Навигација

МСР-6 - Антидискриминаторне и антиподчињавајуће политике и праксе у социјалном раду

Спецификација предмета
Тип студијаАкадемске студије другог циклуса
Студијски програмСоцијални рад
НазивАнтидискриминаторне и антиподчињавајуће политике и праксе у социјалном раду
АкронимСтатус предметаСеместарФонд часоваБрој ЕСПБ
МСР-6изборни12П + 1В4.0
Наставници
Наставник (предавач)
    Наставник/сарадник (вежбе)
      Условљност другим предметимаОблик условљености
      Нема условљености.
      Циљеви изучавања предмета
      Кроз предмет се студенти упознају и анализирају специфичности различитих врста дискриминације. Сазнају о мерама социјалне заштите у локалној заједниц, усмерене ка њеном сузбијању кроз стицање знања и вештина о концептима, политикама, програмима и методама мултикултуралне, анти-дискриминативне и анти-потчињавајуће праксе. Посебна пажња се посвећује практичним аспектима посредством којих се студенти уче да препознају дискриминацију на основу неког личног својства, чиме се оспособљавају за рад како у социјалној заштити, тако и у другим системима који пружају услуге социјалне заштиуте.
      Исходи учења (стечена знања)
      Од студента се очекује да: - разумеју појам дискриминације и њене различите појавне облике; - разумеју природе стереотипа и предрасуда - препознају ефекте дискриминације на положај различитих вулнерабилних група и појединаца, - усвоје знања о теоријским концептима мултикултуралне праксе, савременим антидискриминативним приступима у националном, европском и светском контексту - развију компетенције и критичког мишљења о антидикриминативним питањима. - стекну знања о мерама социјалне заштизе у заједници усмерене на смањивање дискриминације
      Садржај предмета
      Предмет садржи међусобно повезане цјелине: - Појам и типови дискриминације - Концептуални оквир мултикултуралне праксе социјалног рада; - теорије и ефекти дискриминације и опресије; - Имликације културалне диверсификације на праксу социјалног рада; - Формирање културног (већинског и мањинског идентитета); - Дизајнирање културно сензитивних програма; - Лобирање и активизам у промовисању једнакости; - Анти-дискриминаторни покрети у друштву и оснаживање маргинализованих; - Мултикултурални и антидискриминаторни социјални рад; - Изазови проблеми социјалне интеграције ромске популације; - Ејџизам (ageism); - Родни идентитет, транссексуалност, разумевање хетеросексизма, рад са ЛГБТ клијентима; - Деинституционализација и инклузија психијатријских болесника; - Изазови инклузије бескућника, особа лечених од болести зависности и особа које су одслужиле затворску казну (постпенални рад);
      Методе извођења наставе
      Настава ће се изводити кроз панел предавања, рад у малим и дискусионе групе, - Студенте је у обавези да редовно похађање наставу и полаже предиспитне обавезе у току семестра.
      Облици провере знања и оцењивање