ВКМКЕ - Виши курс метода коначних елемената
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије другог циклуса | |||
| Студијски програм | Грађевинарство | |||
| Назив | Виши курс метода коначних елемената | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| ВКМКЕ | изборни | 2 | 3П + 2В | 7.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| - | ||||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Омогућити разумијевање теоријских основа и елемената примјене Метода коначних елемената у прорачуну инжењерских конструкција. Развити креативност и способност за самостално формулисање и рјешавање инжењерских проблема. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Студент зна, вјешт је и компетентан је да анализира и рјешава проблеме грађевинских конструкција примјеном Метода коначних елемената. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Увод. Рекапитулација досад стечених знања из области нумеричке анализе конструкција. Дискретизација домена. Метод коначних трака. Интерполација. Изопараметарски и изогеометријски елементи. Варијациона формулација МКЕ. Извођење матрица и вектора елемената. Формирање матрица и вектора система. Нумеричка интеграција. Трансформација координата. Гранични услови. Рјешавање система једначина. Тумачење резултата прорачуна. Прорачун инжењерских конструкција примјеном слободног и власничког софтвера. Дефинисање индивидуалних годишњих задатака. | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Аудиторна предавања и практичне вјежбе. Израда годишњих задатака у рачунарском центру уз консултације са сарадником. | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Обавезна је самостална израда и одбрана годишњег задатка током семестра. Посљедњи рок за одбрану годишњих задатака је почетак сљедећег семестра. Студенти који не положе колоквијуме током семестра, поправне колоквијуме полажу у терминима редовних испитних рокова. | ||||
| Посебна назнака | ||||
| - | ||||
