Навигација

ДСДН-СМ-9 - Теорија и модели односа с јавношћу

Спецификација предмета
Тип студијаАкадемске студије трећег циклуса
Студијски програмДокторске студије друштвених наука
НазивТеорија и модели односа с јавношћу
АкронимСтатус предметаСеместарФонд часоваБрој ЕСПБ
ДСДН-СМ-9обавезан2, 34П + 2В8.0
Наставници
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Условљност другим предметимаОблик условљености
Уписан III семестар
Циљеви изучавања предмета
Студенти се упознају са теоријским приступима и моделима у односима са јавношћу (ОСЈ), односно организацијском и стратешком комуницирању с различитим јавностима у савременом друштвеном окружењу. У уводном дијелу, у контексту расправе о појму и феномену јавности и историјске генезе комуницирања с јавношћу, разматрају се теоријски приступи јавности и легитимитет односа с јавношћу. Расправа се потом усредсређује на поједине комуниколошке приступе, теорије и моделе у ОСЈ. Разматра се и примјена појединих модела у сложенијим облицима стратешког комуницирања с јавностима, попут кризног комуницирања, политичког комуницирања, здравственог комуницирања, односа с друштвеном заједницом и јавне дипломатије.
Исходи учења (стечена знања)
Студент(ица/киња) треба да се упозна са сложенијим темама, теоријским приступима и проблемима у ОСЈ. Након похађања предмета, студентима је јасна генеза ОСЈ, као и истраживачко-теоријски приступи рјешавању појединих стратешких задатака у односима с јавношћу.
Садржај предмета
1. Увод у предмет и упознавање с наставним програмом предмета 2. Теоријска концептуализација јавности и односа с јавношћу (ОСЈ) 3. Историјска генеза односа с јавношћу: родоначелници односа с јавношћу 4. Теоријски приступи у ОСЈ 5. Деконструкција теоријског поимања 6. Медијатизација ОСЈ 7. Стратешко управљање и комуницирање 8. Лични ОСЈ и друштвене мреже 9. Односи с јавношћу и демократија; Комуницирање са заједницом и друштвена одговорност 10. Политички односи с јавношћу 11. Међународни односи с јавношћу/јавна и културна дипломатија 12. Кризно комуницирање 13. Истраживања и планирање у ОСЈ 14. Етичка и правна питања и дилеме у ОСЈ 15. Завршна расправа
Методе извођења наставе
Настава на предмету ће се изводити представљањем тема и разговором о питањима из наставне материје, читањем заданих материјала, чланака и студија, истраживањем теоријских питања и писањем предиспитних обавеза. Ово је теоријски предмет који претпоставља да студент, између осталог, самостално истражује и изучава теме из програма, односно чита задане материјале.
Литература
  1. Богданић, А. (2016). Разматрање новинарског дискурса и теорије медија: увод у теорију новинарности. Комуниколошки колеџ у Бањалуци.
  2. Томић, З. (2013). Теорије и модели односа с јавношћу. Synopsis.
Облици провере знања и оцењивање
Провјера знања ће се вршити током семестра, у виду колоквија и других предиспитних обавеза, као и на крају семестра, из испита, у вријеме редовних испитних рокова. Предиспитне обавезе се састоје из: два (2) колоквија (по 20 бодова) и неколико кратких задатака или радова на задану тему (до 10 бодова). Колоквији се изводе писменo, у два наврата током семестра. На предиспитним обавезама може се укупно освојити највише 50 бодова. Завршни испит обавља се писмено и усмено и састоји се од завршног семинарског рада, те разговора о раду и предметној материји. Завршни испит носи највише 50 бодова.