Navigacija

12RPED - Pedagogija

Specifikacija predmeta
Tip studija Akademske studije prvog ciklusa
Studijski program Ruski i srpski jezik i književnost
Naziv Pedagogija
Akronim Status predmeta Semestar Fond časova Broj ESPB
12RPED obavezan 6 2P + 0V 3.0
Nastavnici
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
    Nema uslova
    Ciljevi izučavanja predmeta
    Cilj ovog predmeta je uvod u teorijsko – metodološke osnove pedagogije kao društvene nauke, njen značaj i funkcije u svakodnevnom društvenom kontekstu. Izučavanje predmeta Pedagogija omogućuje sticanje teorijskih i praktičnih saznanja o vaspitanju i obrazovanju kao osnovnim društvenim fenomenima kojima se pedagogija bavi. Studenti stiču opšte kompentencije o nastanku i područiju djelovanja pedagogije, kao i njenom odnosu sa drugim naukama, njenom sadržaju, funkciji i ulozi u vaspitanju i obrazovanju.
    Ishodi učenja (stečena znanja)
    Osposobljenost studenata za upoznavanje novih saznanja o pedagogiji i predmetu njenog proučavanja – vaspitanju, da se osposobe da ta saznanja kritički preispitaju i dalje razvijaju, te da ih u praksi koriste; da spoznaju dostignute mogućnosti i granice djelovanja na ličnost vaspitanika; da se osposobe da istražuju pedagošku teoriju i praksu i da se osposobe i razvijaju neophodne vještine uspješne i kvalitetne komunikacije sa vaspitanicima.
    Sadržaj predmeta
    Pojam, predmet, zadaci pedagogije Pedagogija – nauka o vaspitanju Naučne osnove pedagogije Razvoj pedagogije kroz istoriju Vaspitanje – specifičan proces i djelatnost, Cilj i faktori vaspitanja Komponente vaspitanja Principi i metode vaspitnog rada Pregled razvoja nastave; Nastavni sistemi Vaspitno-obrazovni sistem u RS Školski sistem – kritika tradicionalne i izgradnja savremene škole Savremena škola i njena funkcija u obrazovanju i vaspitanju učenika; Obiljježja nove generacije učenika Uspješni obrazovni sistemi u svijetu Virtuelne škole i virtuelno učenje Cjeloživotno učenje – formalno, neformalno i informalno učenje
    Metode izvođenja nastave
    Nastava na predmetu će se izvoditi predstavljanjem tema i razgovorom o pitanjima iz nastavne materije, kao i čitanjem zadanih materijala i pisanjem kolokvija i radova iz predispitnih obaveza. Temeljna predmetna obaveza za sve studente je redovno pohađanje nastave, čitanje nastavnih materijala i pisanje predispitnih obaveza u toku semestra. - Da bi stekao uslov za ovjeru urednog pohađanja predmeta, student može ukupno izostati najviše tri nedjelje, odnosno 20% nastave iz predmeta. Za studente koji kasne na čas više od deset minuta ili koji čas napuste deset i više minuta ranije smatraće se da nisu prisustvovali tom času.
    Literatura
    1. Mikanović, B., Jevtić, B.,(2015). Pedagogija – osnovna znanja o vaspitanju. Banja Luka: GrafoMark.
    2. Macanović, N. (2015). Pedagoške aktuelnosti. Banja Luka, Udruženje nastavnika i saradnika Univerziteta u Banjoj Luci.
    3. Potkonjak, N. (2003). HH vek: „ni vek deteta“, ni vek pedagogije – ima nade. Novi sad: Pedagoško društvo Srbije.
    4. Giesecke, H. (1993). Uvod u pedagogiju. Zagreb: Educa.
    5. Suzić, N. (2005). Pedagogija za XXI vijek. Banja Luka: TT-Centar.
    Oblici provere znanja i ocenjivanje
    Predispitne obaveze se sastoje iz: dva (2) kolokvija (po 20 bodova), aktivnog učešća u istraživačkom radu (do 5 bodova) i prisustva nastavi i vježbama (do 5 bodova). Na predispitnim obavezama može se ukupno osvojiti najviše 50 bodova. Kolokvij Kolokvij je pismeni test koji se izvodi u toku semestra. Nastavnik ili saradnik će na početku semestra bliže objasniti način izvođenja i termine kolokvija. Studenti su obavezni pisati kolokvije i za one koji, iz bilo kog razloga, ne pristupe kolokviju, smatraće se da ga nisu položili i dobiće nula (0) bodova, u skladu sa Odlukom o praćenju i vrednovanju rada studenata u školskoj 2013/2014. godini. Aktivnost Bodove na aktivnost student može steći na osnovu učešća u israživanju koje će biti sprovedeno u toku semestra. Na osnovu učešća i urađenih analiza i izvještaja može steći od 0 do 5 bodova na aktivnost. Završni ispit Završni ispit obavlja se usmeno i na njemu se provjerava znanje iz cijelog gradiva. Završni ispit nosi najviše 50 bodova.