ОМЛД18БМИ - Биомедицинска информатика
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије првог циклуса | |||
| Студијски програм | Медицинско лабораторијска дијагностика | |||
| Назив | Биомедицинска информатика | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| ОМЛД18БМИ | обавезан | 4 | 1П + 1В | 3.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| нема | Према Правилима студирања на I и II циклусу студија | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Циљ предмета је да студент стекне знања и вјештине за: спровођење статистичких истраживања и њихову анализу у здравству и медицини, свакодневну употребу информационо-комуникационих технологија. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Након положеног предмета студент ће стећи знања из области дескриптивне статистике и вјештине за употребу: статистичких алата (SPSS и Excel); самостално спровођење истраживања и самостално вршење анализе истих; доноси закључке и прави презентацију резултата истраживања (PowerPoint и Word); примјени информационо-комуникационе технологије у свим областима здравства и медицине. Студент ће самостално моћи да креира, спроведе, прикупи, анализира и презентује податке које прикупи кроз истраживања уз помоћ наведених алата. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Увод у основно познавање рачунара (хардвер, софтвер). Основе рачунарских мрежа и Интернета. Примјена рачунара у здравству и медицини (обрада здравствених и медицинских података, медицински и здравствени информациони системи, медицинска и здравствена дијагностика, стандарди у здравственој и медицинској информатици, телемедицина и е-здравство). Увод у општу и здравствену статистику. Начини прикупљања података. Дескриптивна статистика. Узорачке дистрибуције. Интервали повјерења. Непараметарски тестови. Корелациона анализа. Тестирање статистичких хипотеза. | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Настава се изводи у облику предавања, интерактивних вјежби, колоквијума, консултација и самосталног рада студента. | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| I колоквијум (20 бодова), II колоквијум (20 бодова), семинарски рад (5 бодова), присуство настави (5 бодова) и завршни испит (50 бодова). | ||||
| Посебна назнака | ||||
| нема | ||||
