Навигација

ПН20-3 - Основе комуникологије

Спецификација предмета
Тип студијаАкадемске студије првог циклуса
Студијски програмПолитичке науке
НазивОснове комуникологије
АкронимСтатус предметаСеместарФонд часоваБрој ЕСПБ
ПН20-3обавезан13П + 1В6.0
Наставници
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Условљност другим предметимаОблик условљености
Циљеви изучавања предмета
Цињ изучавања предмета је да се студенти упознају са основама праксе и теорије комуницирања и информисања, основним појмовима и елементима комуникативног процеса и науке о комуницирању, различитим кодовима, методима, нивоима и контекстима комуницирања, комуниколошким субдисциплинама које се њима баве, као и са развојем и начином изучавања комуникологије. Такође, циљ је да се студентима представе основни појмови из методологије комуниколошких истраживања, а студенти се уводе и у расправу о међусобној вези и улози комуницирања, медија и друштва. Коначно, студенти се упознају и са стручним усмјерењима комуниколога и примјени комуникологије у другим областима.
Исходи учења (стечена знања)
Студенти треба да се упознају са стручним и академским пољем комуникологије, стекну разумијевање најважнијих комуниколошких питања, као и да упознају различите путеве и методе у трагању за њиховим одговорима. Након похађања предмета, студентима су јасни најважнији контексти и аспекти комуницирања у савременом друштву, начини на који се комуницирање изучава и истражује, као и различите примјене комуниколошких вјештина и знања – од интерперсоналног до организацијског и масовног комуницирања.
Садржај предмета
1. Уводна разматрања, дефинисање појмова 2. Процес комуникације 3. Вербална комуникација 4. Невербална комуникација 5. Конфликти и преговарање 6. Етика и комуникација 7. Интерперсонална комуникација 8. Интеркултурална комуникација 9. Комуникација у малој групи 10. Јавна комуникација 11. Комуникација у организацији 12. Масовна комуникација и нове технологије 13. Оглашавање и односи с јавношћу 14. Нови медији и друштвене мреже 15. Медијска писменост – критичко тумачење медијског садржаја
Методе извођења наставе
Предавања и вјежбе са интерактивним учењем. Интерактивно учење по групама. Писани семинарски радови. Усмени коментари и краће презентације на часу. Консултације.
Литература
  1. Табс, С. (2013). Комуникација: принципи и контексти. Београд: Clio.
  2. Петровић, С. Д. (2019). Умешност комуницирања – теоријски и практични аспекти, Београд: Clio.
  3. Томић, З. (2003). Комуникологија. Београд: Чигоја штапма.
  4. Пиз, А., Пиз, Б. (2015). Дефинитивни водич кроз говор тијела. Подгорица: Нова књига.
  5. Foa, M. (2017). Gospodari medija: spin doktori i manipulacija javnošću u službi vlasti. Beograd: Clio.
Облици провере знања и оцењивање
Провјера знања вршиће се током семестра, у виду предиспитних обавеза, као и на крају семестра приступитисви студенти који су испунили предиспитне обавезе. Завршни испит се организује усмено. Предиспитне обавезе се састоје из: два (2) колоквија (у форми теста) (по 20 бодова), активности током наставе и вјежби (5 бодова) и уредног и активног похађања предмета (5 бодова). На предиспитним обавезама може се укупно остварити 50 бодова. Коначна оцјена из предмета се изводи сабирањем успјеха постигнутог на свим елементима провјере знања, односно сабирањем бодова из предиспитних обавеза (максимално 50) и бодова из испита (максимално 50).