ЕЗПВ - Експлоатација и заштита подземних вода
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије другог циклуса | |||
| Студијски програм | Грађевинарство | |||
| Назив | Експлоатација и заштита подземних вода | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| ЕЗПВ | обавезан | 1 | 2П + 2В | 5.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| - | - | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Упознавање са основним законитостима кретања подземних вода и транспорта загаћујућих материја у подземљу. Упознавање са основним приниципима пројектовања и извођења овјеката за експлоатацију подземних вода, процедурама и објектима за мониторинг квалитета подземних вода. Упознавање са методама за ревитализацију квалитета подземних вода. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Оспособљеност студената за самостално пројектовање објеката за експлоатацију подземних вода (бунара), израду анализа угрожености ресурса подземних вода и студија заштите изворишта подземних вода. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Увод. Основне карактеристике порозне средине. Основне законитости појаве и кретања подземних вода. Основни механизми распростирања загађења у подземљу. Експерименталне методе за утврђивање хидрогеолошких параметара порозне средине. Хидраулика бунара. Вишефазно струјање у порозној средини. Нумерички модели: поделе, намене, примена. Примери из праксе. Практична настава: Елаборат састављен од 10 рачунских вежби које прате предавања. Раде се задаци према програму предавања, уз континуалну контролу и преглед урађених задатака. | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Аудиторна предавања уз помоћ презентационе технологије. Методске јединице праћене су одговарајућим описним или рачунским примерима или реалним примерима из праксе. Часови вежбања почињу кратким објашњењима, а потом студенти раде задатке индивидуално или у малим групама. | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Pismeni i usmeni ispit. | ||||
