Navigacija

PN20-3 - Osnove komunikologije

Specifikacija predmeta
Tip studija Akademske studije prvog ciklusa
Studijski program Političke nauke
Naziv Osnove komunikologije
Akronim Status predmeta Semestar Fond časova Broj ESPB
PN20-3 obavezan 1 3P + 1V 6.0
Nastavnici
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
Ciljevi izučavanja predmeta
Cinj izučavanja predmeta je da se studenti upoznaju sa osnovama prakse i teorije komuniciranja i informisanja, osnovnim pojmovima i elementima komunikativnog procesa i nauke o komuniciranju, različitim kodovima, metodima, nivoima i kontekstima komuniciranja, komunikološkim subdisciplinama koje se njima bave, kao i sa razvojem i načinom izučavanja komunikologije. Takođe, cilj je da se studentima predstave osnovni pojmovi iz metodologije komunikoloških istraživanja, a studenti se uvode i u raspravu o međusobnoj vezi i ulozi komuniciranja, medija i društva. Konačno, studenti se upoznaju i sa stručnim usmjerenjima komunikologa i primjeni komunikologije u drugim oblastima.
Ishodi učenja (stečena znanja)
Studenti treba da se upoznaju sa stručnim i akademskim poljem komunikologije, steknu razumijevanje najvažnijih komunikoloških pitanja, kao i da upoznaju različite puteve i metode u traganju za njihovim odgovorima. Nakon pohađanja predmeta, studentima su jasni najvažniji konteksti i aspekti komuniciranja u savremenom društvu, načini na koji se komuniciranje izučava i istražuje, kao i različite primjene komunikoloških vještina i znanja – od interpersonalnog do organizacijskog i masovnog komuniciranja.
Sadržaj predmeta
1. Uvodna razmatranja, definisanje pojmova 2. Proces komunikacije 3. Verbalna komunikacija 4. Neverbalna komunikacija 5. Konflikti i pregovaranje 6. Etika i komunikacija 7. Interpersonalna komunikacija 8. Interkulturalna komunikacija 9. Komunikacija u maloj grupi 10. Javna komunikacija 11. Komunikacija u organizaciji 12. Masovna komunikacija i nove tehnologije 13. Oglašavanje i odnosi s javnošću 14. Novi mediji i društvene mreže 15. Medijska pismenost – kritičko tumačenje medijskog sadržaja
Metode izvođenja nastave
Predavanja i vježbe sa interaktivnim učenjem. Interaktivno učenje po grupama. Pisani seminarski radovi. Usmeni komentari i kraće prezentacije na času. Konsultacije.
Literatura
  1. Tabs, S. (2013). Komunikacija: principi i konteksti. Beograd: Clio.
  2. Petrović, S. D. (2019). Umešnost komuniciranja – teorijski i praktični aspekti, Beograd: Clio.
  3. Tomić, Z. (2003). Komunikologija. Beograd: Čigoja štapma.
  4. Piz, A., Piz, B. (2015). Definitivni vodič kroz govor tijela. Podgorica: Nova knjiga.
  5. Foa, M. (2017). Gospodari medija: spin doktori i manipulacija javnošću u službi vlasti. Beograd: Clio.
Oblici provere znanja i ocenjivanje
Provjera znanja vršiće se tokom semestra, u vidu predispitnih obaveza, kao i na kraju semestra pristupitisvi studenti koji su ispunili predispitne obaveze. Završni ispit se organizuje usmeno. Predispitne obaveze se sastoje iz: dva (2) kolokvija (u formi testa) (po 20 bodova), aktivnosti tokom nastave i vježbi (5 bodova) i urednog i aktivnog pohađanja predmeta (5 bodova). Na predispitnim obavezama može se ukupno ostvariti 50 bodova. Konačna ocjena iz predmeta se izvodi sabiranjem uspjeha postignutog na svim elementima provjere znanja, odnosno sabiranjem bodova iz predispitnih obaveza (maksimalno 50) i bodova iz ispita (maksimalno 50).