МЈУ-7 - Јавне политике и анализа јавних политика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије другог циклуса | |||
| Студијски програм | Политикологија | |||
| Назив | Јавне политике и анализа јавних политика | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| МЈУ-7 | обавезан | 2 | 2П + 2В | 5.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Уписан семестар у којем се поучава овај предмет. | ||||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Јавне политике су предмет у у оквиру којег студенти треба да стекну темељна знања о томе ко и како ствара јавне политике, каква је сврха јавних политика и гдје је њихово мјесто у односу на друге начине креирања практичне политике. Кроз предавања и проучавање одговарајуће литературе студенти треба да стекну теоријска знања о јавним политикама и начинима њихове елаборације, а кроз писање властитих policy анализа и кроз њихову јавну презентацију треба да се обуче у практичној примјени теоријских знања. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| По завршетку овога семинара очекује се да студенти: - добро познају теоријске основе јавних политика, - добро познају одвијање policy процеса тако да могу креативно да размишљају о јавним политикама, - довољно добро познају употребу policy алата да могу самостално да раде елементарне политичке студије и детаљне policy анализе (било студије политике било анализе за политику) | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Јавне политике су предмет у у оквиру којег студенти треба да стекну темељна знања о томе ко и како ствара јавне политике, каква је сврха јавних политика и гдје је њихово мјесто у односу на друге начине креирања практичне политике. Кроз предавања и проучавање одговарајуће литературе студенти треба да стекну теоријска знања о јавним политикама и начинима њихове елаборације, а кроз писање властитих policy анализа и кроз њихову јавну презентацију треба да се обуче у практичној примјени теоријских знања. | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Дио наставе изводи се кроз предавања али највећи дио градива прелази се кроз разговор, дебате, симулације и самостално писање policy анализа. - Предавања – 50% - Расправе и учешће студената – 30% - Јавна одбрана семинарских радова – 20% | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
