М18МНБ:ИМНБ - Иновативни модели у настави биологије
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије другог циклуса | |||
| Студијски програм | Биологија | |||
| Назив | Иновативни модели у настави биологије | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| М18МНБ:ИМНБ | изборни | 2 | 2П + 4В | 5.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Обука студената за примену интерактивниих метода учења и поучавања у настави биологије. Поимање учења као интеракције између ученика и наставника, ученика међусобно, ученика и родитеља, вршњака… Преношење активности у наставном процесу са наставника на ученике, оспособљавање ученика да заједнички уче и раде на циљевима учења, на обради садржаја, примени наученог и вредновању процеса учења. Обука студената за примену интерактивних метода, техника и поступака у настави биологије, са циљем надоградње и унапређења образовно-васпитног рада. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Упознавање позитивних ефеката интерактивног учења: повољна емоционална клима у разреду, виши нивои мотивације, развијање сарадње међу ученицима. Преузимање одговорности за резултате учења од стране ученика. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Интеракција као вид учења и поучавања.Таксономија васпитно-образовних циљева у когнитивном подручју и њен значај за за ефикаснију индивидуализацију учења и наставе. Инерактивна настава различитих нивоа сложености. Интерактивно учење у проблемској настави. Интерактивно учење у егземпларној или парадигматској настави (на примерима се учимо, примери су поучни, примери објашњавју). Програмирана настава. Активна настава. Природа процеса учења у активном учењу/настави. Методе и облици учења у активној настави. Нова улога наставника у активној настави. Социјални фактори као детерминанта интерактивног учења. Облици психосоцијалне интеракције у интерактивном учењу. Радионице као оквир за активно учење: појам раионица, начин извођења радионица. Примена методе учења путем открића. Кооперативне методе учења: ученички тимски метод постигнућа, Тимска настава. Методе кооперативног учења. Практична настава. Вежбе у целини прате предавања према наведеним темама са конкретним примерима обраде наставних садржаја из наставе биологије у основној и средњим школама. | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Интерактивне методе | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Тест, практични испит, усмени испит | ||||
