Navigacija
Viber X logo

Radionica o razvoju pristupačne i inkluzivne nastave

Univerzitet u Banjoj LuciOpšteAkros

Radionica pod nazivom „Razvoj pristupačne i inkluzivne nastave”, namijenjena nastavnom osoblju Univerziteta u Banjoj Luci, održana je u četvrtak, 22. maja 2025. godine, na Filozofaskom fakultetu, u okviru obilježavanja Sedmice jednakosti, inkluzije i različitosti (16–23. maj), koja se realizuje kao dio strateških aktivnosti Akros alijanse.

Radionicu su vodili prof. dr Draženko Jorgić sa Filozofskog fakulteta i Bojana Trbić, koja rukovodi Centrom za podršku studentima sa invaliditetom Univerziteta u Banjoj Luci.

Kroz predavanje i interaktivnu diskusiju, učesnici su imali priliku da se upoznaju sa savremenim pedagoškim pristupima koji doprinose većoj pristupačnosti nastave i omogućavaju ravnopravno učešće svih studenata u nastavnom procesu. Poseban akcenat stavljen je na prepreke sa kojima se studenti sa invaliditetom susreću u sistemu visokog obrazovanja – od arhitektonskih barijera do neprilagođenih nastavnih materijala i nefleksibilnih oblika evaluacije.

„Inkluzija nije individualna odluka već sistemska obaveza nastavno-naučne zajednice. Ključno je da nastavnici krenu od pitanja – šta ja mogu učiniti da moji časovi budu pristupačniji – a ne da čekaju da im student skrene pažnju na svoje potrebe”, poručili su predavači.

Prof. dr Draženko Jorgić posebno je istakao značaj univerzalnog dizajna za učenje, kao modela koji podrazumijeva različite načine predstavljanja sadržaja, angažovanja studenata i provjere znanja, čime se barijere u učenju u startu smanjuju. Tom prilikom predstavljeni su i konkretni primjeri dobre prakse, kao i alati koji mogu pomoći u prilagođavanju nastavnog procesa.

Ovakve radionice predstavljaju važan korak ka izgradnji akademske kulture koja prepoznaje različitosti i aktivnim pristupom stvara jednake šanse za sve studente.

(FF/UNIBL)

Foto: N. Malešević

Slike

  • /uploads/attachment/vest/15679/RADIONICA_FILOZOFSKI_BL__1_.jpg