Навигација

Н20-58 - Визуелно комуницирање

Спецификација предмета
Тип студијаАкадемске студије првог циклуса
Студијски програмНовинарство и комуникологија
НазивВизуелно комуницирање
АкронимСтатус предметаСеместарФонд часоваБрој ЕСПБ
Н20-58обавезан52П + 2В6.0
Наставници
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вјежбе)
Условљност другим предметимаОблик условљености
Циљеви изучавања предмета
Овај предмет пружа свеобухватан и иновативан увод у теорију и праксу визуелне комуникације у брзо развијајућем дигиталном окружењу. Студенти ће истраживати темељне принципе дизајна, психологију визуелне перцепције и примјену визуелног језика кроз различите медије. Предмет посебно наглашава интеграцију нових технологија, укључујући вјештачку интелигенцију, проширену стварност и виртуалну стварност у процес дизајна. Кроз комбинацију теоријских предавања и практичних радионица, студенти ће развити професионални портфолио и окрунити своје учење значајним завршним пројектом. Наставни план је осмишљен да буде окренут будућности, ослањајући се на најбоље праксе водећих међународних универзитета и најновије трендове у индустрији.
Исходи учења (стечена знања)
По успјешном завршетку овог предмета, студенти ће бити у могућности да: 1. Примијене темељне принципе: Анализирају и примијене темељне принципе визуелне комуникације, теорије дизајна и визуелне писмености како би креирали ефикасне и привлачне визуелне поруке. 2. Развију вишемедијске пројекте: Развију и реализују пројекте визуелне комуникације кроз различите медије, укључујући штампане, дигиталне и интерактивне платформе, те покажу техничку компетенцију и креативну иновативност. 3. Критички процијене визуелну културу: Критички процијене друштвени, културни и етички утицај визуелних порука, чиме ће показати разумијевање одговорности визуелног комуникатора. 4. Интегришу нове технологије: Користе професионални софтвер индустријских стандарда и истраже примјену нових технологија, попут вјештачке интелигенције, проширене стварности и виртуалне стварности у процес дизајна визуелне комуникације. 5. Спроводе дизајн заснован на истраживању: Спроводе истраживање и примјењују увиде засноване на подацима како би информисали стратегије визуелне комуникације и дизајнерске одлуке, чиме осигуравају да креативни рад буде утемељен на доказима и разумијевању корисника. 6. Артикулишу дизајнерско образложење: Развију професионални портфолио и ефикасно артикулишу дизајнерске одлуке, налазе истраживања и креативне концепте различитим публикама.
Садржај предмета
1. Увод у визуелну комуникацију: теорија и историја 2. Елементи и принципи дизајна 3. Типографија и визуелна хијерархија 4. Теорија и психологија боја 5. Визуелно приповиједање и наративни дизајн 6. Дизајн информација и визуелизација података 7. Корпоративни идентитет и брендирање 8. Дизајн публикација за штампу и дигитални формат 9. Увод у UI/UX дизајн 10. Покретна графика и анимација 11. Увод у AI/VR и импресивна искуства 12. Етички и инклузивни дизајн (утицај AI на разноликост) 13. Утицај AI на будућност дизајна 14. Развој портфолија и професионална презентација 15. Завршне презентације пројеката
Методе извођења наставе
Настава на предмету ће се изводити представљањем тема и разговором о питањима из наставне материје, као и читањем заданих материјала и писањем колоквија и радова из предиспитних обавеза. Најважнија предметна обавеза за све студенте је редовно похађање наставе, читање наставних материјала и писање предиспитних обавеза у току семестра. Да би стекао услов за овјеру уредног похађања предмета (потпис), студент(ица/киња) може укупно изостати највише три седмице, односно 20% наставе свих часова и предавања и вјежби на предмету (18 часова). Студенти који редовно похађају и часове предавања и вјежби могу добити и бодове за похађање. Студентe који се буду посебно истицали у раду на часу, наставник може наградити и додатним бодовима. У текућој школској години је веома важно и да се сви пријавите на предмет у гугловој „учионици“. „Учионицу“ ћемо користити као додатак предмету. Тамо ћете наћи и овај силабус, поједине наставне материјале, а предаваћете и радове из појединих предиспитних обавеза. Такође, у складу са изазовима које развој вјештачке интелигенције (ВИ) ставља пред наставнике и студенте, додатак овом силабусу је сет упутстава о томе како етично користити ВИ за студенте.
Литература
  1. Хрестоматија за предмет Визуелно комуницирање (приредили Вук Вучетић и Борислав Вукојевић, 2022)
  2. Lupton, E. (2024). Thinking with Type: A Critical Guide for Designers, Writers, Editors, & Students (3rd edition). Princeton Architectural Press. ISBN: 978-1568989693
  3. Lupton, E., & Phillips, J. C. (2024). Graphic Design: The New Basics (3rd edition). Princeton Architectural Press.
  4. Smith, K., Moriarty, S., Barbatsis, G., Kenney, K. (2005). Handbook of Visual Communication – Theory, Methods, and Media. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers London
  5. Cao, J., Ziebak, K., Ellis, M. (2015). Web UI Design for the Human Eye: Principles of Visual Consitency. UXPin Inc.
Облици провјере знања и оцјењивање
Провјера знања ће се вршити током семестра, у виду предиспитних обавеза, као и на крају семестра, из испита, у вријеме редовних испитних рокова. Предиспитне обавезе се састоје из: два (2) колоквија (по 20 бодова), пет (5) кратких радова (креирање визуелних садржаја попут мима и илустрације) (5x1 бод) и редовног похађања предмета (5 бодова). На предиспитним обавезама може се укупно освојити/уписати највише 50 бодова.
Посебна назнака
Притуп Гугл учионици: на линку https://classroom.google.com/, уз шифру предмета twe67th5