2Ц13ГЕО009 - Географски аспекти руралног развоја
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије другог циклуса | |||
| Студијски програм | Географија | |||
| Назив | Географски аспекти руралног развоја | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ |
| 2Ц13ГЕО009 | обавезан | 2 | 2П + 2В | 6.0 |
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Нема услова. | - | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Усвајајање темељних географских знања о геопросторним потенцијалима; физичко-географским, демографским, насеобинским и социоекономским карактеристикама руралног простора у функцији комплексног развојa. Усвајање методологије диференцирања руралног простора на основу развојних могућности и ограничења и изналажења инструмената ревитализације руралног простора и укључивања у развојне процесе. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Усвајање комплексних теоријских знања, методологије, метода и техника истраживања руралног простора и њихове примјене у планирању развоја руралног простора и изналажења рјешења у успостављању ефикасније просторне организације. Кроз истраживачки рад на терену студенти требају усвојити практична искуства примјене истраживачких метода и уочавати развојне проблеме руралног простора Републике Српске. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| 1. Географске основе просторног планирања и руралног развоја. 2. Издвајање, типолoгија и карактеристике руралног простора. 3. Развојни проблеми руралног простора (демографски, економски, инфраструктурни, системски). 4. Савремени друштвено-географски процеси и трансформација руралног простора. 5. Савремена валоризација руралног простора. Рурални простор у развојним плановима Европске Уније. 6. Циљеви планирања и развоја руралног простора, политике руралног развоја. 7. Инфраструктура у функцији развоја. Валоризација и просторно-функционална организација руралних подручја. 8. Рурални простор Босне и Херцеговине и Републике Српске – Физичко-географска регионализација и потенцијали. 9. Насеобинске прилике и демографски процеси у руралном простору Републике Српске. 10. Социоекономска интеракција руралног и урбаног простора. Традиционални и тржишно орјентисани рурални простор. 11. Концепт развоја руралног простора у просторно-планским документима Републике Српске. 12. Издвајање и карактеристике просперитетних руралних подручја Републике Српске. 13. Издвајање проблемских подручја. Мјере ревитализације. 14. Комплексни приступ руралном развоју и планирању. 15. Системски приступ у успостављању одрживог и уравнотеженог просторног развоја. | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Предавање, вјежбе, теренски рад, интерактивна настава. | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Похађање наставе – 2 бода; Активност на настави – 3 бода; Семинарски рад – 15 бодова; Тест 1 – 10 бодова; Тест 2 – 10 бодова; Завршни испит – 60 бодова. | ||||
| Посебна назнака | ||||
| - | ||||
