Н20-58 - Визуелно комуницирање
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије првог циклуса | |||
| Студијски програм | Новинарство и комуникологија | |||
| Назив | Визуелно комуницирање | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| Н20-58 | обавезан | 5 | 2П + 2В | 6.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Овај предмет пружа свеобухватан и иновативан увод у теорију и праксу визуелне комуникације у брзо развијајућем дигиталном окружењу. Студенти ће истраживати темељне принципе дизајна, психологију визуелне перцепције и примјену визуелног језика кроз различите медије. Предмет посебно наглашава интеграцију нових технологија, укључујући вјештачку интелигенцију, проширену стварност и виртуалну стварност у процес дизајна. Кроз комбинацију теоријских предавања и практичних радионица, студенти ће развити професионални портфолио и окрунити своје учење значајним завршним пројектом. Наставни план је осмишљен да буде окренут будућности, ослањајући се на најбоље праксе водећих међународних универзитета и најновије трендове у индустрији. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| По успјешном завршетку овог предмета, студенти ће бити у могућности да: 1. Примијене темељне принципе: Анализирају и примијене темељне принципе визуелне комуникације, теорије дизајна и визуелне писмености како би креирали ефикасне и привлачне визуелне поруке. 2. Развију вишемедијске пројекте: Развију и реализују пројекте визуелне комуникације кроз различите медије, укључујући штампане, дигиталне и интерактивне платформе, те покажу техничку компетенцију и креативну иновативност. 3. Критички процијене визуелну културу: Критички процијене друштвени, културни и етички утицај визуелних порука, чиме ће показати разумијевање одговорности визуелног комуникатора. 4. Интегришу нове технологије: Користе професионални софтвер индустријских стандарда и истраже примјену нових технологија, попут вјештачке интелигенције, проширене стварности и виртуалне стварности у процес дизајна визуелне комуникације. 5. Спроводе дизајн заснован на истраживању: Спроводе истраживање и примјењују увиде засноване на подацима како би информисали стратегије визуелне комуникације и дизајнерске одлуке, чиме осигуравају да креативни рад буде утемељен на доказима и разумијевању корисника. 6. Артикулишу дизајнерско образложење: Развију професионални портфолио и ефикасно артикулишу дизајнерске одлуке, налазе истраживања и креативне концепте различитим публикама. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| 1. Увод у визуелну комуникацију: теорија и историја 2. Елементи и принципи дизајна 3. Типографија и визуелна хијерархија 4. Теорија и психологија боја 5. Визуелно приповиједање и наративни дизајн 6. Дизајн информација и визуелизација података 7. Корпоративни идентитет и брендирање 8. Дизајн публикација за штампу и дигитални формат 9. Увод у UI/UX дизајн 10. Покретна графика и анимација 11. Увод у AI/VR и импресивна искуства 12. Етички и инклузивни дизајн (утицај AI на разноликост) 13. Утицај AI на будућност дизајна 14. Развој портфолија и професионална презентација 15. Завршне презентације пројеката | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Настава на предмету ће се изводити представљањем тема и разговором о питањима из наставне материје, као и читањем заданих материјала и писањем колоквија и радова из предиспитних обавеза. Најважнија предметна обавеза за све студенте је редовно похађање наставе, читање наставних материјала и писање предиспитних обавеза у току семестра. Да би стекао услов за овјеру уредног похађања предмета (потпис), студент(ица/киња) може укупно изостати највише три седмице, односно 20% наставе свих часова и предавања и вјежби на предмету (18 часова). Студенти који редовно похађају и часове предавања и вјежби могу добити и бодове за похађање. Студентe који се буду посебно истицали у раду на часу, наставник може наградити и додатним бодовима. У текућој школској години је веома важно и да се сви пријавите на предмет у гугловој „учионици“. „Учионицу“ ћемо користити као додатак предмету. Тамо ћете наћи и овај силабус, поједине наставне материјале, а предаваћете и радове из појединих предиспитних обавеза. Такође, у складу са изазовима које развој вјештачке интелигенције (ВИ) ставља пред наставнике и студенте, додатак овом силабусу је сет упутстава о томе како етично користити ВИ за студенте. | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Провјера знања ће се вршити током семестра, у виду предиспитних обавеза, као и на крају семестра, из испита, у вријеме редовних испитних рокова. Предиспитне обавезе се састоје из: два (2) колоквија (по 20 бодова), пет (5) кратких радова (креирање визуелних садржаја попут мима и илустрације) (5x1 бод) и редовног похађања предмета (5 бодова). На предиспитним обавезама може се укупно освојити/уписати највише 50 бодова. | ||||
| Посебна назнака | ||||
| Притуп Гугл учионици: на линку https://classroom.google.com/, уз шифру предмета twe67th5 | ||||
