1031 - Одабрана поглавља из софтверског инжењеринга
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Тип студија | Академске студије другог циклуса | |||
| Студијски програм | Рачунарство и информатика | |||
| Назив | Одабрана поглавља из софтверског инжењеринга | |||
| Акроним | Статус предмета | Семестар | Фонд часова | Број ЕСПБ | 
| 1031 | обавезан | 1 | 2П + 2В | 6.0 | 
| Наставници | ||||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вјежбе) | ||||
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Овладавање савременим методама, техникама и алатима за брзи развој сложених софтверских система и компаративну анализу предности и мана у односу на класичне приступе.. развој софтвера. Примјена агилних и адаптивних приступа моделом управљаном развоју софтвера. | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| По успјешно завршеном курсу, студент ће бити у стању да примењују адаптивни и агилни методолошки приступ у процесу развоја софтвера. Специфицирају, дизајнирају и имплементирају комплексне софтверске производе уз ослонац на моделовање, дефинишу стандарде архитектуре софтверских производа, архитектуре складишта података и формулишу подлоге за аутоматско генерисање кода комплексних софтверских производа. | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Прва цјелина обавезни садржај: Приступи брзом развоју софтвера. Методе и технике брзог развоја софтвера. Алати за брзи развој софтвера. Генератори кода. Преглед методолошких приступа развоју софтвера (однос агилних и традиционалних метода). Прототипски развој софтвера. Развој софтвера на бази модела (Model Driven Architecture). Стандардизација функционалних и визуалних карактеристика типских софтверских система и израда подлога за аутоматско генерисање кода. Друга цјелина (променљиви садржај): У свакој генерацији студенти, вечинским опредјељењем, бирају додатне две области из корпуса знања у софтверском инжењерству (SWEBOK) које нису прекривене у склопу прве цјелине. | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Интерактивна (активна) предавања подржана пројекцијом слајдова. Употреба алата за моделовање и развојног окружења препуштена је појединачним тимовима. | ||||
| Облици провјере знања и оцјењивање | ||||
| Испит се полаже кроз израду и одбрану тимског пројекта и завршни дио испита који икључује провјеру вјештине (задаци) и провјеру знања (теорија). | ||||
