МСРМ-8 - Ненасилна комуникација у групи
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије другог циклуса | |||
| Студијски програм | Социјални рад | |||
| Назив | Ненасилна комуникација у групи | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ | 
| МСРМ-8 | обавезан | 2 | 2П + 3В | 6.0 | 
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Upisan master studij, drugi semestar | ||||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| • Усвајање основних теоријских сазнања о интерперсоналном комуникацијском процесу; • Разумијевање рационалне и емоционалне димензије интерперсоналне комуникације; • Разумијевање персуазивних аспеката интерперсоналне комуникације; • Схватање карактеристика вербалне и невербалне комуникације; • Разумијевање и примјена асертивности у интерперсоналној комуникацији; • Стицање вјештина потребних за добру комуникацију | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Очекује се да студенти разумију значај ненасилне комуникације у трансформацији сукоба ка мирном и конструктивном рјешавању, било као непосредни учесници или посредници у рјешавању сукоба.. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Философији говора ненасиља; Теорије и истраживања интерперсоналне комуникације; Појам и о сновна обиљежја групе; Група и групни процеси: структура група, утицај група и комуникацијски процеси Вербална и невербална комуникација; Рационална и емоционална димензија интерперсоналне комуникације; Персуазивност - персуазивне поруке и технике увјеравања; Асертивност: разлика између асертивног, агресивног и пасивног и понашања Вјештине ненасилне комуникације: вјештина активног слушања; Вјештине ненасилне комуникације: вјештина “Ја” говора; Вјештине ненасилне комуникације: вјештине преобликовања и сажимања; Вјештине ненасилне комуникације: вјештина примања и давања повратних информација; Вјештине ненасилне комуникације: вјештине постављања отворених и затворених питања; Запреке у комуникацији; Рекапитулација усвојених знања и вјештина ненасилне комуникације | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Настава на предмету ће се изводити представљањем тема и разговором о питањима из наставне материје, као и читањем заданих материјала и писањем колоквија и радова из предиспитних обавеза. На часовима вјежби радиће се на усвајању појединих вјештина ненасилне комуникације. | ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| 2 колоквијума (по 20 бодова), 1 семинарски рад (5 бодова), уредно похађање наставе (5 бодова) и заврни испит (50 бодова). | ||||
| Посебна назнака | ||||
| - | ||||
