Navigation

MN-9 - Contemporary journalism and public discourse

Course specification
Type of studyMaster academic studies
Study programme
Course titleContemporary journalism and public discourse
AcronymStatusSemesterNumber of classesECTS
MN-9mandatory14L + 2E8.0
Lecturers
Lecturer
Lecturer/Associate (practicals)
PrerequisiteForm of prerequisites
Уписан I семестар академских студија другог циклуса, смјер Новинарске студије.Похађање наставе из предмета није посебно условљено, изузев претходно наведеног услова.
Learning objectives
Разумијевање основних детерминанти савременог новинарства и изазова у савременим медијима који угрожавају слободу говора, културу дијалога и конструктивну критику. Разумијевање савременог новинарства у односу на политику, културу и науку, и природе њиховог међуодноса. Разумијевање опструктивних образаца у контексту доприноса демократичности јавног комуницирања и институционалних и професионалних механизама у заштити слободе говора.
Learning outcomes
Студенти ће бити оспособљени да идентификују и примјењују професионалне стандарде значајне у контексту развијања културе говора и дијалога у јавном дискурсу, те да њиховим разумијевањем и примјеном допринесу опструисању негативиних трендова у савременом новинарству који воде ка њиховом угрожавању, таблоидизацији и сензационализму. Студенти се оспособљавају да разликују информисање као дјелатност од јавног интереса и од пропаганде као задовољавања неког партикуларног интереса.
Content
1. Детерминантне савременог новинарства; 2. Слојеви јавног дискурса; 3. Језик савремених медија; 4. Медијска еристика и јавни дискурс; 5. Проблем одсуства аутентичног дијалога у медијима; 6. Слобода говора, култура дијалога и критика у савременом новинарству; 7. Етички принципи у јавној комуникацији; 8. Савремено новинарство и политика; 9. Савремено новинарство и култура; 10. Савремено новинарство и наука; 11. Таблоидизација и сензационализам у савременом новинарству; 12. Опструктивни обрасци у унапређењу демократичности јавног комуницириња; 13. Технике прикривања пропаганде; 14. Савремено новинарство и рецепцијски подсистем; 15. Институционална и еснафска заштита слободе медија.
Teaching Methods
Настава на предмету ће се изводити представљањем тема и разговором о питањима из наставне материје, као и читањем заданих материјала и писањем радова из предиспитних обавеза. Темељна предметна обавеза за све студенте је редовно похађање наставе, читање наставних материјала и израда предиспитних обавеза у току семестра.
Literature
  1. Foa, M. (2017). Gospodari medija: spin doktori i manipulacija javnošću u službi vlasti. (Original title)
  2. Stanojević, D. Ž. i Đorđević, M. M. (2020). Mediji i život bez smisla. Beograd: Clio. (Original title)
  3. Stanojević, D. (2009). Medijska eristika i javni diskurs. Beograd: Serbika. (Original title)
  4. Angler, M. V. (2019). Uvod u naučno novinarstvo. Beograd: Centar za promociju nauke. (Original title)
  5. Kastels, M. (2014). Moć komunikacija, Beograd: Clio. (Original title)
Evaluation and grading
Провјера знања вршиће се током семестра, у виду предиспитних обавеза, као и на крају семестра у форми усменог испита за вријеме редовних испитних рокова. Предиспитне обавезе се састоје из: два (2) колоквијума (по 20 бодова), једног (1) семинарског рада на задану тему и његове презентације на часу. На предиспитним обавезама може се укупно освојити највише 50 бодова. Колоквијуми се састоје из писмених радова који се изводе у току семестра. Наставник ће на почетку семестра ближе објаснити начин извођења и термине колоквијума.
Specific remarks
Нема посебне назнаке за предмет.