МИ - Методологија урбанистичких истраживања
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије другог циклуса | |||
| Студијски програм | Архитектура и урбанизам | |||
| Назив | Методологија урбанистичких истраживања | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ | 
| МИ | обавезан | 2 | 2П + 3В | 10.0 | 
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| - | - | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| - Припрема студента за конципирање и израду самосталних истраживања и истраживачких пројеката; - Усвајање основног разумијевања улоге методологије; разумијевање разлога за примјену досљедних и структуисаних метода; - Функционално структуисање основних истраживачких и истраживачко-пројектантских приступа; - Препознавање и употреба методолошких специфичности истрживања у архитектури и урбанизму; разумијевање интердисциплинарности; усвајање почетног разумијевања истраживања кроз пројекат. - Овладавање методским поступцима који претходе одређивању истраживачке теме; језичко и логичко структуисање теме истраживања; разумијевање оквира тематизованог истраживања. - Развијање системског и критичког мишљења и објективне процјене остварених резулата; вјежбање креативног писања и вјештина презентовања. - Структуисање основних начина за реферисање на изворе и на друга истраживања. - Препознавање и оперативно формулисање личних полазних позиција, ресурса и афинитета. - Дефинисање структуре и логичке матрице пријаве за мастер тезу | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| - Развијање свеобухватног знања о основном разумијевању улоге методологије и о разумијевању разлога за примјену методологија у адекватном истраживачком контексту у општем смислу. - Развијање свеобухватног знања о основном разумијевању улоге методологије и о разумијевању разлога за примјену методологија у адекватном архитектонско-урбанистичком контексту. - Развијање знање и способности препознавања и употребе методолошких специфичности истрживања у архитектури и урбанизму. - Развијање знања и разумијевања интердисциплинарности. - Усвајање почетног разумијевања методологије истраживања кроз пројекат. - Развијање способности и вјештина за овладавање методским поступцима који претходе одређивању истраживачке теме. - Развијање способности и вјештина за језичко и логичко структуисање теме истраживања и разумијевање оквира тематизованог истраживања. - Развијање способности и вјештина креативног писања и вјештина презентовања. - Развијање способности и вјештина основних начина за реферисање на изворе и на друга истраживања - Развијање способности и вјештина препознавања и оперативног формулисања личних полазних позиција, ресурса и афинитета. - Развијање способности и вјештина дефинисања структуре и логичке матрице пријаве за мастер тезу. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| - Настава усмјерена ка избору истраживачког питања и истраживачких метода, и према писању и структурирању приједлога истраживања. - Дефинисање теме Завршног рада другог циклуса студија - која одражава програмске области програма и лична интересовања студента, специјалне вјештине и будуће активности | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Настава обухвата предавања, припрему студената за час (читање задатих текстова и припрема кратких писаних радова) и дискусију о критичким приказима прочитаних текстова, истраживачким питањима, методама истраживања и очекиваним резултатима. | ||||
| Литература | ||||
| 
 | ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Похађање наставе, Активност у настави, Семинар, Колоквијуми, Завршни испит | ||||
| Посебна назнака | ||||
| - | ||||
