Пројектат RETLAMI-SEE: Студијска посјета Љубљани
Наука и развојОпштеУ оквиру реализације међународног пројекта RETLAMI-SEE, наставно и административно особље Универзитета у Бањој Луци (УНИБЛ) боравило је у тродневној студијској посјети партнерској институцији Научноистраживачком центру Словеначке академије наука и умјетности у Љубљани, од 15. до 17. децембра 2025. године.
Током посјете, учесници су стекли нова знања из области управљања истраживачким подацима, отворене науке, етнографских метода и оквира за вредновање научног рада. Првог дана пажња је била усмјерена на управљање истраживачким подацима и правни оквир њихове заштите, укључујући развој инфраструктуре, изградњу репозиторија и израду планова управљања подацима. У наставку програма одржано је предавање о предузетништву и миграцијама у некадашњој Југославији, које је пружило методолошки увид у коришћење архивских и усмених извора у научним истраживањима.
Други дан био је посвећен напредној радионици о етнографским методама у истраживању миграција, са фокусом на квалитативне приступе, технике прикупљања података и њихову примјену у различитим друштвеним контекстима. У поподневном дијелу програма разматрани су оквири за вредновање научног доприноса, с посебним освртом на иницијативе DORA и COARA, које заговарају инклузивне и квалитетно засноване моделе оцјене научног рада.
На крају посјете, млади истраживачи и докторанди подијелили су своја искуства о утицају пројектних активности, посебно радионица и обука, на њихов научноистраживачки рад, као и приједлоге за будуће активности. Током боравка у Љубљани, представници Универзитета у Бањој Луци, заједно са домаћинима, договорили су заједничке активности за наредну фазу пројекта, који се финансира средствима програма Хоризонт Европа, док су менторске сесије и консултације допринијеле конструктивном дијалогу и размјени искустава.
Студијска посјета допринијела је унапређењу методолошких капацитета учесника, продубљивању институционалне сарадње и бољем разумијевању начина на који се квалитет и утицај научних истраживања обликују у интердисциплинарном контексту.


