С20-47 - Социологија ризика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије првог циклуса | |||
| Студијски програм | Примијењена социологија | |||
| Назив | Социологија ризика | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| С20-47 | обавезан | 8 | 2П + 2В | 5.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Нема услова | Нема условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Стицање примјењеног знања из области социолошких теорија ризика и улоге ризика у савременом друштву. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Након завршеног курса студенти ће бити оспособљени: За дескриптивну и компаративну анализу социолошких теорија ризика; Да анализирају и критички интерпретирају феномен ризика из социолошке перспективе; Да самостално идентификују и анализирају проблеме ризика у пракси; Да на микро и макро нивоу самостално и стручно истражују утицај ризика на различите аспекте друштвеног живота; За самостално стручно усавршавање у области менаџмента ризика. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| • Социо-културни приступ (Douglas and Wildavsky 1982; Lash 2000; Tulloch/Lupton 2003) • Рефлексивно-модернистички приступ (Beck, 1986, 1992; Bauman 1991, 1995) • Постструктуралистички приступ (Foucault 1991) • Системско-теоријски приступ (Luhmann 2005; Japp 1996, 2000) • Шта је ризик? Ризик као социјална конструкција. Страх и тјескоба • Култура, идентитет, социјална интеграција и кохезија, социјална стабилност и ризик • Личност, развој личности, гранична ситуација, биографска истраживања и ризик • Геополитика, миграције, тероризам и ризик • Биополитика, популациона политика, феминизам, вакцинација и ризик • Држава, здравље, медикализација, окружење, климатске промјене и ризик • Пол, род, сексуалност и ризик • Радни процеси, образовање, наука, сиромаштво, неједнакост и ризик • Медији, комуникације, сајберкултура, друштвене мреже, интернет и ризик • Друштвени капитал, повјерење, и ризик • Управљање ризиком у пракси | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Предавања и вјежбе са интерактивним учењем. Интерактивно учење по групама. Приказивање видео материјала и документарних филмова. Семинари из литературе. Писани семинарски радови. Усмени коментари и краће презентације на часу. Консултације. | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Провјеравање знања и утврђивање колико су студенти активни у настави врши се током читавог семестра. Знање се провјерава помоћу два колоквија, а активност студената се исказује кроз писање семинарских радова, уредно похађање наставе, учешће у дебатама, припрему презентација и кроз друге облике креативног учешћа у наставном процесу. На тај начин студенти испуњавају предиспитне обавезе кроз које могу да стекну 50 бодова (два колоквија по 20 бодова, семинарски рад 5 бодова те уредно и активно похађање наставе 5 бодова). Завршни испит обавља се усмено и на њему се провjерава знање из цијелог градива, а носи највише 50 бодова. Коначна оцјена се изводи сабирањем бодова из предиспитних обавеза и бодова са испита. | ||||
| Посебна назнака | ||||
| Нема назнака | ||||
