Навигација

МК-4 - Политичко комуницирање

Спецификација предмета
Тип студијаАкадемске студије другог циклуса
Студијски програмНовинарство и комуникологија
НазивПолитичко комуницирање
АкронимСтатус предметаСеместарФонд часоваБрој ЕСПБ
МК-4обавезан13П + 1В5.0
Наставници
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Условљност другим предметимаОблик условљености
Уписана прва година мастер студија-
Циљеви изучавања предмета
Предмет се бави политичким комуницирањем као процесом у коме би воља народа требала да постане државна воља. Актери политичког комуницирања су политичке институције, медији, и грађани. Политичка комуникација је инфрастурктурни чинилацполитичког процеса унутар политичких институција и у јавности. Предмет ће се бавити његовим развојем, врстама и функцијама, субјектима стратегијама, и средствима као и политичком пропагандом.
Исходи учења (стечена знања)
основних практичних знања која омогућавају укључивање мастер студената у низ активности у процесима по литичког комуницирања, као што су: портпароли политичких установа и организација, вође политичких кампања и маркетинга, аналитичари политичког процеса, изборних кампања и јавног мњења, вебмастери сајтова политичких организација ицивилног друштва, итд
Садржај предмета
1. недеља: Појмовна одређења и развој политичког комуницирања као дјелатности и као научне дисциплине; 2. недеља: Врсте политичког комуницирања; 3. недеља: Субјекти политичког комуницирања; 4. недеља: Функције политичког комуницирања; 5. недеља: Улога масовних медија у политичком комуницирању и карактеристике појединих медија; 6. недеља: Улога дигиталних медија у политичком комуницирању; 7. недеља: Грађанска партиципација, грађанско новинарство и хактивизам у политичком пољу; 8. недеља: Интерно и екстерно политичко комуницирње странака; 9. недеља: Персуазивна функција политичког комуницирања: политичка пропаганда; 10. недеља: Општа стратегија политичко-пропагандног деловања; 11. недеља: Основни методички постулати политичке пропаганде; 12. недеља: Опште технике политичке пропаганде; 13. недеља: Врсте политичке пропаганде; 14. недеља: Ефекти активности у домену политичког комуницирања; 15. недеља: Рекапитулација
Методе извођења наставе
Предавања и вјежбе са интерактивним учењем. Интерактивно учење по групама. Приказивање видео метеријала и документарних филмова. Семинари из литературе. Писани семинарски радови. Усмени коментари и краће презентације на часу. Консултације.
Литература
  1. Церфас, А., Радојковић, М. (2011): Менаџмент политичке комуникације, Београд: КАС;
  2. Славујевић, З. (2008): Политичко комуницирање, политичка пропаганда, политички маркетинг,Београд: Факултет политичких наука, Чигоја
  3. McNair, B. (2003): Uvod u političku komunikaciju, Zagreb: Fakultet političkih znanosti;
  4. Бонгранд, М.(1997): Политички маркетинг, Београд: Плато;
  5. Шушњић, Ђ. (1999): Рибари људских душа, Београд: Чигоја штампа;
Облици провере знања и оцењивање
Провјера знања вршће се током семестра, у виду предиспитних обавеза, као и на крају семестра приступитисви студенти који су испунили предиспитне обавезе. Завршни испит се организује усмено. Предиспитне обавезе се састоје из: два (2) колоквија (по 20 бодова), активности токомнаставе и вјежби (5 бодова) и уредног и активног похађања предмета (5 бодова). На предиспитним обавезама може се укупно остварити 50 бодова. Коначна оцјена из предмета се изводи сабирањем успјеха постигнутог на свим елементима провјере знања, односно сабирањем бодова из предиспитних обавеза (максимално 50) и бодова из испита (максимално 50). У зависности од оствареног броја бодова коначна оцјена се формура према Правилима студирања на првом и другом циклусу студија на Универзитету у Бањој Луци (Члан 47)., на завршном испиту, у вријеме редовних испитних рокова.
Посебна назнака
-