РАС - Раскрснице
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије другог циклуса | |||
| Студијски програм | Грађевинарство | |||
| Назив | Раскрснице | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| РАС | изборни | 2 | 3П + 2В | 7.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| / | / | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Стицање теоријских и практичних знања потребних за идентификацију, дефиницију и рјешавање инжењерских проблема из подручја раскрсница у једном или више нивоа. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Студенти ће бити оспособљени да систематски приступе проблематици пројектовања раскрсница. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Врсте саобраћајних токова и конфликтне тачке у раскрсницама. Критеријуми за избор врсте и типа раскрснице: саобраћајни и грађевински. Категоризација раскрсница. Хијерархијска класификација путева у раскрсници. Однос количине саобраћаја и пропусне моћи, безбједност, теренски услови, утицај на околину. Геометрија кретања возила, типови возила, трајекторија кретања. Површинске раскрснице, типови и функција, конфликтне тачке. Траке у раскрсницама за скретање, успорење и убрзање. Димензионирање површинских раскрсница. Саобраћајна острва. Подјела, функције, обликовање. Кружне раскрснице. Врсте и типови кружних раскрсница, димензионисање и примјена. Површинско одводњавање, вертикална и хоризонтална сигнализација, опрема. Раскрснице (петље) у више нивоа, категоризација, типови и врсте. Трасирање у подручју петљи. Избор рампи у односу на теренске услове. Гранични елементи ситуације и подужног профила у зони петљи. Геометријско обликовање пролазног коловоза и траса укључно-искључних рампи. Попречни профили коловоза и рампи. Конструкција и удаљености укључно-искључних трака. Вертикална и хоризонтална сигнализација на површинским раскрсницама. Саобраћајна сигнализација на петљама. Инсталације. Безбједност на петљама у више нивоа. Одводњавање из подручја петљи у више нивоа. Пропусна моћ петљи. Прорачун капацитета површинских раскрсница и петљи. Материјали за изградњу петљи изван нивоа. | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Аудиторна предавања и практичне вјежбе. Консултације и индивидуалан рад са студентима. Самосталан рад студента на изради годишњег задатка. | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Похађање наставе, Колоквиј 1, Колоквиј 2, Годишњи задаци, Завршни испит | ||||
| Посебна назнака | ||||
| Услов за излазак на завршни испит је урађен и одбрањен годишњи задатак. | ||||
