Mirjana Predić, ma prof. dr Tatjana Marić prof. dr Dragan Partalo prof. dr Sanja Josifović-Elezović prof. dr Aleksandra Šindić-Radić |
| Finansijer | UNICEF |
| Početak realizacije | 01.03.2022. |
| Završetak projekta | 01.07.2024. |
| Vrijednost projekta | 41900.0 BAM |
Pripremanje budućih nastavnika na Zapadnom Balkanu
Priprema budućih nastavnika na Zapadnom Balkanu ima za cilj da razvije i integriše nove module obrazovanja nastavnika sa fokusom na nastavu orijentisanu na praksu koja promoviše građanstvo, demokratiju i ljudska prava.
| Broj projekta | 1251316 |
|---|---|
| Status | Neaktivan |
| Tip projekta | Međunarodni stručni (profesionalni) |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Draženko Jorgić |
| Projektni tim |
prof. dr Želimir Dragić prof. dr Strain Posavljak prof. dr Margareta Skopljak |
| Finansijer | THE EUROPEAN WERGELAND CENTRE |
| Početak realizacije | 01.11.2019. |
| Završetak projekta | 31.12.2021. |
| Vrijednost projekta | 6852.0 BAM |
Tranzicija sa studija na posao studenata sa invaliditetom u visokom obrazovanju Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore
Cilj projekta je olakšavanje i ubrzavanje studija za studente sa invaliditetom, s jedne strane, i približavanje tržišta rada ovim studentima kako bi im studij bio olakšan i kako bi se po završetku studija što prije zapošljavali, s druge strane.
| Broj projekta | 0830042 |
|---|---|
| Status | Neaktivan |
| Tip projekta | Erazmus+ |
| Organizaciona jedinica | Filozofski fakultet |
| Rukovodilac | prof. dr Draženko Jorgić |
| Projektni tim |
prof. dr Brane Mikanović Željana Kovačević prof. dr Ljiljana Jerković prof. dr Margareta Skopljak prof. dr Dragan Matić prof. dr Nebojša Macanović |
| Finansijer | Evropska unija |
| Početak realizacije | 01.10.2015. |
| Završetak projekta | 14.10.2018. |
| Vrijednost projekta | 144664.0 BAM |
