SR20-48 - Teorije i modeli psihosocijalnog rada
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Tip studija | Akademske studije prvog ciklusa | |||
| Studijski program | Socijalni rad | |||
| Naziv | Teorije i modeli psihosocijalnog rada | |||
| Akronim | Status predmeta | Semestar | Fond časova | Broj ESPB | 
| SR20-48 | obavezan | 8 | 3P + 1V | 6.0 | 
| Nastavnici | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vježbe) | ||||
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Upisan sedmi semetar | ||||
| Ciljevi izučavanja predmeta | ||||
| Sticanje osnovnih znanja o psihosocijalnom radu i relevantnim teorijskim pravacima. | ||||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | ||||
| Usvojena osnovna znanja o relevantnim pravacima psihološkog savjetovanja; spoznaja o prednostima/slabostima pojedinih teorijskih pravaca; osposobljavanje za odabir psihosocijalnog pristupa shodno potrebama i problemima klijenata socijalnog rada; sticanje predznanja za produbljivanje spoznaja i vještina u tretmanu osoba koje se susreću sa problemom psihosocijalnog funkcionisanja i opasnošću trajnog narušavanja mentalonog zdrvlja; ososobljavanje za pružanje usluga savjetovanja u praksi socijalnog rada putem individualnog i timskog rada. | ||||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Psihologija i socijalni rad Psihosocijalni rad Stres, trauma, depresija, psihološka kriza, porodične krize Otpornost, rezilijentnost, prevladavanje krize, asertivnost Psihoanalitički pristup Individualna psihoterapija Kognitivno-bihejvioralna teorija i terapija Egzistencijalističke teorije Humanistička teorija i terapijski pristup Geštalt terapija Teorija izbora i realitetna terapija Feministička terapija Terapija porodičnih sistema Integrativno stajalište, Etički i multikulturalni aspekti u primjeni pojedinih teorija i modela | ||||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Nastava na predmetu će se izvoditi predstavljanjem tema u vidu predavanja, pauer-point prezentacija, prorade konkretnih slučajeva iz prakse, razgovorom o pitanjima iz nastavne materije, čitanjem zadanih materijala, pisanjem kolokvija i radova iz predispitnih obaveza. Temeljna predmetna obaveza za sve studente je redovno pohađanje nastave, čitanje nastavnih materijala i savladavanje predispitnih obaveza u toku semestra. | ||||
| Literatura | ||||
| 
 | ||||
| Oblici provjere znanja i ocjenjivanje | ||||
