ОГД19РИ - Рачун изравнања
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије првог циклуса | |||
| Студијски програм | Геодезија | |||
| Назив | Рачун изравнања | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| ОГД19РИ | обавезан | 4 | 3П + 2В | 6.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Теорија грешака геодетских мjерења | Положен испит | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Циљ предмета је да се студенти упознају са основним појмовима теорије изравнања, метода оцјене непознатих параметара и анализе квалитета добијених оцјена у геодетским моделима, теорије и анализе слободних геодетских мрежа које се најчешће сусрећу у инжењерском премјеру. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Студент ће бити оспособљен да објасни основне принципе методе најмањих квадрата, постави математички и стохастички модел геодетских мјерења, оцјени непознате параметре модела и њихову тачност, презентује постигнуте резултате рада, објасни основне принципе најбоље линеарне непомјерене оцјене, оцјене по методи најмањих квадрата и максималне вјеродостојности, објасни проблеме сингуларности, дефинише избор геодетског датума, срачуна мјере квалитета оцјена у геодетским мрежама, тестира карактеристичне хипотезе везане за ГММ, користи методе оцјена грубих грешака, објасни концепт поузданости и срачуна мjере, објасни модел оцјена компонената варијанси геодетских мјерења и користи постојеће рачунарске алате за рјешавање проблема изравнања геодетских мерења (Excel, Matlab, R studio). | ||||
| Садржај предмета | ||||
| - | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Настава се одвија кроз предавања, рачунарске вежбе, консултације и самосталну израду обавезних задатака. Тест знања; вођена и самостална израда обавезних задатака и израда есеја; завршни испит – у писменој форми. | ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| - | ||||
| Посебна назнака | ||||
| нема | ||||
