1C13POS1029 - Socijalna geografija
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Tip studija | Akademske studije prvog ciklusa | |||
| Studijski program | Prostorno planiranje | |||
| Naziv | Socijalna geografija | |||
| Akronim | Status predmeta | Semestar | Fond časova | Broj ESPB |
| 1C13POS1029 | izborni | 6 | 2P + 1V | 5.0 |
| Nastavnici | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vježbe) | ||||
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Slušanje predmeta nije uslovljeno. Polaganje ispita uslovljeno položenim ispitima: Demografija, Ruralna geografija, Urbana geografija. | Položeni ispiti. | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | ||||
| Usvajanje naučno fundiranih znanja o socijalnom geoprostoru, prostornoj organizaciji i prostornom ispoljavanju društvenih procesa kao posljedicom načina djelovanja i organizacije društvenih grupa. Uočavanje uzročno-posljedične uslovljenosti između društvenih procesa, formiranja i djelovanja društvenih grupa, osnovnih životnih potreba stanovništva i transformacije prostora i formiranja određenog kulturnog pejsaža. | ||||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | ||||
| Ovladavanje sociogeografskom materijom i metodologijom sociogeografskih istraživanja, praćenje i razumijevanje društvenogeografskih procesa, razvijanje geografske logike, izgrađene sposobnosti geografske analize i konkretne primjene naučnih saznanja iz oblasti socijalne geografije u prepoznavanju i usmjeravanju razvojnih procesa, razumijevanju i planiranju potreba stanovništva i uređenju životnog prostora, odnosno kulturnog pejsaža. Primjena stečenih znanja i vještina u procesu planiranja. | ||||
| Sadržaj predmeta | ||||
| 1. Razvoj socijalne geografije, sociogeografske škole i koncepti 2.Predmet, zadaci i metodologija savremenih sociogeografskih istraživanja, korelacija s drugim naukama. 3. Formiranje socijalnih (društvenih) grupa. Društvene grupe i prostor. 4. Socijalnogeografski prostor, prostorni oblici i procesi; Tipovi okoline. 5. Ruralno društvo i prostor: karakteristike, struktura, društveni odnosi i grupe. 6. Urbano društvo – fizički i socijalni prostor. 7. Transformacija socijalnogeografskog prostora. Perzistentnost i inovacije. 8. Razvoj osnovnih životnih potreba na određenom stepenu društveno-ekonomskog i kulturnog razvoja – formiranje sociogeografskog prostora. 9. Planiranje radnih i stambenih potreba stanovništva. 10. Planiranje obrazovnih, kulturnih i zdravstvenih potreba, snabdijevanje stanovništva, odmor i rekreacija. 11. Migracije stanovništva – uzroci i geoprostorne posljedice. 12. Odnos grad–okolina – socijalni prostor i kulturni pejsaž. 13. Regije planiranja i upravna područja kao prostorni i organizacijski oblici savremenog društva. 14. Uloga lokalnih zajednica u formiranju socijalnog prostora. 15. Upravljanje razvojnim procesima. | ||||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Predavanje, terensko istraživanje, seminarski rad i konsultacije. Predavanja: interaktivna nastava. | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Oblici provjere znanja i ocjenjivanje | ||||
| Pohađanje nastave – 5 bodova; Kolokvijum – 20 bodova; Seminarski rad (prezentacija) – 15 bodova; Usmeni ispit – 60 bodova. | ||||
| Posebna naznaka | ||||
| - | ||||
