SRS-25 - Теорије социјалног рада (СРС-25)
| Course specification | ||||
|---|---|---|---|---|
| Type of study | Bachelor academic studies | |||
| Study programme | ||||
| Course title | Теорије социјалног рада (СРС-25) | |||
| Acronym | Status | Semester | Number of classes | ECTS |
| SRS-25 | mandatory | 4 | 3L + 2E | 6.0 |
| Lecturers | ||||
| Lecturer | ||||
| Lecturer/Associate (practicals) | ||||
| Prerequisite | Form of prerequisites | |||
| Уписан трећи семестар | - | |||
| Learning objectives | ||||
| Схватање значаја теорија за професионално обликовање социјалних радника и њихову самидентификацију; оспособљавање студената да усвојена знања о теоријама социјалног рада примењују у будућој пракси. | ||||
| Learning outcomes | ||||
| Стицање сазнања о повезаности теорија социјалног рада са општенаучним парадигмама и теоријама других друштвених наука, као и о повезаности теорија, метода и других елемената науке о социјалнм раду; усвајање знања о карактеристикама, доприносима и слабостима најзначајнијих теорија социјалног рада и њиховом утицају на праксу и образовање у социјалном раду. | ||||
| Content | ||||
| Типологије и класификације теорија социјалног рада; Позитивистички утицаји на социјални рад; Структурално-функционалистички утицаји на социјални рад; Системске перспективе у социјалном раду; Теорије сукоба; Теорије акције; Развој акционих истраживања; Кључна обиљежја акционих истраживања; Фазе акционих истраживања; Критичке перспективе у социјалном раду; Радикалне теорије и пракса у социјалном раду; Теорије моћи - утицаји на социјални рад; Хуманистичке теорије у социјалном раду; Утицаји психолошких теорија на науку и праксу социјалног рада; Модели кризне интервенције и усредсређености на задатак. | ||||
| Teaching Methods | ||||
| Настава на предмету ће се изводити представљањем тема у виду пауер-поинт презентација, разговором о питањима из наставне материје, читањем заданих материјала, писањем колоквија и радова из предиспитних обавеза. | ||||
| Literature | ||||
| ||||
| Evaluation and grading | ||||
| Коначна оцјена из предмета се изводи сабирањем успјеха постигнутог на свим елементима провјере знања, односно сабирањем бодова из предиспитних обавеза (максимално 50) и бодова из испита (максимално 50). Предиспитне обавезе се састоје из: два (2) колоквија (по 20 бодова), једног (1) семинарског рада или усменог презентовања рада на задану тему (5 бодова) и уредног похађања наставе (5 бодова). На предиспитним обавезама може се укупно освојити највише 50 бодова. | ||||
| Specific remarks | ||||
| - | ||||
