MSRM-6 - Prevencija sukoba i vršnjačkog nasilja u školi
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Tip studija | Akademske studije drugog ciklusa | |||
| Studijski program | Socijalni rad | |||
| Naziv | Prevencija sukoba i vršnjačkog nasilja u školi | |||
| Akronim | Status predmeta | Semestar | Fond časova | Broj ESPB |
| MSRM-6 | izborni | 1 | 2P + 1V | 4.0 |
| Nastavnici | ||||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vježbe) | ||||
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Nema uslova | ||||
| Ciljevi izučavanja predmeta | ||||
| Predmet je baziran na sticanje i usvajanju svih neophodnih znanja i vještina o prevenciji sukoba vršnjačkog nasilja u školi. Poseban akcenat dat je na osposobljavanju studenata na unapređenju komunikacije i rješavanju sukoba primjenom medijacije kao efikasnog modela nenasilnog rješavanja sukoba u školi. | ||||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | ||||
| Osposobljenost studenata za upoznavanje novih saznanja i dostignuća o prevenciji sukoba vršnjačkog nasilja u školi, kao i primjeni uspješnih modela nenasilnog rješavanja sukoba primjenom medijacije. Unapređenje znanja i vještina o komunikaciji nenasilnog rješavanja sukoba i programima koji se baziraju na medijaciji i drugim savremenim modelim prevencije koji se primjenjuju u svijetu. | ||||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Pojam nasilja i njegove karakteristike Uzroci i oblici nasilja među mladim Vršnjačko nasilje u školama Formalno i neformalno nasilje među vršnjacima Posmatranje nasilja u odnosu na položaj djeteta Žrtve vršnjačkog nasilja Obilježja tipičnog nasilnika Prevencija nasilja među djecom Otkrivanje i zaustavljanje nasilja u školi Mehanizmi spriječavanja nasilja u školi Identifikovanje nasilja u školi od strane učenika Primjena medijacije u nenasilnom rješavanju sukoba među učenicima Vršnjačka medijacija u školi Socijalni radnik kao medijator u rješavanju sukoba među mladim Programi prevencije vršnjačkog nasilja u školi | ||||
| Metode izvođenja nastave | ||||
| Predavanja i vježbe sa interaktivnim učenjem. Interaktivno učenje po grupama. Prikazivanje video meterijala i dokumentarnih filmova. Seminari iz literature. Pisani seminarski radovi. Usmeni komentari i kraće prezentacije na času. Konsultacije. | ||||
| Literatura | ||||
| ||||
| Oblici provjere znanja i ocjenjivanje | ||||
| Provjeravanje znanja i utvrđivanje koliko su studenti aktivni u nastavi vrši se tokom čitavog semestra. Znanje se provjerava pomoću dva kolokvija, a aktivnost studenata se iskazuje kroz pisanje seminarskih radova, uredno pohađanje nastave, učešće u debatama, pripremu prezentacija i kroz druge oblike kreativnog učešća u nastavnom procesu. Na taj način studenti ispunjavaju predispitne obaveze kroz koje mogu da steknu 50 bodova (dva kolokvija po 20 bodova, seminarski rad 5 bodova te uredno i aktivno pohađanje nastave 5 bodova). Završni ispit obavlja se usmeno i na njemu se provjerava znanje iz cijelog gradiva, a nosi najviše 50 bodova. Konačna ocjena se izvodi sabiranjem bodova iz predispitnih obaveza i bodova sa ispita. | ||||
