Навигација

СР20-9 - Социјална педагогија

Спецификација предмета
Тип студијаАкадемске студије првог циклуса
Студијски програмСоцијални рад
НазивСоцијална педагогија
АкронимСтатус предметаСеместарФонд часоваБрој ЕСПБ
СР20-9обавезан22П + 2В6.0
Наставници
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Условљност другим предметимаОблик условљености
Нема услова
Циљеви изучавања предмета
Циљ изучавања предмета је упознавање студената са ширим појмовима и подручјима дјеловања социјалне педагогије, са дисоцијалним педагошким појавама, њиховим третманом и превенцијом, оспособљавање за разумјевање холистичке социјалне условљености педагошких појава, као и оспособљавање за рад и истраживање у области социјалне педагогије.
Исходи учења (стечена знања)
Након одслушаног предмета студенти би требали стећи слиједеће компетенције: познавања (темељних знања о социјалној педагогији као научној дисциплини), разумијевања (различитих облика поремећаја у понашању дјеце и младих, процеса њихове стигматизације, маргинализације и искључивања, као и могућности социјалнопедагошког рада с њима). процјењивања (утицаја социјалног окружења на појаву појединих поремећаја у понашању дјеце и младих, као и практичног социјалнопедагошког дјеловања у погледу ране интервенције и детекције таквих поремећаја, те третмана и накнадне подршке за такве појединце, групе и заједнице).
Садржај предмета
Појам, предмет и савремена одређења социјалне педагогије Основни појмови у социјалној педагогији Социјална педагогија у систему друштвених наука, однос педагогије и других сродних наука Историјски развој социјалне педагогије у Европи Савремено схватање социјалне педагогије Теорије социјалне педагогије Савремено схватање етиологије поремећаја у понашању Однос друштва према особама с поремећајима у понашању кроз историју Приказ различитих врста поремећаја у понашању и њихово разумјевање Социјално окружење и поремећаји у понашању Друштвени контект дисоцијалног понашања младих у транзицијским друштвима Упознавање са васпитним и другим приступима којима се нежељено понашање дјеце и младих усмјерава ка друштвено прихватљивим моделима понашања Вриједносне компоненете социјалнопедагошког позива Компетенције, функције и подручја практичног дјеловања социјалних педагога Практична ограничења и даљи развој социјалне педагогије
Методе извођења наставе
Предавања и вјежбе са интерактивним учењем. Интерактивно учење по групама. Приказивање видео метеријала и документарних филмова. Семинари из литературе. Писани семинарски радови. Усмени коментари и краће презентације на часу. Консултације.
Литература
  1. Macanović, N. (2020). Socijalno neprilagođeno ponašanje djece i adolescenata. Banja Luka: Centar modernih znanja.
  2. Knežević-Florić, O. (2007). Osnove socijalne pedagogije. Novi Sad:SPD Vojvodina
  3. Macanović, N. (2014). Kriminogena inficiranost učenika. Banja Luka. Udruženje nastavnika i saradnika Univerziteta u Banjoj Luci.
  4. Pleh, V., Suljagić, S., Suljagić, A. (2020). Opseravcija i dijagnostika ličnosti maloljetnih prestupnika u krivičnom zakonodavstvu Bosne i Hercegovine
Облици провере знања и оцењивање
Провјеравање знања и утврђивање колико су студенти активни у настави врши се током читавог семестра. Знање се провјерава помоћу два колоквија, а активност студената се исказује кроз писање семинарских радова, уредно похађање наставе, учешће у дебатама, припрему презентација и кроз друге облике креативног учешћа у наставном процесу. На тај начин студенти испуњавају предиспитне обавезе кроз које могу да стекну 50 бодова (два колоквија по 20 бодова, семинарски рад 5 бодова те уредно и активно похађање наставе 5 бодова). Завршни испит обавља се усмено и носи највише 50 бодова. Коначна оцјена се изводи сабирањем бодова из предиспитних обавеза и бодова са испита.