Навигација

С-58 - Педагогија са дидактиком

Спецификација предмета
Тип студијаАкадемске студије првог циклуса
Студијски програмСоциологија
НазивПедагогија са дидактиком
АкронимСтатус предметаСеместарФонд часоваБрој ЕСПБ
С-58обавезан82П + 2В5.0
Наставници
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Условљност другим предметимаОблик условљености
    Нема услова
    Циљеви изучавања предмета
    Изучавање овог предмета омогућује студентима стицање теоријских и практичних сазнања о врстама наставе, али и о средствима, факторима, облицима, методама и фазама наставе. Студенти стичу опште компентенције о подручију дјеловања дидактике, као и њеном садржају, функцији и улози у образовном процесу.
    Исходи учења (стечена знања)
    Оспособљеност студената за упознавање нових сазнања о педагогији и предмету њеног проучавања – васпитању, да се оспособе да та сазнања критички преиспитају и даље развијају, те да их у пракси користе; да спознају достигнуте могућности и границе дјеловања на личност васпитаника; да се оспособе да истражују педагошку теорију и праксу и да се оспособе и развијају неопходне вјештине успјешне и квалитетне комуникације са васпитаницима. Оспособљеност студената да се упознају са функцијом и улогама које дидактика има у наставном процесу, као и упознавање дидактичких иновација које се примјењују у настави. Студенти се упознају са наставним планом и програмом, те са методама и облицима наставног рада, Упознају се са етапама наставног процеса, те оспособљавају за планирање, припремање и извођење наставе. Талође, студенти стичу практична искуства у извођењу наставног процеса.
    Садржај предмета
    1. Увод у предмет 2. Педагогија као наука о васпитању 3. Васпитање као људска дјелатност 4. Циљ и чиниоци васпитања 5. Компоненте васпитања 6. Принципи васпитно-образовног процеса 7. Васпитно образовни систем у РС 8. Наставник и наставничке компетенције 9. Фактори и задаци наставе 10. Специфичности сазнајног процеса у настави 11. Дидактички закони 12. Појам и врсте наставе 13. Облици и методе наставног рада 14. Наставни системи: одређење, значај, специфичности 15. Етапе наставног процеса и организација часа
    Методе извођења наставе
    - Настава на предмету ће се изводити представљањем тема и разговором о питањима из наставне материје, као и читањем заданих материјала и писањем колоквија и радова из предиспитних обавеза. - Темељна предметна обавеза за све студенте је редовно похађање наставе, читање наставних материјала и писање предиспитних обавеза у току семестра. - Да би стекао услов за овјеру уредног похађања предмета, студент може укупно изостати највише три недјеље, односно 20% наставе из предмета. За студенте који касне на час више од десет минута или који час напусте десет и више минута раније сматраће се да нису присуствовали том часу.
    Литература
    1. 1. Вилотијевић, М. (1999). Дидактика 1,2 и 3 књига. Београд: Учитељски факултет. 2. Микановић, Б., Јевтић, Б.,(2015). Педагогија – основна знања о васпитању. Бања Лука: ГрафоМарк.
    Облици провере знања и оцењивање
    Предиспитне обавезе се састоје из: два (2) колоквија (по 20 бодова), активног учешћа у истраживачком раду (до 5 бодова) и присуства настави и вјежбама (до 5 бодова). На предиспитним обавезама може се укупно освојити највише 50 бодова. Колоквиј Колоквиј је писмени тест који се изводи у току семестра. Наставник или сарадник ће на почетку семестра ближе објаснити начин извођења и термине колоквија. Студенти су обавезни писати колоквије и за оне који, из било ког разлога, не приступе колоквију, сматраће се да га нису положили и добиће нула (0) бодова, у складу са Одлуком о праћењу и вредновању рада студената у школској 2013/2014. години. Активност Бодове на активност студент може стећи на основу учешћа у исраживању које ће бити спроведено у току семестра. На основу учешћа и урађених анализа и извјештаја може стећи од 0 до 5 бодова на активност. Завршни испит Завршни испит обавља се усмено и на њему се провјерава знање из цијелог градива. Завршни испит носи највише 50 бодова.