S20-47 - Sociologija rizika
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Tip studija | Akademske studije prvog ciklusa | |||
| Studijski program | Primijenjena sociologija | |||
| Naziv | Sociologija rizika | |||
| Akronim | Status predmeta | Semestar | Fond časova | Broj ESPB |
| S20-47 | obavezan | 8 | 2P + 2V | 5.0 |
| Nastavnici | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vježbe) | ||||
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Nema uslova | Nema uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | ||||
| Sticanje primjenjenog znanja iz oblasti socioloških teorija rizika i uloge rizika u savremenom društvu. | ||||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | ||||
| Nakon završenog kursa studenti će biti osposobljeni: Za deskriptivnu i komparativnu analizu socioloških teorija rizika; Da analiziraju i kritički interpretiraju fenomen rizika iz sociološke perspektive; Da samostalno identifikuju i analiziraju probleme rizika u praksi; Da na mikro i makro nivou samostalno i stručno istražuju uticaj rizika na različite aspekte društvenog života; Za samostalno stručno usavršavanje u oblasti menadžmenta rizika. | ||||
| Sadržaj predmeta | ||||
| • Socio-kulturni pristup (Douglas and Wildavsky 1982; Lash 2000; Tulloch/Lupton 2003) • Refleksivno-modernistički pristup (Beck, 1986, 1992; Bauman 1991, 1995) • Poststrukturalistički pristup (Foucault 1991) • Sistemsko-teorijski pristup (Luhmann 2005; Japp 1996, 2000) • Šta je rizik? Rizik kao socijalna konstrukcija. Strah i tjeskoba • Kultura, identitet, socijalna integracija i kohezija, socijalna stabilnost i rizik • Ličnost, razvoj ličnosti, granična situacija, biografska istraživanja i rizik • Geopolitika, migracije, terorizam i rizik • Biopolitika, populaciona politika, feminizam, vakcinacija i rizik • Država, zdravlje, medikalizacija, okruženje, klimatske promjene i rizik • Pol, rod, seksualnost i rizik • Radni procesi, obrazovanje, nauka, siromaštvo, nejednakost i rizik • Mediji, komunikacije, sajberkultura, društvene mreže, internet i rizik • Društveni kapital, povjerenje, i rizik • Upravljanje rizikom u praksi | ||||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Predavanja i vježbe sa interaktivnim učenjem. Interaktivno učenje po grupama. Prikazivanje video materijala i dokumentarnih filmova. Seminari iz literature. Pisani seminarski radovi. Usmeni komentari i kraće prezentacije na času. Konsultacije. | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Oblici provjere znanja i ocjenjivanje | ||||
| Provjeravanje znanja i utvrđivanje koliko su studenti aktivni u nastavi vrši se tokom čitavog semestra. Znanje se provjerava pomoću dva kolokvija, a aktivnost studenata se iskazuje kroz pisanje seminarskih radova, uredno pohađanje nastave, učešće u debatama, pripremu prezentacija i kroz druge oblike kreativnog učešća u nastavnom procesu. Na taj način studenti ispunjavaju predispitne obaveze kroz koje mogu da steknu 50 bodova (dva kolokvija po 20 bodova, seminarski rad 5 bodova te uredno i aktivno pohađanje nastave 5 bodova). Završni ispit obavlja se usmeno i na njemu se provjerava znanje iz cijelog gradiva, a nosi najviše 50 bodova. Konačna ocjena se izvodi sabiranjem bodova iz predispitnih obaveza i bodova sa ispita. | ||||
| Posebna naznaka | ||||
| Nema naznaka | ||||
