Navigacija

MSR-6 - Antidiskriminatorne i antipodčinjavajuće politike i prakse u socijalnom radu

Specifikacija predmeta
Tip studija Akademske studije drugog ciklusa
Studijski program Socijalni rad
Naziv Antidiskriminatorne i antipodčinjavajuće politike i prakse u socijalnom radu
Akronim Status predmeta Semestar Fond časova Broj ESPB
MSR-6 izborni 1 2P + 1V 4.0
Nastavnici
Nastavnik (predavač)
    Nastavnik/saradnik (vežbe)
      Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
      Nema uslovljenosti.
      Ciljevi izučavanja predmeta
      Kroz predmet se studenti upoznaju i analiziraju specifičnosti različitih vrsta diskriminacije. Saznaju o merama socijalne zaštite u lokalnoj zajednic, usmerene ka njenom suzbijanju kroz sticanje znanja i veština o konceptima, politikama, programima i metodama multikulturalne, anti-diskriminativne i anti-potčinjavajuće prakse. Posebna pažnja se posvećuje praktičnim aspektima posredstvom kojih se studenti uče da prepoznaju diskriminaciju na osnovu nekog ličnog svojstva, čime se osposobljavaju za rad kako u socijalnoj zaštiti, tako i u drugim sistemima koji pružaju usluge socijalne zaštiute.
      Ishodi učenja (stečena znanja)
      Od studenta se očekuje da: - razumeju pojam diskriminacije i njene različite pojavne oblike; - razumeju prirode stereotipa i predrasuda - prepoznaju efekte diskriminacije na položaj različitih vulnerabilnih grupa i pojedinaca, - usvoje znanja o teorijskim konceptima multikulturalne prakse, savremenim antidiskriminativnim pristupima u nacionalnom, evropskom i svetskom kontekstu - razviju kompetencije i kritičkog mišljenja o antidikriminativnim pitanjima. - steknu znanja o merama socijalne zaštize u zajednici usmerene na smanjivanje diskriminacije
      Sadržaj predmeta
      Predmet sadrži međusobno povezane cjeline: - Pojam i tipovi diskriminacije - Konceptualni okvir multikulturalne prakse socijalnog rada; - teorije i efekti diskriminacije i opresije; - Imlikacije kulturalne diversifikacije na praksu socijalnog rada; - Formiranje kulturnog (većinskog i manjinskog identiteta); - Dizajniranje kulturno senzitivnih programa; - Lobiranje i aktivizam u promovisanju jednakosti; - Anti-diskriminatorni pokreti u društvu i osnaživanje marginalizovanih; - Multikulturalni i antidiskriminatorni socijalni rad; - Izazovi problemi socijalne integracije romske populacije; - Ejdžizam (ageism); - Rodni identitet, transseksualnost, razumevanje heteroseksizma, rad sa LGBT klijentima; - Deinstitucionalizacija i inkluzija psihijatrijskih bolesnika; - Izazovi inkluzije beskućnika, osoba lečenih od bolesti zavisnosti i osoba koje su odslužile zatvorsku kaznu (postpenalni rad);
      Metode izvođenja nastave
      Nastava će se izvoditi kroz panel predavanja, rad u malim i diskusione grupe, - Studente je u obavezi da redovno pohađanje nastavu i polaže predispitne obaveze u toku semestra.
      Oblici provere znanja i ocenjivanje