Б13625 - Основе сензорне оцјене намирница
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије првог циклуса | |||
| Студијски програм | Прехрамбене технологије и индустријске биотехнологије - 240 ECTS | |||
| Назив | Основе сензорне оцјене намирница | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| Б13625 | обавезан | 6 | 2П + В | 5.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| / | / | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Да омогући студенту стицање теоријских и практичних знања о сензорној оцјени квалитета и прихватљивости прехрамбених производа и утицају одабраних сензорних својстава на технолошки квалитет производа, условима неопходним за организовање и реализовање сензорне анализе, да би тезултати били објективни и поуздани, као и практичном примјеном најчешће кориштених тестова и метода сензорне анализе намирница. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Послије реализације наставе и полагања испита студент треба бити оспособљен за самостално планирање, организовање и провођење одабраних тестова и метода сензорне анализе хране и пића, интерпретацију резултата и кориштење за контролисање квалитета производа у току реализовања процеса производње и складиштења у до продаје. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Сензорна анализа као дио система квалитета у предузећима прехрамбене индустрије; Разлика између субјективне и објективне оцјене квалитета прехрамбених производа; Услови неопходни за објективно провођење сензорне анализе (простор, опрема, прибор, припремање и сервирање узорака, оцјењивачи, избор методе или сензорног теста); Важнија сензорна својства и утисци; Основне методе сензорне анализе – принципи и поступци оцјењивања квалитета прехрамбених производа. | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Предавања, лабораторијске вјежбе, консултације. | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Писмене провјере и завршни испит. | ||||
