2Ц18ГИС001 - Геосистеми
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије другог циклуса | |||
| Студијски програм | Географија | |||
| Назив | Геосистеми | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| 2Ц18ГИС001 | обавезан | 1 | 2П + 2В | 5.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Интердисциплинарни приступ и усвајање специфичних знања и способности из области геосистема у сврху кориштења аналитичких функција географских информационих система. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Студенти требају стећи специфична знања и вјештине системске анализе глобалног геосистема и његовим просторним структурама (физичко-географским, друштвено-географским и регионалним). Студенти ће бити оспособљени да просторне структуре и глобални геосистем посматрају узрочно-посљедично, што им омогућава примјену стечених знања у комплексним ГИС просторним анализама. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Увод у геосистеме и теорију система. Системски приступ. Разрада основних појмова у геосистемском приступу. Методолошке основе системског приступа. Теорија система. Типови директних и повратничких веза у геосистему. Појам информације у геосистему. Фазе моделовања система. Природни комплекси – ландшафти, геокомплекси. Физичка географија и човјек – земља и људи у процесу етногенезе. Природни фактори развитка становништва. Карактер утицаја географске средине на становништво. Друштвени фактори демографског развоја. Становништво као аутономни био-социјални географски систем. Етнос као био-социјални систем. Насеља и становништво. Модели гравитације и потенцијала. Регионални урбани системи. Утицај социо-економских процеса на природне системе. О систему човјек - животна средина. | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Усвајање специфичних знања из области геосистема, кроз анализу просторних структура и обиљежја. Стручна знања и способности ће се обезбиједити кроз предавања, вјежбе, консултације и практичну наставу кроз обраду семинарских радова који обухватају студије случаја. | ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Провјера знања се обавља писмено (тест) у току семестра. Завршни испит се полаже писмено (тест) и усмено. Предат и одбрањен семинарски рад на вјежбама је услов за приступање писменом тесту, односно усменом испиту | ||||
