OA19AC - Analitički crtež
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Tip studija | Akademske studije prvog ciklusa | |||
| Studijski program | Arhitektura | |||
| Naziv | Analitički crtež | |||
| Akronim | Status predmeta | Semestar | Fond časova | Broj ESPB |
| OA19AC | obavezan | 2 | 0P + 2V | 3.0 |
| Nastavnici | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vježbe) | ||||
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | ||||
| Savladavanje studioznog posmatranja i izvođenja predstave kroz oblik, proporciju i perspektivu prizora putem njegovanog likovnog rukopisa i težnje da se dostigne visok kreativni i estetski domet. Metode poimanja oblikovanja, prostora i principe grafičkog predstavljanja prostornih pojava. | ||||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | ||||
| Kombinacija analitičkog i savremenog slobodnog crtačkog mišljenja studenata. Razvoj svijesti o snazi vizuelne percepcije. Kroz vježbe viuzelne percepcije razvija se sposobnost imaginacije i vještina lakog i svrsishodnog komuniciranja. | ||||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Crtež kao specifičan i integralan jezik istraživanja. Proučavanje linije kao osnovnog sredstva u građenju crteža i formiranju kompozicije; linija i pokret, linija i forma, linija i jedinstvo crteža. Izvor osvjetljenja, promjene linije uslovljene različitim osvjetljenjem. Kontrast svijetlo-tamno, inverzija. Motiv vedute, pogled na grad, odnosno dio grada, ulicu, trg ili pejzaž, u kojem preovladavaju elementi arhitekture sa ljudskom figuracijom. Perspektiva, ostvarivanje predstave prostornosti. Crtež u funkciji likovnih elemenata koji produbljuju likovnu problematiku. | ||||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Integralna, interaktivna, terenska nastava | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Oblici provjere znanja i ocjenjivanje | ||||
| grafički elaborat | ||||
