Н20-7 - Увод у новинарство
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије првог циклуса | |||
| Студијски програм | Новинарство и комуникологија | |||
| Назив | Увод у новинарство | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| Н20-7 | обавезан | 2 | 3П + 1В | 6.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Према Правилима студирања првог циклуса студија. | Условљеност утврђена правним актима Факултета и Универзитета. | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Основно усмерење предмета јесте изучавање историје развоја новинарства и медија, развоја новинарске професије и новинарских жанрова, те историје развоја медијских формата. У оквиру предмета изучваће се карактеристике светских епоха новинарства и медија и компарирати с националном историјом новинарства и медија. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Студенти ће моћи да повежу значај појаве писма за развој средстава за комуницирање, као и појаву градова, тржишта, друштвене поделе рада за појаву и развој масовних средстава за комуникаију. Студенти ће моћи да препознају најважније карактеристике из основне типологије развоја светског и националног новинарства. Они ће бити оспособљени да самостално израде приказ најважнијих догађаја у историји новинарства и медија, те да их целисходно анализирају према одговарајућим факторима утврђених у предмету. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| : Дефинисање новинарства и новинарске професије; Друштвена улога новинарства и новинара; Рана историја новинарства (средства за писање, подлоге за писање, облици комуницирања, рани хроничари, менанти, конципијенти); Појава и развој рукописних новости у новинарству (авизе, газете, конради и корантоси); Настанак и ширење штампе; Гутенберг и вештачко писање; Ширење штампе у 17. веку (Европа, Америка); Појава раних новинских публикација у 18. и 19. веку; Преглед историје националног новинарства; Прве српске новине и њене карактеристике; Штампа у Војводини и Босанксој Крајини; Научно-технолошка открића у историји медија. | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| С обзиром на природу предмета, настава се изводи као комбинација теоријске наставе по принципу ex cathedra и непосредног укључивања студената, подстицањем интерактивности у форми самосталног излагања, групне анализе тема, панел дискусија и самосталне израде теме – семинара. | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Присуство у настави: 5 бодова, 5 бодова активност. Колоквијуми : до 20 бодова, сваки. Завршни испит: 50 бодова. | ||||
| Посебна назнака | ||||
| Нема посебне назнаке за предмет. | ||||
