ОА07ЕУА - Естетика у архитектури
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије првог циклуса | |||
| Студијски програм | Архитектура | |||
| Назив | Естетика у архитектури | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| ОА07ЕУА | обавезан | 5 | 1П + 0В | 2.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Нема предходних и додатних услова за слушање овог предмета за студнете. | Нема. | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Циљ је да студенти стекну темељна сазнања о битности естетике за архитектуру као умјетност, те да схвате шта значи природно и уметнички лепо; шта јесте уметник; шта јесет уметничко дело, те шта значи перцептивни и рецептивни акт за публику. Битно је схватити зашто Хегел први сматра да је архитектура умјетност, те зашто архитектонско дјело мора бити као израсло из природе, а не нешто наметнуто природи и човеку као вештачко и пролазно. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Увођење студената у разумијевање модерног и постмодерног схватања естетике архитектуре, те оспособљавање студената за вођење дискурса и дијалога феномену умјетности уопште, естетике и архитектуре као умјетности и културе живљења. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Појам и предмет естетике као философске дисциплине; Естетика и друге философске и научне дисциплине; Античко и средњовековно схватање лепоте и уметности; Модерно и посмодерно схватање лепог и уметности; Природно лепо и уметнички лепо; Основни појмови у естетици (калон,мимесис, техне, поиесис...); Геније и таленат; Уметност као игра; Уметност као хармонија; Хегелова естетика општи део; Хегелова естетика архитектуре; Разлика између класичне и савремене уметности; Струјања у савременој естетици; Савремена естетика архитектуре. | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Предавања, расправе, теоријске елаборације и презентације грађе и увида, консултације. | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Два колоквијума, присуство настави које се вреднује због интерактивног учешћа студената у наставном процесу и завршни (усмени) испит. | ||||
| Посебна назнака | ||||
| Нема. | ||||
