МЛС-4 - Европски регионализам
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије другог циклуса | |||
| Студијски програм | Политикологија | |||
| Назив | Европски регионализам | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| МЛС-4 | изборни | 1 | 3П + 2В | 6.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Овај предмет даје значајан допринос сагледавању савремених процеса интеграције и еврорегиона као новог облика у оквиру политичког система ЕУ. Регионално повезивање засновано на иницијативи локалних и регионалних заједница подстиче економски развој региона доприносећи просперитету и ефикасном учествовању на јединственом европском тржишту. Студенти ће се упознати са основним појмовима региона, регионализма, прекограничне сарадње, њихових надлежности, учешћа у вршењу државне власти, организацији власти у регионима те европским принципима регионализације. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Очекује се да студенти буду у стању разумјети процесе европских интеграција кроз призму европског регионализма као и нове изазове који се појављују пред интеграцијама, са циљем да могу активно да се укључе у процесе међународног повезивања који стоје пред БиХ и РС. Студенти ће слушањем овог предмета моћи разумјети улогу региона у политичком систему Европске уније те димензије и ефекте Регионалне политике ЕУ те ће пратећи и анализирајући услове који владају европским интеграционим процесом моћи препознати потенцијале, предности и перспективе за Босну и Херцеговину који из ових услова произилазе. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Принципи европског регионализма и регионалне сарадње;Регионална држава (појам региона, регионализма, облици регионализма, надлежности региона, учешће региона у обављању државних послова, организација власти у регионима);Европски документи о регионализацији (Европска оквирна конвенција о прекограничној сарадњи између територијалних заједница или власти; Европска повеља о локалној самоуправи; Нацрт европске повеље о регионалној самоуправи; Хелсиншкa декларацијa о регионалној самоуправи...); Регионална политика Европске уније (развој политике, циљеви и принципи); Инструменти Регионалне политике Европске уније (фондови: Европски социјални фонд, Европски фонд за регионални развој...);Регион у контексту регионалне политике Европске уније (разлике међу регионима у Европској унији); Прекогранична сарадња као део заједничке регионалне политике Европске уније (Интерег програми прекограничне сарадње у Европској унији). | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Настава ће се изводити у виду предавања и вјежби, дискусијом о питањима из обрађене материје и читањем заданих материјала, те анализом случајева, дебатом и презентацијом семинарских радова. | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Предиспитне обавезе се састоје из: 1 (1) колоквијума (20 бодова), једног (1) семинарског рада на задану тему (20 бодова) и уредног и активног похађања предмета (10 бодова). На предиспитним обавезама може се укупно освојити највише 50 бодова. Завршни испит се обавља усмено и на њему се провjерава знање из цијелог градива, а носи највише 50 бодова. | ||||
