MN-9 - Savremeno novinarstvo i javni diskurs
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Tip studija | Akademske studije drugog ciklusa | |||
| Studijski program | Novinarstvo i komunikologija | |||
| Naziv | Savremeno novinarstvo i javni diskurs | |||
| Akronim | Status predmeta | Semestar | Fond časova | Broj ESPB |
| MN-9 | obavezan | 1 | 4P + 2V | 8.0 |
| Nastavnici | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vježbe) | ||||
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Upisan I semestar akademskih studija drugog ciklusa, smjer Novinarske studije. | Pohađanje nastave iz predmeta nije posebno uslovljeno, izuzev prethodno navedenog uslova. | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | ||||
| Razumijevanje osnovnih determinanti savremenog novinarstva i izazova u savremenim medijima koji ugrožavaju slobodu govora, kulturu dijaloga i konstruktivnu kritiku. Razumijevanje savremenog novinarstva u odnosu na politiku, kulturu i nauku, i prirode njihovog međuodnosa. Razumijevanje opstruktivnih obrazaca u kontekstu doprinosa demokratičnosti javnog komuniciranja i institucionalnih i profesionalnih mehanizama u zaštiti slobode govora. | ||||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | ||||
| Studenti će biti osposobljeni da identifikuju i primjenjuju profesionalne standarde značajne u kontekstu razvijanja kulture govora i dijaloga u javnom diskursu, te da njihovim razumijevanjem i primjenom doprinesu opstruisanju negativinih trendova u savremenom novinarstvu koji vode ka njihovom ugrožavanju, tabloidizaciji i senzacionalizmu. Studenti se osposobljavaju da razlikuju informisanje kao djelatnost od javnog interesa i od propagande kao zadovoljavanja nekog partikularnog interesa. | ||||
| Sadržaj predmeta | ||||
| 1. Determinantne savremenog novinarstva; 2. Slojevi javnog diskursa; 3. Jezik savremenih medija; 4. Medijska eristika i javni diskurs; 5. Problem odsustva autentičnog dijaloga u medijima; 6. Sloboda govora, kultura dijaloga i kritika u savremenom novinarstvu; 7. Etički principi u javnoj komunikaciji; 8. Savremeno novinarstvo i politika; 9. Savremeno novinarstvo i kultura; 10. Savremeno novinarstvo i nauka; 11. Tabloidizacija i senzacionalizam u savremenom novinarstvu; 12. Opstruktivni obrasci u unapređenju demokratičnosti javnog komunicirinja; 13. Tehnike prikrivanja propagande; 14. Savremeno novinarstvo i recepcijski podsistem; 15. Institucionalna i esnafska zaštita slobode medija. | ||||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Nastava na predmetu će se izvoditi predstavljanjem tema i razgovorom o pitanjima iz nastavne materije, kao i čitanjem zadanih materijala i pisanjem radova iz predispitnih obaveza. Temeljna predmetna obaveza za sve studente je redovno pohađanje nastave, čitanje nastavnih materijala i izrada predispitnih obaveza u toku semestra. | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Oblici provjere znanja i ocjenjivanje | ||||
| Provjera znanja vršiće se tokom semestra, u vidu predispitnih obaveza, kao i na kraju semestra u formi usmenog ispita za vrijeme redovnih ispitnih rokova. Predispitne obaveze se sastoje iz: dva (2) kolokvijuma (po 20 bodova), jednog (1) seminarskog rada na zadanu temu i njegove prezentacije na času. Na predispitnim obavezama može se ukupno osvojiti najviše 50 bodova. Kolokvijumi se sastoje iz pismenih radova koji se izvode u toku semestra. Nastavnik će na početku semestra bliže objasniti način izvođenja i termine kolokvijuma. | ||||
| Posebna naznaka | ||||
| Nema posebne naznake za predmet. | ||||
