Радионица о развоју приступачне и инклузивне наставе
Универзитет у Бањој ЛуциОпштеАкросРадионица под називом „Развој приступачне и инклузивне наставе”, намијењена наставном особљу Универзитета у Бањoj Луци, одржана је у четвртак, 22. маја 2025. године, на Филозофаском факултету, у оквиру обиљежавања Седмице једнакости, инклузије и различитости (16–23. мај), која се реализује као дио стратешких активности Акрос алијансе.
Радионицу су водили проф. др Драженко Јоргић са Филозофског факултета и Бојана Трбић, која руководи Центром за подршку студентима са инвалидитетом Универзитета у Бањој Луци.
Кроз предавање и интерактивну дискусију, учесници су имали прилику да се упознају са савременим педагошким приступима који доприносе већој приступачности наставе и омогућавају равноправно учешће свих студената у наставном процесу. Посебан акценат стављен је на препреке са којима се студенти са инвалидитетом сусрећу у систему високог образовања – од архитектонских баријера до неприлагођених наставних материјала и нефлексибилних облика евалуације.
„Инклузија није индивидуална одлука већ системска обавеза наставно-научне заједнице. Кључно је да наставници крену од питања – шта ја могу учинити да моји часови буду приступачнији – а не да чекају да им студент скрене пажњу на своје потребе”, поручили су предавачи.
Проф. др Драженко Јоргић посебно је истакао значај универзалног дизајна за учење, као модела који подразумијева различите начине представљања садржаја, ангажовања студената и провјере знања, чиме се баријере у учењу у старту смањују. Том приликом представљени су и конкретни примјери добре праксе, као и алати који могу помоћи у прилагођавању наставног процеса.
Овакве радионице представљају важан корак ка изградњи академске културе која препознаје различитости и активним приступом ствара једнаке шансе за све студенте.
(ФФ/УНИБЛ)
Фото: Н. Малешевић