МСР-7 - Социјални рад са дјецом са сметњама у развоју
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије другог циклуса | |||
| Студијски програм | Социјални рад | |||
| Назив | Социјални рад са дјецом са сметњама у развоју | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| МСР-7 | изборни | 1 | 2П + 1В | 4.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Уписан мастер студиј. | ||||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Главни циљ курса је да студенти: развију друштвену перспективу везану за област социјалног рада са дјецом са сметњама у развоју; и да размишљају, дјелују и поштују перспективе корисника социјалног рада. Студенти ће се кроз садржај предмета упознати са теоријским перспективама и приступима, као и са врстама инвалидитета. Кроз садржај предмета усвајају се потребна знања и вјештине везане за интервенцију социјалног рада и израду индивидуалних планова, као и у подручју оснаживања и укључивања особама са инвалидитетом у заједницу. Циљеви реализације програма су да, поред упознавања теоријских концепата, правних оквира и политика у области социјалне подршке и заштите дјеце са сметњама у развоју, обухвати обуку студенату за примјену различитих модела рада који се могу користити у социјалном раду у системима као што су образованје и здравствена заштита, са посебним акцентом на улози социјалног рада у међусекторској сарадњи која је од посебног интереса за дјецу са сметњама у развоју и њиховим породицама. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Након успјешно савладаног предмета студент ће моћи: дефинисати основне циљеве у социјалном раду са дјецом са сметњама у развоју; објаснити различите врсте оштећења која узрокују инвалидитет и препознати њихова обиљежја; описати и објаснити одреднице социјалног положаја дјетета са сметњама у развоју и његове породице; идентификовати битне елементе за израду индивидуалног плана подршке дјеци и породици, те препознати подручја дјеловања за социјално умрежавање и дјеловање у оквиру концепта дјелотворне међускторске сарадње. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Наставни план и програм се спроводи на начин да обезбјеђује обраду сљедећих 15 тема које обухватају све сегменте холистичког приступа у социјалном раду са дјецом са сметњама у развоју. Теме се односе на области: правне оквире, принципе, теорије, приступе, моделе рада са дјецом са сметњама у развоју и породицом, израда индивидуалног плана подршке и развоја, сарадња са другим секторима (школом, здравственим установама и др.) | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Настава на предмету ће се изводити представљањем тема и разговором о питањима из наставне материје, као и читањем заданих материјала и писањем колоквија и радова из предиспитних обавеза. | ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
