Навигација

Н20-67 - Теорије комуницирања

Спецификација предмета
Тип студијаАкадемске студије првог циклуса
Студијски програмНовинарство и комуникологија
НазивТеорије комуницирања
АкронимСтатус предметаСеместарФонд часоваБрој ЕСПБ
Н20-67обавезан63П + 1В6.0
Наставници
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Условљност другим предметимаОблик условљености
Уписан VI семестар
Циљеви изучавања предмета
На овом предмету студенти се упознају са савременим приступима у теорији комуницирања. Студенти прво разматрају природу и улогу теорије, најважнија мјерила за вредновање теорије, као и главне таксономије теорије комуницирања. Након увида у најважнија конститутивна истраживања и теорије, савремене теорије се разматрају у свјетлу комуникацијских тема и проблема у различитим друштвеним контекстима, односно у свјетлу различитих метатеоријских приступа темама и рјешењима проблема. Кроз расправу о различитим тумачењима природе и функције људског комуницирања студенти разматрају примјену теорија, како у појединим областима свакодневног друштвеног живота, тако и у научним истраживањима. Предмет заокружује разматрање даљег развоја теорија комуницирања.
Исходи учења (стечена знања)
Након похађања предмета, студентима су јасни најважнији појмови и приступи у теорији комуницирања. Студент умије да практично примијени поједине теорије у различитим контекстима савременог друштвеног живота, као и у тумачењу и истраживању комуникацијских појава.
Садржај предмета
1. Теоријско поимање и објашњење комуницирања; Разматрање теорије и научног мишљења; 2. Филозофска питања у теорији комуницирања; Основна мјерила за вредновање теорија; 3. Различити приступи и таксономије у теорији комуницирања; 4. Утврђивање материје; 5. Историјски коријени и развој комуникологије и теорије комуницирања; 6. Теорије језика и значења; 7. Теорије невербалног комуницирања и тумачења значења; 8. Утврђивање материје; 9. Реторичке, наративне и теорије драматизације; 10. Теорије интерперсоналног комуницирања; 11. Теорије комуницирања у малој групи; 12. Утврђивање материје; 13. Медијска теорија и теорије нових медија; 14. Критичке теорије комуницирања; 15. Закључно разматрање
Методе извођења наставе
Настава на предмету ће се изводити представљањем тема и разговором о питањима из наставне материје, као и читањем заданих материјала и писањем колоквија и радова из предиспитних обавеза. Темељна предметна обавеза за све студенте је редовно похађање наставе, читање наставних материјала и писање предиспитних обавеза у току семестра. Да би стекао услов за овјеру уредног похађања предмета (потпис), студент(ица/киња) може укупно изостати највише три седмице, односно 20% наставе свих часова предавања и вјежби на предмету (12 часова).
Литература
  1. Griffin, E., Ledbetter, A., и Sparks, G. (2019). A first look at communication theory (10. изд.). McGraw-Hill.
Облици провере знања и оцењивање
Провјера знања ће се вршити током семестра, у виду предиспитних обавеза, као и на крају семестра, из испита, у вријеме редовних испитних рокова. Предиспитне обавезе се састоје из: два (2) колоквија (по 20 бодова), писменог рада и презентације (10 бодова) и редовног и активног похађања предмета (5 бодова). На предиспитним обавезама може се укупно освојити највише 50 бодова. Колоквиј је писмени тест који се изводи у току семестра. Писмени рад је истраживачки рад о једној теорији. На завршном испиту се провјерава знање из цијелог градива. Завршни испит носи највише 50 бодова.