МЈУ-4 - Јавна управа и европске интеграције
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије другог циклуса | |||
| Студијски програм | Политикологија | |||
| Назив | Јавна управа и европске интеграције | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| МЈУ-4 | изборни | 1 | 3П + 2В | 6.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Циљ предмета је упознавање студената са различитим концептима јавне управе (концепт добре управе, концепт новог јавног менаџмента, концепт управе као јавне службе...) будући да се земље у процесу интеграција морају опредијелити за досљедно провођење неког од наведених концепата увелико различитих од постојећих. Како је за имплементацију комунитарног система и његово касније провођење нужан национални управни апарат те одређени формални поступак прилагођавања, изучавање предмете ће се заснивати на упознавању са институцијама мјеродавним за реформу и усклађивање као и на процедурална питања из ове области, како у БиХ тако и уз осврт на земље региона. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Студенти ће бити оспособљени у сагледавању положаја јавне управе у односу на европске интеграције чиме ће моћи идентификовати кључне потребе развоја управних капацитета у овој области. Крајњи исход изучавања предмета треба да буде оспособљеност студената да учествују и прилагођавају национални систем јавне управе у свим његовим сегментима са системом јавне управе Европске уније. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Увод у европске интеграције, упознавање са настанком и развојем институција Европске уније, етапама проширења те критеријумима приступања; Појмовно одређење и теорије јавне управе; Устројство управних организација; Нови јавни менаџмент; Европски принципи јавне управе; Програм Сигма, механизми за праћење испуњености стандарда, искуства држава у процесу приступања ЕУ; Стандарди развоја службеничких система у земљама чланицама ЕУ; Праћење примјене стандарда развоја службеничких система у ЕУ; Службенички систем ЕУ; Савјет Европе и развој службеничких система; Поступак усклађивања националног и система јавне управе Европске уније; Стратешки оквир за реформу јавне управе у БиХ; Сигма принципи и индикатори за реформу јавне управе. | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Настава ће се изводити у виду предавања, разговора о питањима из обрађене материје и читањем заданих материјала, те анализом случајева, дебатом и презентацијом семинарских радова. | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Први колоквијум - израда и одбрана семинарског рада на задану тему – 20 бодова Други колоквијум (тест из градива) – 20 бодова Присуство предавањима и активно учествовање на часовима – 10 бодова Усмени испит из цијелог градива – 50 бодова | ||||
