Н20-73 - Корпоративно комуницирање
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије првог циклуса | |||
| Студијски програм | Новинарство и комуникологија | |||
| Назив | Корпоративно комуницирање | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| Н20-73 | обавезан | 7 | 3П + 1В | 6.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Не | Не | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Овај курс пружа свеобухватан и иновативан увод у теорију и праксу корпоративне комуникације у глобалном окружењу. Студенти ће истраживати стратешку улогу комуникације у организацијама, управљање корпоративном репутацијом, ангажовање различитих заинтересованих страна и етичке изазове са којима се суочава професија. Курс комбинује теоријска предавања са практичним радионицама, што кулминира развојем комплетне интегрисане стратегије корпоративне комуникације. Наставни план и програм је осмишљен да буде иновативан, црпећи најбоље праксе водећих међународних универзитета и најновије трендове у индустрији. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Након успешног завршетка овог курса, студенти ће бити у стању да: 1. Анализирају стратешку улогу комуникације: Критички процјене функцију корпоративне комуникације као стратешке управљачке функције која доприноси организационом успјеху. 2. Развију интегрисане комуникационе стратегије: Формулишу и артикулишу свеобухватне корпоративне комуникационе стратегије које су усклађене са пословним циљевима и интегришу интерне и екстерне комуникационе напоре. 3. Управљају корпоративном репутацијом: Разумију принципе управљања репутацијом и развију стратегије за изградњу, одржавање и заштиту корпоративне репутације у различитим групама заинтересованих страна. 4. Ефикасно ангажују заинтересоване стране: Идентификују и анализирају кључне заинтересоване стране и развију комуникационе стратегије како би их ефикасно ангажовали, његовали позитивне односе и управљали очекивањима. 5. Примијењују приступе засноване на подацима: Користе податке и аналитику за информисање развоја комуникационих стратегија и за мјерење ефикасности и утицаја кампања. 6. Етички воде комуникацију: Сналазе се у етичким сложеностима корпоративне комуникације и демонстрирају лидерство у промоцији транспарентности, аутентичности и друштвене одговорности. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| 1. Стратешка улога корпоративне комуникације 2. Корпоративни идентитет, имиџ и брендирање 3. Интерна комуникација и ангажовање запослених 4. Односи са медијима и екстерна комуникација 5. Управљање корпоративном репутацијом 6. Анализа и ангажовање заинтересованих страна 7. Кризна комуникација и управљање проблемима 8. Друштвена одговорност предузећа (КДО) и комуникација одрживости 9. Односи са инвеститорима и финансијска комуникација 10. Односи са јавношћу и владом 11. Комуникација промјене и трансформације 12. Комуникација лидерства и позиционирање руководилаца 13. Радионица о интегрисаној стратегији корпоративне комуникације 14. Утицај вјештачке интелигенције на корпоративне комуникације 15. Завршна расправа о новим трендовима дигиталне трансформације корпорација | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Настава на предмету ће се изводити представљањем тема и разговором о питањима из наставне материје, као и читањем заданих материјала и писањем колоквија и радова из предиспитних обавеза. Најважнија предметна обавеза за све студенте је редовно похађање наставе, читање наставних материјала и писање предиспитних обавеза у току семестра. Да би стекао услов за овјеру уредног похађања предмета (потпис), студент(ица/киња) може укупно изостати највише три седмице, односно 20% наставе свих часова и предавања и вјежби на предмету (18 часова). Студенти који редовно похађају и часове предавања и вјежби могу добити и бодове за похађање. Студентe који се буду посебно истицали у раду на часу, наставник може наградити и додатним бодовима. У текућој школској години је веома важно и да се сви пријавите на предмет у гугловој „учионици“. „Учионицу“ ћемо користити као додатак предмету. Тамо ћете наћи и овај силабус, поједине наставне материјале, а предаваћете и радове из појединих предиспитних обавеза. Такође, у складу са изазовима које развој вјештачке интелигенције (ВИ) ставља пред наставнике и студенте, додатак овом силабусу је сет упутстава о томе како етично користити ВИ за студенте. | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Провјера знања ће се вршити током семестра, у виду предиспитних обавеза, као и на крају семестра, из испита, у вријеме редовних испитних рокова. Предиспитне обавезе се састоје из: два (2) колоквија (по 20 бодова), пет (5) бодова за активност и редовног похађања предмета (5 бодова). | ||||
| Посебна назнака | ||||
| Притуп Гугл учионици: на линку https://classroom.google.com/, уз шифру предмета 2gus46bt | ||||
