МН-5 - Интернет и нове медијске технологије
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије другог циклуса | |||
| Студијски програм | Новинарство и комуникологија | |||
| Назив | Интернет и нове медијске технологије | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| МН-5 | обавезан | 1 | 3П + 1В | 5.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Према правилима студирања другог циклуса студија и других академских аката који се односе на поменути ниво студија. | Одслушане настава и вежбе или, завршена консултативна настава. | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Циљ рада у оквиру овог предмета је упознати кандидате с медиолошким, комуниколошким и социолошким карактеристикама информационог друштва. Полазна тачка разумевања информационог друштва биће интернет и медијске платформе које се развијају у његовом технолошком окружењу. Поред историјског аспекта, разматраће се утицаји и последице тих утицаја на човека и друштво са становишта социологије медија, комуникологије и медиологије. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Студенти ће моћи да развију компетенције критичког промишљања и анализе смисла, улоге и значаја информационогг доба и промена које оно доноси у свет медија. Изградиће разумевање на који начин се може дивергентно приступити експликацији информационог друштва. Студенти ће успети да овладају неким теоријским и практичним знањима и вештинама неопходним да нове медије примењују у контексту савремених научних и струковних истраживања, те моделовања савремених трендова и предикције развоја нових медија у информационом времену. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Појава и развој интернет технологије; Интернет и његов мрежни сервис; Компјутерска еволуција и бионичка комуникација; Дигитална култура и дигитална контракултура; Медији и дигитализација; Историја развоја онлајн медија; Типологија онлајн медија; Информациони потенцијали и комуниколошке особине онлајн медија; Језик и дискурс нових медија; Компетенције онлајн новинара; Онлајн публика и њена очекивања; Комуникациони капацитет онлајн информација; Специфичне форме продукције у онлајн медијима; Визуелна комуникација и вештине управљања њима; Идеје трансхуманизам и онлајн новинарство. | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Предавања ex cathedra, интерактивност појединца, групни радови, вежбе, консултације, укључивање у пројектни рад (кад је то могуће). | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Процењивање и оцењивање студентског рада и знања одвија се путем колоквијума (2), самосталних студентских радова и завршног, усменог испита. Поред способности да се репродукује садржај литературе, посебно се проверава способност аналитичког мишљења и повезивања идеја. | ||||
| Посебна назнака | ||||
| Настава може да се одвија консултативно, али и онлајн. | ||||
