ОА19АЦ - Аналитички цртеж
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије првог циклуса | |||
| Студијски програм | Архитектура | |||
| Назив | Аналитички цртеж | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| ОА19АЦ | обавезан | 2 | 0П + 2В | 3.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Савладавање студиозног посматрања и извођења представе кроз облик, пропорцију и перспективу призора путем његованог ликовног рукописа и тежње да се достигне висок креативни и естетски домет. Методе поимања обликовања, простора и принципе графичког представљања просторних појава. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Комбинација аналитичког и савременог слободног цртачког мишљења студената. Развој свијести о снази визуелне перцепције. Кроз вјежбе виузелне перцепције развија се способност имагинације и вјештина лаког и сврсисходног комуницирања. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Цртеж као специфичан и интегралан језик истраживања. Проучавање линије као основног средства у грађењу цртежа и формирању композиције; линија и покрет, линија и форма, линија и јединство цртежа. Извор освјетљења, промјене линије условљене различитим освјетљењем. Контраст свијетло-тамно, инверзија. Мотив ведуте, поглед на град, односно дио града, улицу, трг или пејзаж, у којем преовладавају елементи архитектуре са људском фигурацијом. Перспектива, остваривање представе просторности. Цртеж у функцији ликовних елемената који продубљују ликовну проблематику. | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Интегрална, интерактивна, теренска настава | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| графички елаборат | ||||
