Н20-46 - Литерарна нарација у новим медијима
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије првог циклуса | |||
| Студијски програм | Новинарство и комуникологија | |||
| Назив | Литерарна нарација у новим медијима | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| Н20-46 | изборни | 7 | 2П + 1В | 4.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Према правилима студирања Првог циклуса студија | Одслушана настава и вежбе. | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Основно усмерење у оквиру предмета јесте развијати способност студената да у конструкцији медијске форме и у приређивању медијског садржаја, примене што више адекватних елемената лепог и креативног писања, а кроз равнотежу фактографије и дескрипције и уз адекватну примену стилских фигура, поступка фокализације, угла трећег лица, онлајн приче и друго. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Студенти ће имати прилику да слушају о значају вештине писања новинара-писца кроз фаворизовање детаља, оригиналности и динамике, те о потреби употреби различитих хибридних и књижевних форми писања садржаја у литерарном новинарству. Студенти ће моћи да разликују публицистичку нарацију од књижевне литературе у форми приче, али ће имати прилику и да разумеју да је литерарно новинарство хуманизована и естетизована форма савременог новинарства које унапређује технике писања у новинарству приближавањем књижевности. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| начење појма наративно новинарство (теоријски приступи: Светлана Алексијевић, Ана Политковскаја, Рудолф Г. Вагнер, Педро Роса Мендеса, Волт Харингтон, Норман Симс, Соња Парат, Жан Вит, Џос Кајтнер) 2. Нарација у новинарској публицистици (Хартсок, Шадсон, први талас у 19. веку) 3. Едвард Скрипс и оријентација према „малим причама“ 4. Субјективност у наративним формама писања; Том Вулф у наративном новинарству 5. Други талас наративне публицистике (Норман Мајлер, Џон Фанте и Џоан Дидион) 6. Наративна публицистика Трумана Кeпота и публицистика Боба Бјекера 7. Утицај документарног романа и филма на литерарно новинарство 8. Феномен Мајл-Мур и гонзо 9. Форме кратке приче; репортажа, репортажа у првом лицу, есеј, новеле, фељтони, мемоари, мемоарски подстил. 10. Есеј на интернету и нарација у онлајн медијима (Миливој Анђелкоивћ) 11. Филм и наративно новинарство 12. Књижевне форме у новинарству – аутобиографија и биографија 13. Временски контекст, развијање ликова, гомилање хибридних елемената, значај сцене, лажно треће лице, неконвенционалне форме и фокализација у нарацији 14. Нарација у онлан медијима 15. Концепт славе, славне личности и специфичност наратива у такозваним ријалити емисија. | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Настава и вежбе изводе се применом различитих наставних метода и приступа. Поред примене фронталног наставног рада ex cathedra, користе се и методе: укључивања и интеракције, дискусије у малим групама – панел дискусије и симулације проблема изучавања, анализа садржаја и истраживање студената – самостално и у групама. На предавањима се износе примери студија случаја и врши хипотетичка анализа датих примера. Све наставне јединице наставник презентује мултимедијално, користећи савремене нове медије у образовању. | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Провера знања студената се одвија путем колоквијума (2), писања самосталних студентских радова и завршног усменог испита. | ||||
| Посебна назнака | ||||
| Н20-46 | ||||
