ПН20-29 - Правни системи
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије првог циклуса | |||
| Студијски програм | Политичке науке | |||
| Назив | Правни системи | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| ПН20-29 | изборни | 5 | 3П + 1В | 6.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| / | / | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Предмет обухвата посебну цјелину унутар терије права и подразумијева изучавање на првом мјесту система права и правно-теоријских концепција уопште, а посебно обраћајући пажњу на велике правне системе. Предмет има за циљ упознавање студената са основама правног система уопште, а посебно са природом, карактеристикама и функционисањем великих правних система. У оквиру наставних часова посебна пажња ће се обратити на међусобну условљеност теорије и праксе, уз упоредну анализу великих правних система, при чему ће студент користити теоријска и методолошка знања, како би самостално могао проучавати поједине аспекте ове сложене и надасве значајне материје. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Исход предмета је стицање знања из области теорије права, а унутар цјелине правних система. Студенти треба да се упознају са основним правним теријама, природом, структуром и карактеристикама правног система, са посебним правним гранама, појмом и структуром правног поретка уопште, те посебно великим правним системима. Један од битних исхода је и савладавање правног и социолошког методолошког приступа у изучавању предмета уопште. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| • Појам права и појам нормативног поретка уопште • Правне теорије • Појам и елементи система права • Правне гране • Правне области • Појам, природа и елементи правног поретка • Државноправни поредак • Међународноправни поредак • Појам, карактеристике и класификација великих правних система • Евроконтинентални правни систем • Англо-саксонски правни систем • Исламски правни систем • Хинду правни систем • Кинески правни систем • Јапански правни систем | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Предавања и вјежбе са интерактивним учењем. Интерактивно учење по групама. Приказивање видео материјала и документарних филмова. Семинари из литературе. Писани семинарски радови. Усмени коментари и краће презентације на часу. Консултације. | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Провјеравање знања и утврђивање колико су студенти активни у настави врши се током читавог семестра. Знање се провјерава помоћу два колоквија, а активност студената се исказује кроз писање семинарских радова, уредно похађање наставе, учешће у дебатама, припрему презентација и кроз друге облике креативног учешћа у наставном процесу. На тај начин студенти испуњавају предиспитне обавезе кроз које могу да стекну 50 бодова (два колоквија по 20 бодова, семинарски рад 5 бодова те уредно и активно похађање наставе 5 бодова). Завршни испит обавља се усмено и на њему се провjерава знање из цијелог градива, а носи највише 50 бодова. Коначна оцјена се изводи сабирањем бодова из предиспитних обавеза и бодова са испита. | ||||
| Посебна назнака | ||||
| / | ||||
